BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 2 maja 2025, 19:40

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 12 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [e30] komputer chceck
PostNapisane: 2 maja 2007, 18:53 
Offline
Forumowicz

Posty: 158
Lokalizacja: czestochowa
Witam! Posiadam BMW e30 2.0 z 1990 roku! po zapaleniu samochodu pali mi sie kontorlka check! ale na panelu przy kontrolka sielusterku u góry zadna nie swieci! kiedys po nacisnienciu hamulca kontrolka gasla! gdy nacicne ten przycis na koputerku kolo lusterka to kontrolka check kolo zegarów gasnie!! co sie moze dziac? czy ptrzyczyna moze byc zbyt niski opoziom oleju?? lub cos takiego? :kwasny: :kwasny:

_________________
moja e30 :) zobacz http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=8980 SPRZEDAM AUTO!!!!!!!!!!!


Ostatnio edytowano 4 maja 2007, 08:00 przez poksik1, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 maja 2007, 20:39 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1691
Lokalizacja: ÂŻYWIEC
przycisk check na panelu koło lusterka służy do zresetowania( zgaszenia) komunikatu na zegarach aby nas to nie denerwowało podczas jazdy, jednak jeśli świeci check to powinna się palic jedna z kontrolek.
Normalna żeczą jest test świateł hamulca ;czyli wciśnięcie pedału gdy po zapaleniu silnika świeci bremslight , co powinno spowodować zgaśnięcie kontrolki na panelu koło lusterka i komunikatu na licznikach
dziwna sprawa że świeci ci tylko check na liczniku ,
a podczas testu czyli naciśnięciu przycisku chek wszystkie kontrolki są sprawne czy któraś nie świeci????

_________________
_____________________________________________________________________________________________________________________



TYLNY NAPĘD JEST JAK SEX-POCO JEŹDZIĆ NA RĘCZNYM JAK MOŻNA DAĆ W P...e
http://mcg1ver.__prosze_uzyc_innego_hostingu_do_zdjec_/albumy/516168-123.html


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 maja 2007, 09:15 
Offline
Forumowicz

Posty: 158
Lokalizacja: czestochowa
te trzy po srodku nie swieca!! ale kolega ma taka sama e30 tylko 325 i po srdoku tez mu trzy nie swieca!! przy zapalaniu wszystkie kontrolki swieeca!! tzn chodzi mi o te na zegarach czyli klocki hamulcowe .....olej...akumulator...! on mowi abym doalal sobie oleju!! bo moze byc to to jak sadzisz? :zdziwko:

_________________
moja e30 :) zobacz http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=8980 SPRZEDAM AUTO!!!!!!!!!!!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 maja 2007, 10:38 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1691
Lokalizacja: ÂŻYWIEC
trochę mieszasz i nie wiem czy wszystkie kontrolki na panelu check podczas testu świecą czy nie??
A co do oleju no to wiadomo że powinno być pomiędzy kreskami na bagnecie , a najlepiej pod górną kreską , jednak jeśli by był zamały stan oleju to świeciłby komunikat :oilstandt czy motoroil (czy coś niepamiętam już), ale pod warunkiem że czujnik w misce jest sprawny.
Na panelu koło lusterka wszystkie kontrolki check które są opisane , powinny świecić podczas testu , jeśli nie to coś jest nie tak.
Najlepiej zrób zdjęcia panelu podczas testu i zamieść go tutaj .
Miałem kiedyś e28 z chekiem i mi wszystkie kontrolki które są opisane, podczas testu świeciły.

_________________
_____________________________________________________________________________________________________________________



TYLNY NAPĘD JEST JAK SEX-POCO JEŹDZIĆ NA RĘCZNYM JAK MOŻNA DAĆ W P...e
http://mcg1ver.__prosze_uzyc_innego_hostingu_do_zdjec_/albumy/516168-123.html


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 maja 2007, 17:54 
Offline
Forumowicz

Posty: 158
Lokalizacja: czestochowa
wiesz co mozliwe ale u kolegi tez one nie swiecai tym sie sugerowalem!. . . u mnie nie swieci! RUCKLICHT i WASCHWASSER!! takie dwie!3 jest chyba pusta tzn nie ma zadnej kontrolki tylko miejsce na nia! wogole przeczytalem w instrukcji ze bmw pobiera okolo 1dm3 <czyli wychodzi litr> oleju na 1000 km!! czy to mozliwe?? a na bagnecie jest troszke ponad dolna kreske! ale okolo 3 mm czyli nie duzo!! chyba bede zmuszopny wymienic olej!! ;] :cisza: :cisza:

_________________
moja e30 :) zobacz http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=8980 SPRZEDAM AUTO!!!!!!!!!!!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 maja 2007, 20:45 
Offline
Specjalista

Posty: 2903
W chwili gdy naciskasz "test"na panelu muszą się świecić wszystkie diody na czerwono. Jest to tzw. sprawdzenie sprawności diódek. Dodatkowo przycisk ten wymusza na Tobie jego wciśnięcie w wyniku denerwującego powiadomienia kontrolką "check" na liczniku.
Panel mieści się u góry - poza dobrą widocznością kierowcy i w sytuacji jakiegoś komunikatu mógłbyś nie widzieć że jest problem. Po to właśnie jest kontrolka check w liczniku.
Na chwilę obecną kontrolka check miga, gdyż niefunkcjonują u Ciebie diódki od świateł postojowych i płynu w spryskiwaczach, a powinny się świecić gdyż faktycznie jest problem z tymi dwiema rzeczami.
Diódka może się przepalić, albo ktoś może ją celowo uszkodzić, ale moduł wciąż pracuje i kontrolki check się nie da oszukać.

_________________
"Przemilczenia dzielą bardziej niż nieobecność"


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 maja 2007, 21:30 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1691
Lokalizacja: ÂŻYWIEC
robertbmw napisał(a):
Na chwilę obecną kontrolka check miga, gdyż niefunkcjonują u Ciebie diódki od świateł postojowych i płynu w spryskiwaczach, a powinny się świecić gdyż faktycznie jest problem z tymi dwiema rzeczami.
poksik1, właśnie sęk w tym co pisze Robert i co sugerowałem wcześniej ja ; jesli na panelu któraś z kratek opisanych nie świeci podczas testu to właśnie tam nalezy szukac problemu.
A ten system czyta nawet chwilowe zaniki w obwodzie pradu, więc jeśli ci się wydaje że światła masz wporzo to itak nieomieszkaj sprawdzić styków w zarówkach i posmarój je wazelina techniczną , pozatym uzupełnij płyn i sprawdż diody w panelu check bo tam jest pies pogrzebany :D
zreszta najczęściej się pala diody używane często a nie czasami :D

_________________
_____________________________________________________________________________________________________________________



TYLNY NAPĘD JEST JAK SEX-POCO JEŹDZIĆ NA RĘCZNYM JAK MOŻNA DAĆ W P...e
http://mcg1ver.__prosze_uzyc_innego_hostingu_do_zdjec_/albumy/516168-123.html


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 maja 2007, 07:57 
Offline
Forumowicz

Posty: 158
Lokalizacja: czestochowa
dzieki wielkie :hurra: nie było płynu w spryskiwaczu!! teraz tylko jak wyminic te diody . .. zawsze lepiej aby dzialaly ;]

_________________
moja e30 :) zobacz http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=8980 SPRZEDAM AUTO!!!!!!!!!!!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 maja 2007, 10:10 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1691
Lokalizacja: ÂŻYWIEC
poksik1 napisał(a):
wogole przeczytalem w instrukcji ze bmw pobiera okolo 1dm3 <czyli wychodzi litr> oleju na 1000 km!! czy to mozliwe?? a na bagnecie jest troszke ponad dolna kreske! ale okolo 3 mm czyli nie duzo!! chyba bede zmuszopny wymienic olej!! ;]

co do tego oleju to ja przeczytałem kiedyś w książce od e12,e28 że należy się zacząć martwić jeśli bierze więcej niż 1,5litra na 1000 :szok: . Moja e28m30b25 brała mi tylko 0,6 od wymiany do wymiany :cwaniak: , a ta co mam taraz łykła mi więcej :| , ale tłumaczę sobie że to przez to że jeżdżę agresywnie.

_________________
_____________________________________________________________________________________________________________________



TYLNY NAPĘD JEST JAK SEX-POCO JEŹDZIĆ NA RĘCZNYM JAK MOŻNA DAĆ W P...e
http://mcg1ver.__prosze_uzyc_innego_hostingu_do_zdjec_/albumy/516168-123.html


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 maja 2007, 12:03 
Offline
Forumowicz

Posty: 158
Lokalizacja: czestochowa
no ja wlasnie tez jezdze tak dosc szybko! a wiesz moze jak wymienic te diody????? w tym komputerku? :zdziwko:

_________________
moja e30 :) zobacz http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=8980 SPRZEDAM AUTO!!!!!!!!!!!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 maja 2007, 12:38 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1691
Lokalizacja: ÂŻYWIEC
no jak to jak :szok: ??
Osobiście nie rozbierałem nigdy panelu check ,ale niema rzeczy niemożliwych;
-kup diody led ( prawdopodobnie tam są o średnicy 5mm ewentualnie 3mm),ale możesz przed zakupem wylutować jedną i zapylaj z nią do sklepu jedna sztuka może kosztować około 50groszy.
-sprubój podważyć śrubokrętem , aby cały panel wyskoczył
-wylutój diody i wlutój nowe z uwzględnieniem odpowiedniej polaryzacji , jesli nic ci to nie mówi, to jak wylutujesz diodę to na prubę wsadż pierwsze jedną stroną , potem drugą stroną ( spokojnie nic się nie spali tylko rób to na wyłączonej stacyjce)
za każdym razem sprawdż przekręcając stacyjkę i wciskając przycisk check , jeśli świeci, to znaczy że jest dobrze i można ją wlutować ,po uprzednim obcięciu nóżek nowej diody do długości pożądanej.
Jeśli nigdy się nie bawiłes w takie rzeczy to zachowaj ostrożnośc aby nie połączyć cyną sąsiednich ścieżek na płytce lub nie przepalić czegoś od zbyt długiego nagrzewania i w tym celu musisz miec dobrą lutownicę z czystym grotem i cynę z kalafonią.
może jeszcze być tak że dioda przy teście tylko mignie i potem dupa :zdziwko: .
To znak że musisz też wymienić opornik redukujący 12V na 3V opornik powinien mieć 470 omów do 0,5 kilooma , jak powiesz w sklepie że do diody led to dadzą co trzeba.
powodzenia

_________________
_____________________________________________________________________________________________________________________



TYLNY NAPĘD JEST JAK SEX-POCO JEŹDZIĆ NA RĘCZNYM JAK MOŻNA DAĆ W P...e
http://mcg1ver.__prosze_uzyc_innego_hostingu_do_zdjec_/albumy/516168-123.html


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 maja 2007, 12:52 
Offline
Forumowicz

Posty: 158
Lokalizacja: czestochowa
dzieki wielkie!!:D moze dam rade:D zabiore sie za to w popniedzialek ;) pozdrawiam ;) :hurra: :hurra: :hurra:

_________________
moja e30 :) zobacz http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=8980 SPRZEDAM AUTO!!!!!!!!!!!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 12 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 10 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL