BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 9 maja 2025, 13:52

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 37 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 29 grudnia 2008, 19:18 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 19
Lokalizacja: irlandja
no wielkie dzieki to jest konkret jak sprawdze przewody to sie odezwe

_________________
moja 318i


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 grudnia 2008, 19:19 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 72
Posty: 4299
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E-36 320i Touring 95
Kod silnika: M52b20
przed tym zabiegiem możesz wyjąć przekażnik pompy i zewrzeć styki 30 i 87b
zapłon włączony
jeżeli pompa nie ruszy zrób jak wyzej


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 grudnia 2008, 19:20 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 72
Posty: 4299
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E-36 320i Touring 95
Kod silnika: M52b20
przed tym zabiegiem możesz wyjąć przekażnik pompy i zewrzeć styki 30 i 87b
zapłon włączony
jeżeli pompa nie ruszy zrób jak wyzej


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 grudnia 2008, 19:37 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 19
Lokalizacja: irlandja
zrobie jak radzisz wpierw musze podładować akumulator bo tyle razy kreciłem że padł

_________________
moja 318i


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 grudnia 2008, 21:39 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 19
Lokalizacja: irlandja
umnie na przekazniku nie ma oznaczen 87a i b sa poprostu dwie linnie opisane jako 87 jedna od wew druga od zew wiesz może która to

_________________
moja 318i


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 grudnia 2008, 23:49 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 19
Lokalizacja: irlandja
dzieki juz doszedłem sprawdziłem prąd do przekażnika dochodzi i do bezpiecznika też , a panowie wiecie może który czyjnik może mieć coś wspulnego z pompa paliwa i gdzie on sie znajduje coś mi sie obiło o uszy ze może czujnik temp powietrza a wie ktoś może gdzie je znajde

_________________
moja 318i


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 grudnia 2008, 01:43 
Offline
Forumowicz

Posty: 150
Lokalizacja: radom
raperek napisałeś że nie dochodzi ci prąd do pompy paliwa. jak tak to masz tylko 3 możliwości przekażnik bezpiecznik i przewody, a jeżeli pompaci działa a autko nie chce odpalić to może to być zawór na listwie, opisz szczegółowo co i jak ale mi się wydaje że to powinien być przekażnik


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 grudnia 2008, 10:03 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 25
Lokalizacja: Brzeg Dolny
ryszard55 napisał(a):
dariox87 napisał(a):
ryszard55 napisał(a):
mogła pójść uszczelka pod głowicą i płyn idzie do cylindra i zalewa iskrę
wykręć świece i zobacz jak wyglądają


Dzisiaj wymieniłem świece dla pewności podłączyłem naładowany aku. auto zaskoczylo dopier za trzecim razem pochodziło chwilę zgasiłem wykręciłem każdą z nowych świec po kolei i wszystkie wyglądają ok. Po czym wkręciłem je ponownie próbuję odpalić i nic mogę kręcić ile dusza zapragnie i nie odpali. // zaznaczam że autko jak zapali to działa na wszystkie cylindry// Uszczelka według mnie choć nie jestem mechanikiem nie strzeliła bo płynu w zbiorniku ani nie ubywa ani nie przybywa. Może są jeszcze jakieś inne oznaki któer mogą wskazywać na uszczelkę // Autko kopci na biało ale tylko i wyłącznie jak się rozgrzewa po osiągnięciu mniej więcej 1/4 skali kopcenie ustaje.

kolego podłącz sie pod kompa mógł paść któryś z czujników np. na wale albo na wałku rozrządu warto też zainteresować się ciśnieniem paliwa


Niewiem jaki to mogło mieć związek z moim problemem ale po odłączeniu radia auto odpala za każdym razem bez najmniejszego problemu. Tylko z pod maski w okolicach 3 lub czwartego cylindra słychać lekki klekocik coś jak by nie chodziło na któryś z tych cylidrów auto jedzie bez problemu mam dostępny cały zakres obrotów nic nie szarpie poprostu wszystko ok. Mam jeszcze pytanie czy to normalne ze ponizej 1000 obr/min siweci mi sie kontrolka oleju // podkreslam ze zapala sie dopiero jak olej rozgrzeje sie do normalnej temp. ( srodek skali ).

Orientuje się może ktoś z was gdzie dostałbym uszczelkę głowicy i pokrywy cylindrów do mojego silnika bo nigdzie nie mogę znaleźć są do 2 litrowek ale 24V


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 grudnia 2008, 11:59 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 72
Posty: 4299
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E-36 320i Touring 95
Kod silnika: M52b20
dariox87 napisał(a):
Mam jeszcze pytanie czy to normalne ze ponizej 1000 obr/min siweci mi sie kontrolka oleju // podkreslam ze zapala sie dopiero jak olej rozgrzeje sie do normalnej temp. ( srodek skali ).

to nie jest normalne i świadczy o niskim ciśnieniu oleju na małych obrotach
trzeba zmierzyć to ciśnienie


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 grudnia 2008, 12:14 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 25
Lokalizacja: Brzeg Dolny
ryszard55 napisał(a):
dariox87 napisał(a):
Mam jeszcze pytanie czy to normalne ze ponizej 1000 obr/min siweci mi sie kontrolka oleju // podkreslam ze zapala sie dopiero jak olej rozgrzeje sie do normalnej temp. ( srodek skali ).

to nie jest normalne i świadczy o niskim ciśnieniu oleju na małych obrotach
trzeba zmierzyć to ciśnienie


A co może być przyczyną tego stanu. Z powodu kryzysu finansowego krucho u mnie z kasą przez najbliższe 2 miechy. Może zmiana oleju na mineralke pomoże chociaż na chwilę ale z tego co się naczytałem to nikt nie poleca żeby lać do buni minerał. Co doradzicie??


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 grudnia 2008, 13:06 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 72
Posty: 4299
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E-36 320i Touring 95
Kod silnika: M52b20
minerała nie lej bo nie służy on popychaczom itp
zresztą nie tędy droga
przyczyną może być słaba pompa oleju albo zawór
trzeba zmierzyć ciśnienie i zobaczyć ile daje pompa


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 grudnia 2008, 14:04 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 25
Lokalizacja: Brzeg Dolny
Ale dlaczego dopiero zaczyna świecić jak się auto rozgrzeje jak by była słaba pompa czy zawór by siadł to według mnie powinno dać znać odrazu a nie po jakimś czasie. W instrukcji auta znalazłem info że kontrolka oleju może się świecić przy rozgrzanym oleju ale powinna zniknąć jak zwiększy się obroty silnika i fakt jeśli podniosę obroty powyżej 1000 to gaśnie?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 grudnia 2008, 19:46 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 72
Posty: 4299
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E-36 320i Touring 95
Kod silnika: M52b20
Kolego zimny olej jest gęsty i dlatego trzyma ciśnienie a jak się rozgrzeje robi się rzadki i jest żle
nie trzymaj się tak instrukcji bo piszą tam różne rzeczy
np. że spalanie oleju 1L na 1000km mieści się w normie
zresztą niech wypowiedzą się też inni Koledzy


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 grudnia 2008, 21:15 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 3
Lokalizacja: gdansk
POMOCY MOJA BUNIA UMIERA :mur: JEST TO E34 91R JEST NA GAZ I NA BĘZYNE JEŻDZIL NA GAZIE ALE COŚ OSTATNIO NIE CHCE ODPALACWSTAWILEM NOWĄ POMPE PALIWA I NA PALIWIE TEZ NIE CHCE CO MAM ZROBIC POMÓŻCIE


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 grudnia 2008, 21:15 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 3
Lokalizacja: gdansk
POMOCY MOJA BUNIA UMIERA :mur: JEST TO E34 91R JEST NA GAZ I NA BĘZYNE JEŻDZIL NA GAZIE ALE COŚ OSTATNIO NIE CHCE ODPALACWSTAWILEM NOWĄ POMPE PALIWA I NA PALIWIE TEZ NIE CHCE CO MAM ZROBIC POMÓŻCIE


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31 grudnia 2008, 12:19 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 72
Posty: 4299
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E-36 320i Touring 95
Kod silnika: M52b20
Kolego
pierwsza rada to odłącz na razie gaz i uruchamiaj auto na benzynie
zasadnicza sprawa to paliwo w cylindrach i iskra
sprawdż czy jest jedno i drugie
sprawdż czy działa pompa paliwa
zobacz jak wyglądają swiece
to na poczatek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31 grudnia 2008, 21:27 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 19
Lokalizacja: irlandja
a ja pisze do kolegów którzy próbowali mi pomóc z moją 318i z problemem z odpalaniem wszystkim bardzo dziękuje a problem polegał na tym że wymieniając przekażnik wymieniłem nieten co potrzeba czyli ten przy komputerze a on był od iskry prawidłowy był pod schowkiem 4 mechaników szukało problemu aż wkońcu trafił sie dobry mechanik i odnalazłó przyczyne (dzięki błedom mechaników zyskałem nowy filtr paliwa, świece, bezpieczniki i o mało nową pompe) dzięki wielkie i pozdrawiam

_________________
moja 318i


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 37 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 8 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL