BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 8 czerwca 2025, 18:34

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] Grzeje się, czy to termostat?
PostNapisane: 6 sierpnia 2009, 20:31 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 30
Lokalizacja: Radom
Moje BMW: E46
Witam
Chciałbym przedstawić moją sytuację, zapytać co to może być i poprosić o radę.

Mam E36 w compact'cie 94r. Wszystko było dobrze przez łądnych pare miesięcy aż pewnego razu zaczął się grzać. Wskazówka temperatury stała w pionie ale po jakimś czasie opadała tak jak wtedy gdy zapłon jest wyłączony na zimne. Po chwili wracała spowrotem na swoje miejsce czyli pion. Czasem nic się nie działo i wszystko było ok. A czasem działo się tak że opadała na maxa na zimne (jak opisałem wyżej) i powoli szła na gorące. Płynu w zbiorniczku nima zawsze tyle samo. W środku jest taka rurka (podejrzewam że czujnik) poniżej której zawsze znajduje się stan płynu. Na początku zauważyłem że cieknie z termostatu ale później już nigdy nie widziałem tam wycieku a płynu nadal ubywało. Czasem zdarza się że przejade 300 km i nic nie będzie a czasem po 50 już się grzeje. No i w związku z tym mam pytanie. Co to sie dzieje? czy to termostat się nie otwiera? :zly:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 sierpnia 2009, 20:43 
Offline
Forumowicz

Wiek: 49
Posty: 324
Lokalizacja: Łuków - Konstancin
Moje BMW: 325i , R1150GSA
Kod silnika: N52B25
Uściślij jeszcze czy grzeje się jak jedziesz czy też jak stoisz i szilnik pracuje?

_________________
Zobacz moją piąteczkę
A tu moja była
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 sierpnia 2009, 21:18 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 30
Lokalizacja: Radom
Moje BMW: E46
Grzeje się podczas jazdy i postoju.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 sierpnia 2009, 21:27 
Offline
Forumowicz

Wiek: 49
Posty: 324
Lokalizacja: Łuków - Konstancin
Moje BMW: 325i , R1150GSA
Kod silnika: N52B25
Więc można wykluczyć pompę.
Czujnik w zbiorniczku to sprawdza poziom płynu.
Czy ta wskazówka opada tak szybko w jednej sekundzie?
Ja bym sprawdził czujnik temperatury, lub czujniki, potem wiskozę.

_________________
Zobacz moją piąteczkę
A tu moja była
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 sierpnia 2009, 21:28 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 30
Lokalizacja: Radom
Moje BMW: E46
Opada dość szybko ale nie tak w sekundzie jak to sie dzieje po wyłaczeniu zapłonu. Poprostu sobie zjeżdża na sam dół, leży troche jak na wyłączonym zapłoniei wraca do pionu a po chwili nawet poza pion sobie pójdzie


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 sierpnia 2009, 21:29 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 30
Lokalizacja: Radom
Moje BMW: E46
Jak sprawdzić czujniki temp. i wisko?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 sierpnia 2009, 22:07 
Offline
Forumowicz

Wiek: 49
Posty: 324
Lokalizacja: Łuków - Konstancin
Moje BMW: 325i , R1150GSA
Kod silnika: N52B25
Pomyślałem że spada tak szybko i że czujnik świruje.
Wisko sprawdź na gorącym zgaszonym silniku pokręcając za wiatrak, ma stawiać opór, jak kręci się lekko to żle.

_________________
Zobacz moją piąteczkę
A tu moja była
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 sierpnia 2009, 22:17 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 30
Lokalizacja: Radom
Moje BMW: E46
Jeśli się kręci to wisko do wymiany? Ma stawiać opór totalny że nie da sie ruszyć czy taki że da sie ruszyć ale z dużą siłą?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 sierpnia 2009, 02:31 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 20
Posty: 1138
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Moje BMW: R6+R4
Kod silnika: M52+M42
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=23277
Lisseek napisał(a):
Jeśli się kręci to wisko do wymiany? Ma stawiać opór totalny że nie da sie ruszyć czy taki że da sie ruszyć ale z dużą siłą?


Po zalaczeniu sie visco nie powinienes go dac rady zatrzymac na zimnym silniku powinno sie lekko kręcic.

_________________
brak zgody administracji na reklame
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 sierpnia 2009, 19:14 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 30
Lokalizacja: Radom
Moje BMW: E46
Cytuj:
Po zalaczeniu sie visco nie powinienes go dac rady zatrzymac na zimnym silniku powinno sie lekko kręcic.


Czyli jak? Jak mogę sprawdzić czy visko jest włączone? Jak mam go zatrzymać? Po wyłączeniu silnika wiatrak staje.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL