BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 6 maja 2025, 18:49

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 15 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [e36] 318 TDS chyba wszystkim znany problem z odpalaniem
PostNapisane: 6 stycznia 2010, 18:46 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 34
Lokalizacja: PoznaĂą
Jest to już moja czwarta bunia w dieselku. Wcześniej miałem jedną 325 TD następną 325 TDS a ostatnią w zeszłym roku 318 TDS We wszystkich był problem z odpalaniem na ciepłym silniku. Początkowo oblewałem pompę butelką wody, a potem zamontowałem ten chip ułatwiający odpalanie z allegro i we wszystkich 3 przypadkach się sprawdziło. Wczoraj zakupiłem kolejnego potwora którym jest 318 TDS z 1995 roku w kombi. Tutaj jest trochę inny problem gdyż nie mogę odpalić na zimnym. Ciepła pali idealnie. Dzisiaj rano (-8 stopni) wychechłałem cały akumulator i nic. Odpaliła dopiero kiedy pociągnąłem kablami z drugiego autka, ale i tak po minucie kręcenia... (dodam że aku nowy 75 AH)

Proszę o pomoc bo wydaje mi się że tym razem tzw. chip z allegro na nic się nie przyda... Objawy:

- NIE ODPALA NA ZIMNY !
- Wydaje mi się że obroty trochę za niskie bo znajdują sie w przedziale 600-650 obr/min
- Wydaje mi się że jest o wiele słabsza od tej 318 TDS którą miałem w ubiegłym roku
- dziwny efekt przy puszczaniu pedału gazu... Kiedy puszczę pedał obroty spadają tak po sekundzie lub dwóch i czasem nawet delikatnie podskoczą do góry. Np. przy zmianie biegów kiedy puszczam gaz samochód dalej przeciąga i jest efekt jak przy automacie.


JAK NAPRAWIĆ TĄ USTERKĘ?

1. Moim zdaniem jak już wcześniej wspomniałem zabawka z allegro wspomagajaca rozruch nie pomorze.
2. Być może trzeba wyregulować dawkę paliwa i kont wtrysku? (obstawiał bym to) Ale potrzebuję opinii biegłego w tym temacie.
3. Jeśli pompa do nastawienia to ile będzie kosztowała taka zabwa? Jak poniżej 100zł to może i się opłaca, ale jeśli powyżej to czy nie lepiej kupić fejsa do BMW + Carsoft i samemu się tym zająć? Mam już trochę zabawek do diagnozy ale niestety nie do BMW :-(


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: 318 TDS chyba wszystkim znany problem z odpalaniem
PostNapisane: 6 stycznia 2010, 20:06 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 540
Lokalizacja: Stalowa Wola
Moje BMW: E36 Cabrio x2 :)
Kod silnika: M52B20&M52TUB28
Jak nie pali zimny, to pierwsze co to zmieniłbym żarowe świece (o ile tego już nie zrobiłeś). Nie wiem jak w beemce dokładnie, ale znajomy ma vectre w dieslu (ale nie wiem czy silnik bmw czy isuzu) i problem był z czujnikiem temp. Na ciepło palił, na dużym mrozie też, a na takim nie za dużym mrozie nie chciał ponieważ tenże czujnik przekłamywał i nie załączało świec. Choć nie chce Ci w głowie mącić, niech się ktoś wypowie co będzie wiedział coś więcej na ten temat. Jeśli nie to pewnie pompa do regulacji/regeneracji, ale za 100 raczej tego nie zrobisz.

_________________
Obrazek

Zobacz żółtka!!!

Zobacz czarną waryjatkę!!!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: 318 TDS chyba wszystkim znany problem z odpalaniem
PostNapisane: 6 stycznia 2010, 20:27 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 34
Lokalizacja: PoznaĂą
Dziękuje ;-)

Fakt pompy nie zregeneruje za 100zł ale z regulacją to już pewnie co innego(podejrzewam koszt rzędu 100-200zł).
Świece grzeją bo kontrolka zapala się normalnie na zimnym i po nagrzaniu gaśnie. Wiec to raczej inna kwestia. Poczekam na wypowiedź kogoś biegłego w temacie. Mimo wszystko dziękuje!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: 318 TDS chyba wszystkim znany problem z odpalaniem
PostNapisane: 6 stycznia 2010, 20:29 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 34
Lokalizacja: PoznaĂą
A właśnie co do czujnika... To ten który pokazuje mi temperaturę na kompie musi być walnięty bo bez przerwy pokazuje -37 ale myślę że nie ma on wpływu na odpalanie bo służy on raczej tylko do pomiaru temperatury na zewnątrz.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e36] 318 TDS chyba wszystkim znany problem z odpalaniem
PostNapisane: 6 stycznia 2010, 20:47 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 47
Posty: 865
Lokalizacja: dziaÂłdowo
Moje BMW: E39 TURING
Kod silnika: M57 dA
Blachowski napisał(a):
Świece grzeją bo kontrolka zapala się normalnie na zimnym i po nagrzaniu gaśnie
po pierwsze to kolektor na bok wykręcaj po kolei świece i na krótko posprawdzaj a nie bo kontrolka gaśnie nie pisz takich głupot bo cie wyśmieją .jak będzie walnięta wkładaj cały komplet są chyba po 20zł. .po 2 jesli ma za małe obroty ktoś grzebał przy nastawniku ,jeśli się znasz to trzeba popuścić główkę i leciutko dosłownie 0,5 mm.przesunąć nastawnik nie pamiętam w która .a obroty na pewno wrócą na swoje miejsce i to może być przyczyna ,acz kol wiek może trzeba przyspieszyć zapłon.ale to na kompie trzeba do wszystkiego kolektor zwalać uroki BMW.niestety życie pozdro.a no i mam nadzieje ze paliwo ci się nie cofa z pompy.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e36] 318 TDS chyba wszystkim znany problem z odpalaniem
PostNapisane: 6 stycznia 2010, 20:52 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 540
Lokalizacja: Stalowa Wola
Moje BMW: E36 Cabrio x2 :)
Kod silnika: M52B20&M52TUB28
Nie kolego, ten czujnik nie ma nic wspólnego. Znajduje się on we wlocie chlodzenia hamulca, i jeżeli pokazuje -37 stoponi to może być uszkodzony, ale najprawdopodobniej poprostu nie ma obwodu (przerwany gdzies kabel).

_________________
Obrazek

Zobacz żółtka!!!

Zobacz czarną waryjatkę!!!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e36] 318 TDS chyba wszystkim znany problem z odpalaniem
PostNapisane: 6 stycznia 2010, 20:54 
Offline
Forumowicz

Posty: 152
Lokalizacja: Namysłów
Moje BMW: 316i E36 SEDAN
Kod silnika: M43B16
a moze przekaźnik od swiec żarowych? miałem to w Golfie...nie łączył dobrze :super:

_________________
DeRwU1


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e36] 318 TDS chyba wszystkim znany problem z odpalaniem
PostNapisane: 6 stycznia 2010, 20:57 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 34
Lokalizacja: PoznaĂą
martinobmw dziękuje za wytłumaczenie. Ja brałem pod uwagę odrazu ten nastawnik zasrany ale macie może racje że to świece :-) jutro postaram się to sprawdzić, ale obawiam się że to i tak ten nastawnik, bo obroty wydają mi się zbyt niskie 650 obr/min czy to nie za mało? Ile powinno być ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e36] 318 TDS chyba wszystkim znany problem z odpalaniem
PostNapisane: 6 stycznia 2010, 21:05 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 47
Posty: 865
Lokalizacja: dziaÂłdowo
Moje BMW: E39 TURING
Kod silnika: M57 dA
martinobmw napisał(a):
po 2 jesli ma za małe obroty ktoś grzebał przy nastawniku ,jeśli się znasz to trzeba popuścić główkę i leciutko dosłownie 0,5 mm.przesunąć nastawnik nie pamiętam w która .a obroty na pewno wrócą na swoje miejsce i to może być przyczyna
tu napisałem ci co trzeba zrobić aby podnieść obroty w starych rechlach była w pompie śrubka i hejka .a nastawnik jak się kończy to (wachluje na obrotach) także nie bądź rura i nie pękaj tylko działaj. :super:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e36] 318 TDS chyba wszystkim znany problem z odpalaniem
PostNapisane: 6 stycznia 2010, 21:08 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 34
Lokalizacja: PoznaĂą
hehehe nie będe rura i podziałam :) Jeszcze raz dzięki.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e36] 318 TDS chyba wszystkim znany problem z odpalaniem
PostNapisane: 12 stycznia 2010, 18:24 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 34
Lokalizacja: PoznaĂą
Panowie brak mi już sił. Dzisiaj na mrozie pod blokiem (nie mam innych warunków pracy a mechanicy zawaleni robotą) wymieniłem wszystkie 4 świece żarowe. Po wykręcenie starych sprawdzałem każdą z osobna i okazało się że są sprawne.
Samochód nadal fatalnie odpala. Dzisiaj było tylko -1 stopnia wiec kręciłem go tylko z 2-3 minuty i poszło ale przy -8 to już musze korzystać z pomocy drugiego auta i ciągnąć na kable i po jakiś 5-6 (z przerwami oczywiście) minutach kręcenia odpali.

Co zrobiłem:
- wymieniłem świece żarowe

Kolejne podejrzenia:
- może jakiś czujnik temperatury.... ( po włożeniu kluczyka i przekręceniu odrazu zaczyna kręcić wentylator elektryczny i to na maxa... tak jak by miał zaraz wyfrunąć... I kręci się bez przerwy aż wyciągnę kluczyk. Zdziwiło mnie to że jest tam wogóle wentylator elektryczny bo jest również zwykły na wiskozie. Może ten drugi tylko od klimy jest. W każdym razie dziwi mnie to że odrazu się włącza. Może jest uszkodzony jakiś czujnik temperatury i podaje taką dawkę paliwa jak na ciepłym dlatego coś nie trybi. Dodam że na ciepłym pali dobrze po jakiś 1-2 sekundach krecenia odpala. Wskazówka temperatury w aucie pokazuje prawidło, czyli stoi na baczność.


- WTRYSKI ! Tego się obawiam najbardziej. Jak go zimnego odpalam to strasznie dymi spod maski i z wydechu. Dzisiaj też zauważyłem że jak go przegazuje na jałowym biegu to puszcza czarną chmurę dymu, obroty w tedy max 4000, zaczyna chodzić na 3 garach przez chwilę, i po chwili wraca do normy.
To co prawda tylko moje gdybanki, bo nie jestem mechanikiem wiec się nie znam tak fachowo. POMÓŻCIĘ PROSZĘ !!!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e36] 318 TDS chyba wszystkim znany problem z odpalaniem
PostNapisane: 12 stycznia 2010, 18:59 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 47
Posty: 865
Lokalizacja: dziaÂłdowo
Moje BMW: E39 TURING
Kod silnika: M57 dA
zbadaj ciśnienie na cylindrach ;siwce masz Oki może paliwo się cofa z pompy może jakiś zaworek załóż na wężyk żeby nie wracało paliwo s powrotem .ale zbadaj ciśnienie
jak ci nie pali przy -1 no to nie ciekawie


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e36] 318 TDS chyba wszystkim znany problem z odpalaniem
PostNapisane: 12 stycznia 2010, 19:09 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 34
Lokalizacja: PoznaĂą
powiedz mi jak mam zbadać to czy się paliwo nie cofa? Moze faktycznie to paliwo...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e36] 318 TDS chyba wszystkim znany problem z odpalaniem
PostNapisane: 12 stycznia 2010, 19:40 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 34
Lokalizacja: PoznaĂą
A dlaczego się kręci ten wentylator z przodu? Czy to normalne czy coś nie tak ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e36] 318 TDS chyba wszystkim znany problem z odpalaniem
PostNapisane: 12 stycznia 2010, 20:12 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 47
Posty: 865
Lokalizacja: dziaÂłdowo
Moje BMW: E39 TURING
Kod silnika: M57 dA
coś nie tak! on działa z klimą nie wiem jak jest w e36 ale w e39 jak się dobrze zagrzeje to pomaga ostudzić.a teraz co do zapalania.;załóż filierek przelotowy pomiędzy filtrem a pompa nawet możesz na chwile wywalić filtr i założyć taki mały przelotowy (oczywiście) filtr i wtedy zobaczysz co jest grane.ale jak założysz filterek pojeździj żeby dobrze się odpowietrzył ,dobre opaski no i pół zbiornika paliwa minimum i wtedy rano przed odpaleniem otwórz maskie zobacz ile ropki jest w filterku (wieczorem po jeździe też sprawdź dla porównania).podgrzej z 3 razy zapłon zgaśnie kontrola,wyłącz i jeszcze raz tak 3 razy i trach jak zapali od razu wyskocz i zobacz co się dzieje w filterku czy widać piane bąble itp jak nie zadziała będziemy szukać dalej.taki filtr kupisz w każdym cpn powiedz malutki przelotowy do diesla bo do benzyny ma inne wejście cieńsze. ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 15 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 10 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL