Jak nie działa Ci obrotomierz, to spróbuj go wymontowac i zbadać..
Najpierw musisz rozebrać zegary (wkręty dookoła i jeden przy lampce check)
Następnie wykręcasz 3 wkręty z tyłu na wgłębieniu pod obrotomierz (dwa w jednej linii są od obrotomierza, ten na dole od ekonomizera - można je rozdzielić), później zwalniasz zatrzask i wyciągasz moduł obrotomierza z małą płytką scaloną..
Akumulatorki same w sobie nie odpowiadają za wskaźniki - jechałem u siebie bez akumulatorków i żadnych zawirowań w pracy wskaźników nie odnotowałem..
U siebie miałem podobny problem, tj. obrotomierz który sie lekko przycinał i ekonomizer zdechnięty - wymieniłem oba i działa teraz wszystko elegancko.
Jak będziesz rozbierał zegary to ostrożnie żeby nie uszkodzić wskazówek/mechanizmów..
Tego co napisałem jestem pewien, bo sprawdzałem na sobie

ale to sie tyczy zegarów z białym tyłem (te starsze z akumulatorkami - paluszkami)
Te nowsze vdo z niebieskimi plecami - z kostką kodującą mają zupełnie inną konstrukcję napędów wskaźników i nie pasują zamiennie ze starszymi licznikami..
Na koniec - często winny jest jakiś drobny opornik/dioda itp ale mimo wszystko warto zastanowić się nad innymi zegarami - cenowo to podobnie wychodzi +- a przy okazji mamy części zapasowe..
Pzdr