BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 4 maja 2025, 13:19

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] 1.8 M40 ciśnienie oleju i nie tylko
PostNapisane: 2 października 2007, 18:14 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 14
Lokalizacja: opole
Witam.
Zacznę może od początku.
Kupiłem E36 M40, silnik klekocze - czyli podobno norma bez wymiany wałka, dźwigienek i popychacz się nie obejdzie.
Wymieniłem olej na castrol 15W40 bo wcześniej był zalewany jakimś badziewiem....... i zaczeło się przy spokojnej jeździe wszystko ok ale w momęcie jak np jadąc podkręcam go na większe obroty to po zatrzymaniu się czy zejściu z obrotów do 850 zaoala się kontrolka ciśnienia oleju !.
Sprawdziłem ciśnienie oleju i jest tak:
850obr - 0.8 czyli zbyt małe, powinno chyba być 1.3 - 2
4000obr i więcej - ponad 4 bar.
Poradzcie mi co zrobić na czym skupić uwagę, czyżby panewki korb siadły ? może pompa oleju ? a może smok zapchany ?
Dziękuję i pozdrawiam
Marcin


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 października 2007, 18:25 
:zdziwko: :zdziwko: :zdziwko: M40 BAAAAAAAAAAAAAAAAARDZO nie lubi mineralnego...


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 października 2007, 18:29 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 528
Lokalizacja: Ząbki
Moje BMW: E36
Kod silnika: M40B18
Mineralnego nie lej do M40 :przestraszony:

Co do naprawy klekotu i ewentualnego niewkręcania sie na obroty polecam Tego Mechanika KLIK

Klekotał mi i już nie klekocze - kilka godzin roboty i o całe 100zł mniej - śmieszna suma jak na wyleczenie M40 :P

Poczytaj ten wątek: [FAQ]Problemy z silnikiem M40

///M40 to w gruncie rzeczy fajny silniczek ;)

Pozdro! :)

_________________
///M40
Wiesz jak wymontować i oczyścić lampy w E36? :D


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 października 2007, 18:30 
Offline
Uzależniony od forum :)

Posty: 5925
Lokalizacja: GorzĂłw Wlkp
walles napisał(a):
prawdziłem ciśnienie oleju i jest tak:
850obr - 0.8 czyli zbyt małe, powinno chyba być 1.3 - 2
4000obr i więcej - ponad 4 bar.
Poradzcie mi co zrobić na czym skupić uwagę, czyżby panewki korb siadły ? może pompa oleju ? a może smok zapchany ?


bardzo mozliwe ze masz zuzyte panewki na wale i korbach i na wolnych obrotach silnik nie trzyma cisnienia...oczywiscie do psrawdzenia takze pompa oleju jak i smok...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 października 2007, 18:53 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 14
Lokalizacja: opole
Witam.
Czyli radzicie zalać go 10W40 i zobaczyć co się bedzie działo czy odrazu zabrać się za sprawdzenie panewek itp i wymiane ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 października 2007, 18:55 
Offline
Uzależniony od forum :)

Posty: 5925
Lokalizacja: GorzĂłw Wlkp
sprawdzaj odrazu panewki i pompe.masz wlany gesty olej a lekko rzadzszy cisnienia oleju ni epoprawi...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 października 2007, 19:11 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 14
Lokalizacja: opole
ptysiek napisał(a):
Mineralnego nie lej do M40 :przestraszony:

Co do naprawy klekotu i ewentualnego niewkręcania sie na obroty polecam Tego Mechanika KLIK

Klekotał mi i już nie klekocze - kilka godzin roboty i o całe 100zł mniej - śmieszna suma jak na wyleczenie M40 :P

Poczytaj ten wątek: [FAQ]Problemy z silnikiem M40

///M40 to w gruncie rzeczy fajny silniczek ;)

Pozdro! :)



A mechanik wymieniał wałek.dźwigienki,popychacze czy tylko coś tam zrobił i jest ok, bo ja wymieniłem wałek(miał rowki że można było się o nie potknąć :) i troszke jest ciszej ponieważ muszę wymienić jeszcze dźwigienki, popychacze natomiast raczej nie stukają bo nie ma metalicznego dźwięku popychacza. Natomiast zastanawiałem się nad tym mechanikiem gdyż wcześniej znalazłem właśnie tą ofertę na allgro, tylko kawałek drogi do niego mam :(


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 października 2007, 19:29 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 528
Lokalizacja: Ząbki
Moje BMW: E36
Kod silnika: M40B18
walles, ja jechałem spod Warszawy czyli tez nie tak blisko ;)

Podkładki jakieś takie zmieniał - nie dopytałem dokładnie.

_________________
///M40
Wiesz jak wymontować i oczyścić lampy w E36? :D


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 października 2007, 19:38 
Offline
Uzależniony od forum :)

Posty: 5925
Lokalizacja: GorzĂłw Wlkp
ptysiek napisał(a):
walles, ja jechałem spod Warszawy czyli tez nie tak blisko ;)

Podkładki jakieś takie zmieniał - nie dopytałem dokładnie.


ludzie naprawiajcie auta jak nalezy a nie rzezbicie. na felgi, radia, chipy itp macie $$$ a na nowy walek rozrzadu juz nie? :wstyd:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 października 2007, 20:28 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 14
Lokalizacja: opole
a jeszcze mam pytanko, czy w przypadku gdy uszkodzone byłby panewki korbowodowe nie pojawiałby się grzechot lub stuk panewek ? pytam ponieważ stuków z dołu silnika nie słysze i dlatego zastanawiam się czy to winą panewek jest kontrolka ciśnienia oleju.

Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 października 2007, 20:54 
Offline
Uzależniony od forum :)

Posty: 5925
Lokalizacja: GorzĂłw Wlkp
walles napisał(a):
panewki korbowodowe


cos sie uparl na korbowodowe?

a panewki na wale to co? :hyhy:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 października 2007, 21:07 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 14
Lokalizacja: opole
Kornelio napisał(a):
walles napisał(a):
panewki korbowodowe


cos sie uparl na korbowodowe?

a panewki na wale to co? :hyhy:


Pytam ogólnie :) po najmniejszej lini oporu :) czy panewka nie powinna stukać jeżeli już jest zryta ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 października 2007, 10:38 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 14
Lokalizacja: opole
Otórz dzisiaj na wszelki wypadek zaglądnołem do filtra oleju i ku mojemu zdziwieniu okazało się, że filtr jest zapchany jak cholera(jakaś maź) wymianiłem filtr, zagrzałem silnik, pokręciłem parę bąków i jest ok ! kontrolka ciśnienia oleju się nie zapala, sprawdze jeszcze ciśnienie oleju jakie jest. Samochód ma stanowczo większego kopa.
Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 12 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL