BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 5 maja 2025, 18:19

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] 318tds Wtrysk z czujnikiem
PostNapisane: 20 kwietnia 2008, 12:47 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 33
Lokalizacja: oslo
Witam, wlasnie mi mechanik wklada silnik do mojego tds-a i teraz pytanie, od wtrysku wychodzi kabelek (nie wiem co to jest jakis czujnik czy cos) i mechanicy w polsce zamiast na 4 cylinder to przykrecili mi ten wtrysk z kabelkiem na 1 cylinder a problem lezy w kluczu bo nie mam go zeby przekrecic wtryski, teraz pytanko czy moge dosztukowac kabelek z tego pierwszego cylindra?? bo o ile sie nie myle to cylinder pierwszy chodzi rowno z czwartym a drogi z trzecim wiec nie powinno byc problemu moim zdaniem ale moze sie myle, prosze o szybka odpowiedz :zalamany:

Cytuj:
Prosze o jak najszybsza odpowiedz


Tytułuj tematy zgodnie z ustalonymi ZASADMI.
Zapoznaj się z nimi jeśli chcesz uniknąć ostrzeżenia

robertbmw

_________________
Moje auta:
Audi 100 sztuk 2, 2.3NF
Mercedes W124 300TE
VW LT 40
BMW e-36 318 TDS


Ostatnio edytowano 20 kwietnia 2008, 13:45 przez Kalyn, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 kwietnia 2008, 13:53 
Offline
Specjalista

Posty: 2903
Cytuj:
mechanicy w polsce zamiast na 4 cylinder to przykrecili mi ten wtrysk z kabelkiem na 1 cylinder


Zmień mechaników.......to moje zalecenie

Cytuj:
bo o ile sie nie myle to cylinder pierwszy chodzi rowno z czwartym

Zgadza się, choć moment zapłonu następuje na nich z różnicą jednego obrotu wału korbowego, ale co do kwestii umiejscowienia wtrysku z czujnikiem, to niestety pierwszy cylinder nie chodzi równo z trzecim cylindrem, na którym ten wtrysk z czujnikiem musi się mieścić.

Wobec czego sztukowanie długości kabelka nie wchodzi w grę, gdyż i tak musisz przekręcić ten wtrysk z pierwszego cylindra na trzeci.
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=13&fg=15

_________________
"Przemilczenia dzielą bardziej niż nieobecność"


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 kwietnia 2008, 15:29 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1792
robertbmw napisał(a):
..... z TRZECIM cylindrem, na którym ten wtrysk z czujnikiem musi się mieścić.
robert byka strzeliłes :) chodzi o czwarty cylinder

_________________
MAPKA Z INTERFEJSAMI BMW http://maps.google.com/maps/ms?ie=UTF&m ... 6f70991725


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 kwietnia 2008, 15:31 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1792
sorki zapomniałem że mowa jest o 1.8 pomyliłem sie z 2.5 :wstyd: :wstyd: :wstyd:

_________________
MAPKA Z INTERFEJSAMI BMW http://maps.google.com/maps/ms?ie=UTF&m ... 6f70991725


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 kwietnia 2008, 15:45 
Offline
Specjalista

Posty: 2903
Cytuj:
sorki zapomniałem że mowa jest o 1.8 pomyliłem sie z 2.5

Nic nie szkodzi.....w przypadku 2,5 dobrze stwierdziłeś :]

_________________
"Przemilczenia dzielą bardziej niż nieobecność"


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 kwietnia 2008, 17:15 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 33
Lokalizacja: oslo
ja mam 1.7 wiec mam tylko 4 cylindry, przeczytalem troche za pozno, dosztukowalem kabel i jest ok, chodzi normalnie..... jedni mowia tak, inni inaczej, juz sam nie wiem, narazie poki co zostawie to tak jak jest a pozniej jak bede w polsce to przeloze to. Chyba sie nic nie stanie :)

Ewentualnie co sie moze dziac z powodu umieszczenia wtrysku sterujacego na 1 cylindrze??

_________________
Moje auta:
Audi 100 sztuk 2, 2.3NF
Mercedes W124 300TE
VW LT 40
BMW e-36 318 TDS


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 kwietnia 2008, 19:05 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 33
Lokalizacja: oslo
jeszcze jedno pytanko, mianowicie wydaje mi sie ze samochod tak jak by byl troszke slabszy niz poprzednio, czy moze to byc wina remontu, z racji ze auto jest na dotarciu?? jak wszystko sie ulozy powinno byc ok?? wiadomo, wszystko jest nowe, musi sie ulozyc.... przynajmniej tak sadze :) czekam na odpowiedzi bardziej doswiadczonych ode mnie ;)

_________________
Moje auta:
Audi 100 sztuk 2, 2.3NF
Mercedes W124 300TE
VW LT 40
BMW e-36 318 TDS


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 kwietnia 2008, 19:34 
Offline
Specjalista

Posty: 2903
Cytuj:
Ewentualnie co sie moze dziac z powodu umieszczenia wtrysku sterujacego na 1 cylindrze??

Odpowiedzi na to pytanie nie oczekuj, bo zapewne nikt tego nie przerabiał.

Cytuj:
samochod tak jak by byl troszke slabszy niz poprzednio,

Przełóż wtrysk z czujnikiem na trzeci cylinder i wówczas pisz o swoich wrażeniach z mocy.
Ten czujnik na wtrysku nie jest tylko po to, aby był, więc jego prawidłowe umiejscowienie jest istotne.

_________________
"Przemilczenia dzielą bardziej niż nieobecność"


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 kwietnia 2008, 20:05 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 33
Lokalizacja: oslo
Cytuj:
Przełóż wtrysk z czujnikiem na trzeci cylinder


A dlaczego na 3 skoro byl na czwartym??

jutro jade ten wtrysk przelozyc, dziekuje za pomoc Robert
Moglbys mi jeszcze wyjasnic do czego sluzy wtrysk sterujacy?? czym on steruje?? dawka paliwa?? czy jak to sie odbywa.....

_________________
Moje auta:
Audi 100 sztuk 2, 2.3NF
Mercedes W124 300TE
VW LT 40
BMW e-36 318 TDS


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 kwietnia 2008, 22:27 
Offline
Specjalista

Posty: 2903
Cytuj:
A dlaczego na 3 skoro byl na czwartym??

Bo był również na niewłaściwym cylindrze.
Przytaczam linka do samego chociażby katalogu części BMW http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=13&fg=15
......odszukaj i oblicz sam, na którą rurkę wysokiego ciśnienia przychodzi wtrysk z czujnikiem.

Cytuj:
Moglbys mi jeszcze wyjasnic do czego sluzy wtrysk sterujacy?? czym on steruje?? dawka paliwa?? czy jak to sie odbywa.....


Czujnik na wtrysku służy to generowania impulsów na skutek skoku iglicy poruszanej samym momentem otwarcia wtrysku. Łącznie z czujnikiem obrotów wału, który jest dodatkowo czujnikiem określającym górne położenie tłoka, sterownik silnika określa kąt wtrysku paliwa, co jest istotnym parametrem służącym do sterowania przyśpieszaczem kąta wtrysku w pompie wtryskowej. Czujnik ten wpływa również na określenie przez sterownik dawki paliwa, od której również jest uzależniony moment otwarcia wtrysków.

Dlaczego akurat trzeci cylinder w czterocylindrowym dieslu (nie tylko BMW) oraz czwarty cylinder w sześciocylindrówce ??
Nad tym się nie zastanawiałem......do takich precyzyjnych dociekliwości nie wysilam się.
Trzeba jednak pamiętać o tym, że żaden czujnik w dieslu opartym na pompie rotacyjnej nie jest w stanie określić, który w danym momencie cylinder pracuje. Czujnik na wale określa tylko obroty i nie rozróżnia kołków na kole zamachowym, które są jednakowe. Wiadomo, że po każdym zgaszeniu silnika jego ponowny rozruch będzie rozpoczynał się od innego cylindra. Silnik nigdy nie gaśnie w tym samym momencie pracy cylindra i odpala od następnego w kolei.
Wobec czego dla określenia, który z cylindrów pracuje w danym momencie potrzeba jednego czujnika choćby na jednym z wtrysków. Padło więc na trzeci.

Poza tym kolejność pracy cylindrów jest pewnym ustalonym cyklem i w kwestiach regulacji/sterowania silnikiem, niewykluczone, że cykl rozpoczyna się od 1 cylindra.
Dla ustalenia parametrów regulacyjnych dla każdego nowego cykla w wyniku zebranych informacji z czujników, potrzeba zebrać je w odniesieniu do danych z końca poprzedniego cyklu......pomijając sam początek. Ale nie jestem informatykiem/programistą, by potwierdzać tę prywatną hipotezę.

_________________
"Przemilczenia dzielą bardziej niż nieobecność"


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 kwietnia 2008, 08:36 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 33
Lokalizacja: oslo
Faktycznie, jest on na trzecim, dziekuje za informacje, dzis go zmienie i opisze czy zaoserwowalem jakas roznice w pracy jednostki, Pozdrawiam

_________________
Moje auta:
Audi 100 sztuk 2, 2.3NF
Mercedes W124 300TE
VW LT 40
BMW e-36 318 TDS


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 kwietnia 2008, 10:04 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 33
Lokalizacja: oslo
prosze jeszcze o info odnosnie docierania jednostki napedowej, jak dlugo sie docieraja pierscionki na starych szklankach?? szklanek nie wymienialem bo nie bylo zle, ale pierdzionki tak :D i czy autko po generalce dolu + pierscienie + uszczelniacze + koncowki wtryskow dlugo bedzie sie docieralo?? w dole mam nowe panewki szlify walu i korbowodow, jak Panowie sugerujecie jezdzic?? moge ja ciagnac do 3 tysiecy?? czy lepiej do 2.5

_________________
Moje auta:
Audi 100 sztuk 2, 2.3NF
Mercedes W124 300TE
VW LT 40
BMW e-36 318 TDS


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 maja 2008, 07:53 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 3
Lokalizacja: dolnyslask
Co my bysmy zrobili bez Pana robertbmw?? Skorzystalem juz z wielu jego cennych rad. U mnie w 318 tds wtrysk sterujacy jest na czwartym. Po przelozeniu go na trzeci zdam relacje, czy cos sie zmienilo/poprawilo. Pozdrawiam...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 11 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL