BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 5 maja 2025, 20:29

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 7 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E32] bijący wał napędowy
PostNapisane: 15 lutego 2009, 19:16 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 22
Lokalizacja: kwidzyn
witam kolegów mam bmw 730 z 90 roku z automatyczną skrzynią biegów ostatnimi czasy wziąłem się troszkę za renowację mojego auta i napotkałem na problem po wymianie krzyżaka i podpory wału auto przy prędkości 50 km\h auto wpada w takie wibracje że wszystko dudni potem wymieniliśmy z mechanikiem przednią część wału tylnej(tej która dochodzi do mostu) się nie dało bo flansza nie pasowała na rozstawie śrub a kiedy próbowaliśmy przełożyć flanszę od tego nowszego wału okazało się że wałek z frezami ma większą srednicę niż oryginalny więc z dwóch wałów zrobiliśmy jeden krzyżak jest już inny bo to ten od drugiego wału a auto po zmontowaniu nie ma zmian a jest wręcz gorzej niż było wał był zawieziony do wyważenia może ktoś mi poradzi co to może być bo utopiłem już 500zł w błoto i nie wiem co dalej pomocy


Ostatnio edytowano 15 lutego 2009, 20:57 przez adams, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 lutego 2009, 20:23 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 788
Lokalizacja: Lublin
Na mój gust to składanie jednego wału z dwóch różnych od siebie jest porażką. Co z tego że jest wyważony jak może jest nie od tej skrzyni albo mostu. Jeżeli już to z dwóch jednakowych można się pokusić o zrobienie jednego dobrego pod warunkiem że się go potem jeszcze dodatkowo wyważy.
Podam taki przykład choć nie mam pewności czy również w bmw znajdzie zastosowanie. Jakieś 10 lat temu ojciec miał poloneza i wymieniał w nim wał. Z tym że oryginalnie miał taki cienki a kupił gruby (niektórzy pewnie wiedzą o co chodzi) w którym mocowanie do mostu pasowało a do skrzyni trzeba było tamto stare założyć. Wał nie miał w ogóle luzów na krzyżakach a po założeniu samochód dostawał wibracji większych niż na starym z rozwalonymi krzyżakami.

Jak jest coś nie od tego to na siłę nie ma co przerabiać.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 lutego 2009, 20:51 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 22
Lokalizacja: kwidzyn
no ok ale na oryginalnym wale działo się to samo a ten drugi wał był od tego samego modelu ale młodszego o kilka miesięcy


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: bijący wał napędowy
PostNapisane: 16 lutego 2009, 21:38 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 11
Lokalizacja: Sosnowiec
adams napisał(a):
witam kolegów mam bmw 730 z 90 roku z automatyczną skrzynią biegów ostatnimi czasy wziąłem się troszkę za renowację mojego auta i napotkałem na problem po wymianie krzyżaka i podpory wału auto przy prędkości 50 km\h auto wpada w takie wibracje że wszystko dudni potem wymieniliśmy z mechanikiem przednią część wału tylnej(tej która dochodzi do mostu) się nie dało bo flansza nie pasowała na rozstawie śrub a kiedy próbowaliśmy przełożyć flanszę od tego nowszego wału okazało się że wałek z frezami ma większą srednicę niż oryginalny więc z dwóch wałów zrobiliśmy jeden krzyżak jest już inny bo to ten od drugiego wału a auto po zmontowaniu nie ma zmian a jest wręcz gorzej niż było wał był zawieziony do wyważenia może ktoś mi poradzi co to może być bo utopiłem już 500zł w błoto i nie wiem co dalej pomocy


Przyczyn bicia wału może być wiele. Jeżeli sam wymieniałeś krzyżak to zapewne go przebijałeś w takim wypadku mogą być wykrzywione uszy przez co wałek traci swoją osiowość, mogły posypać się igiełki w łożyskach krzyżaka, jeżeli mocowałeś wałek w imadle mógł zostać zdeformowany może być zbyt miękka guma na podporze itd. Jak widzisz przyczyn bicia może być bardzo wiele,więc nie widząc wału trudno jest mi ocenić jaki może być powód bicia. Jeśli chciałbyś go profesjonalnie naprawić to pisz na PW na pewno będę w stanie Ci pomóc.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 czerwca 2009, 12:57 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 2
Lokalizacja: JastrzĂŞbie ZdrĂłj
witam gdzie najlepiej wyważyć wał w okolicy katowic :zalamany:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 czerwca 2009, 12:58 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 2
Lokalizacja: JastrzĂŞbie ZdrĂłj
witam gdzie najlepiej wyważyć wał w okolicy katowic :zalamany:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 czerwca 2009, 16:06 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 11
Lokalizacja: Sosnowiec
guma napisał(a):
witam gdzie najlepiej wyważyć wał w okolicy katowic :zalamany:



W okolicy Katowic jest tylko jeden zakład. Mieści się na terenie giełdy samochodowej w Mysłowicach. Nazwa Firmy Welte Cardan Service.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 7 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 5 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL