BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 6 maja 2025, 14:21

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 14 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] M52b20 problem z silnikiem
PostNapisane: 19 lipca 2010, 22:00 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 45
Moje BMW: E36 328i coupe
Kod silnika: M52
Witam:)
Dziś spotkał mnie taki problem z silnikiem, wróciłem z trasy (jeździłem bardzo delikatnie więc go nie przegrzałem itp ) zostawiłem go pracującego na wolnych obrotach. Po kilku sekundach zgasł. Przy próbie odpalenia pomimo ze rozrusznik kręci silnik jakby zaskakiwał i natychmiast gasł. Jeśli w końcu załapie to pochodzi chwilkę na wolnych obrotach i zaraz znów zgaśnie albo jak odpali to trzyma obr ok 1 tyś obr/min. Te podwyższone obroty spadają do normalnych jak lekko dodam mu gazu. Wtedy jak puszcze gaz to chodzi normalnie.
Jak trochę postał i ostygł to odpalił bez większych problemów, nie gasł pracował równo i cicho dopóki się znów nie zagrzeje. Wtedy znów bardzo ciężko go odpalić , a jeśli już złapie to sytuacja się powtarza jak wyżej. Co może być przyczyną takiego zachowania silnika? Odłączałem przepływke i jakiejś mega różnicy nie zauważyłem, no może ciut mniej równo pracował, ale to prawie niezauważalnie.
Auto bez gazu, świece wymienione.
Nadmienię tylko, że zdarzyło mu się kilka razy nie chcieć odpalić na cieplo już wcześniej tzn ciężko zaskakiwał, no ale jak dodałem troszkę gazu albo dłużej pokręciłem to odpalał i pochodził sekundę nierówno i później już było OK. Teraz już zwariował na dobre. Najgorsze, że w tam gdzie mieszkam wszyscy szpece są do d*py a do kogoś kto może podpiąć mnie pod kompa mam spory kawałek i troszkę się boję jechać, więc liczę na Was koledzy! Podpowiedzcie
Co mogło się stać ???? Pomóżcie :zalamany: :zalamany: :zalamany: :zalamany: :zalamany:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] M52b20 problem z silnikiem
PostNapisane: 19 lipca 2010, 22:07 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 135
Lokalizacja: Żary
Moje BMW: e-46 320i
Kod silnika: M52TU
ja stawiam na sonde miałem tak samo po nagrzaniu nie chciala zapalic lub sama gasla dobry koles jest na 9 maja troszke sie zna na elektronice.....

_________________
http://img809.imageshack.us/img809/7958/sdc11437.jpg


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] M52b20 problem z silnikiem
PostNapisane: 19 lipca 2010, 22:07 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 29
Posty: 2890
Lokalizacja: Bangladesz
Moje BMW: Sędziwy Paździerz
Czujniki wału i wałka do sprawdzenia - komputer lub miernik w łapkę, opcja szukaj i mierzysz.

_________________
e30 87' M-technic 1
Ładne 320iT Mpak


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] M52b20 problem z silnikiem
PostNapisane: 19 lipca 2010, 22:30 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 2597
Lokalizacja: D_S_W
Moje BMW: E 36 sedan
Kod silnika: M50b25v
Garaż: Posiada to , to
sonda raczej nie zawinila w tym przypadku .. nawet jak calkiem odlaczysz sonde to i tak pojedziesz i odpalisz auto
nie znam objawow padniecia czujnika walka i walu ale troche sie naczytalem ta te tematy na forum i mnie to tez wyglada na wlasnie ktorys z tych czujnikow

_________________
...BMW...Bez Dwoch Zdan...
Obrazek

Byla -- viewtopic.php?f=6&t=86211
Obecna -- viewtopic.php?f=6&t=128243


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] M52b20 problem z silnikiem
PostNapisane: 19 lipca 2010, 23:35 
Sprawdź miernikiem sondę czy pracuje i będziesz wiedział czy jest dobra czy do wymiany.


Góra
  
 
 Tytuł: Re: [E36] M52b20 problem z silnikiem
PostNapisane: 22 lipca 2010, 13:44 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 45
Moje BMW: E36 328i coupe
Kod silnika: M52
Systuacja wygląda tak: byłem wczoraj z autem na kompie u jednego majstra. Stwierdził, że nie ma błędów a autem wróciłem na holu do domu bo nie moglem odpalić. Dziś rano odwiedziłem kolejnego fachmana i wykazało błąd na przepływomierzu i czujniku położenia wałka (problem w tym że mechanik nie jest do końca pewien który korbowego czy rozrządu). Z przypływką już sprawa rozwiązana był błąd w pamięci bo ją odłączałem. Teraz pytanie czy szukać jakiegoś zamiennika czy kupić ori czy może używkę. Za nowy chcą ok 300 zł.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] M52b20 problem z silnikiem
PostNapisane: 22 lipca 2010, 17:02 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 29
Posty: 2890
Lokalizacja: Bangladesz
Moje BMW: Sędziwy Paździerz
PrzemaS napisał(a):
problem w tym że mechanik nie jest do końca pewien który korbowego czy rozrządu

Bez czujnika wałka auto z wielkim trudem, ale odpali. Bez / z uszkodzonym czujnikiem położenia wału auto nie odpali. Co do czujników to do m52 tylko VDO-Siemens. Wymieniaj czujnik wału, miałem to samo :ok:

_________________
e30 87' M-technic 1
Ładne 320iT Mpak


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] M52b20 problem z silnikiem
PostNapisane: 22 lipca 2010, 17:12 
Jeśli naprawdę jest to któryś czujnik położenia wałka to najpierw musiałbyś sprawdzić który, najlepiej podpiąć na chwilę inny dobry. A następnie wymienić na nowy bo wymieniając na używany możesz go za chwilę wymieniać na następny i zapłacisz więcej niż gdybyś kupił od razu nowy. Taka moja rada. Podepnij jeszcze miernik pod wtyczkę czujnika wałka i sprawdź czy jest jakaś reakcja przy kręceniu motorem przy włączonym zapłonie.


Góra
  
 
 Tytuł: Re: [E36] M52b20 problem z silnikiem
PostNapisane: 12 sierpnia 2010, 13:32 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 45
Moje BMW: E36 328i coupe
Kod silnika: M52
Dziękuję wszystkim za pomoc.
Problem częściowo rozwiązany. Wymieniłem na nowy (mowa wszędzie o oryginalnych częściach) czujnik położenia wału korbowego, czujnik temperatury powietrza w kolektorze, założyłem nowe świece, przy okazji zregenerowałem rozrusznik (czasami już świrował), przepływka i inne pierdołki też sprawne i.... wciąż pracuje nierówno na wolnych obrotach. Byłem już dwa razy na kompie i zero błędów. Silnik po prostu drży i jest to odczuwalne na aucie. Obroty nie falują ale co jakiś czas mocno nim szarpnie. Szczególnie słychać to w okolicach wydechu. Co jakiś czas tak jakby "kichał" tak pykał w rurę wydechową. Wczoraj znów odpalił ciężko po rozgrzaniu. Aby odpalić trzeba było jak w jakimś maluchu dodawać mu gazu. Dodatkowo od dłuższego czasu praktycznie cały czas dymi na biało :( Dymienie znacznie maleje gdy osiągnie temp ok 90 st C, ale nadal ten wkurzający dymek leci... Czyżby poszła uszczelka pod głowicą? Co to jeszcze może być? Macie jeszcze jakieś pomysły??


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] M52b20 problem z silnikiem
PostNapisane: 12 sierpnia 2010, 18:22 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 72
Posty: 4299
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E-36 320i Touring 95
Kod silnika: M52b20
zmierz ciśnienie na cylindrach
jeżeli na jednym lub dwóch sąsiednich będzie dużo mniej
to niestety uszczelka {oby tylko}


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] M52b20 problem z silnikiem
PostNapisane: 6 września 2010, 21:07 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 45
Moje BMW: E36 328i coupe
Kod silnika: M52
Silnik niestety skończył swój żywot... Obecnie ma zerowe sprężanie na 5 cylindrach (popękane pierścienie) a tylko na jednym cylindrze ciśnienie w miarę OK. Jak na chwilę obecną szukam silnika na SWAP, a dokładniej będę wkładał M52b25 (2,5L 170km, 245 Nm).


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] M52b20 problem z silnikiem
PostNapisane: 7 września 2010, 08:50 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 2597
Lokalizacja: D_S_W
Moje BMW: E 36 sedan
Kod silnika: M50b25v
Garaż: Posiada to , to
to przez male zagrzanie popekaly wszystkie pierscionki?? :zdziwko: predzej uszczelka powie dowidzenia

_________________
...BMW...Bez Dwoch Zdan...
Obrazek

Byla -- viewtopic.php?f=6&t=86211
Obecna -- viewtopic.php?f=6&t=128243


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] M52b20 problem z silnikiem
PostNapisane: 7 września 2010, 13:44 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 45
Moje BMW: E36 328i coupe
Kod silnika: M52
Silnik zablokował mi się podczas jazdy i po tym już nie dało go odpalić. Ciśnienie w cylindrach jest dosłownie zerowe. Po zdjęciu klawiatury zaworów wszystko wydaje się być OK. Mechanik stwierdził że zawory otwierają się i zamykają w odpowiednim czasie, więc jego zdaniem posypały się pierścionki... tak czy siak szukam teraz silniczka M52b25 (2,5L 170km, 245 Nm).
Przy okazji pytanie podejdzie takowy od E39 ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] M52b20 problem z silnikiem
PostNapisane: 7 września 2010, 13:59 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 2516
Lokalizacja: Nadrenia (DE)
Moje BMW: E39 540&E39 528
Kod silnika: M62B44&M52B28TU
PrzemaS napisał(a):
Przy okazji pytanie podejdzie takowy od E39 ?

raczej bezproblemowo, tyle że w E39 są też chyba M52tu czyli podwójny vanos.
A wyklaczasz z jakiegoś powodu B28?

Napisz jak się dowiesz czy to na pewno pierścienie, bardzo dziwny przypadek :zdziwko:

_________________
E39 M-pakiet 19" Hartge
viewtopic.php?f=6&t=125307&p=1576641#p1576641

V8 Eisenmann, 10J, Dupowóz
viewtopic.php?f=6&t=146942


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 14 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 8 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL