BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 19 czerwca 2025, 00:11

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 18 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] coupe - problem z szybą kierowcy
PostNapisane: 21 maja 2007, 07:06 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 45
Posty: 37064
Lokalizacja: Kielce
Moje BMW: E38 730d
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=153718
Witam,

wczoraj śmigałem sobie troszkę autem i jak chciałem go opuscić troszkę się chyba na mnie zbiesił bo jak chciałem zamknąć szybę kierowcy nie doszła do końca ?? myślę sobie może nie przytrzymałem guzika, podnoszę - NIC - opuszczam troszkę - JEST OK - podnoszę - NIC, opuściłem na sam dół i tak już została. Przez popołudnie walczyłem z całym mechanizmem podnoszenia. Mechanizm chodzi, kręci (czasami ma jakby przerywany tryb pracy) ale szyba nie idzie ani w dół ani do góry, w między czasie pozmieniały się jakby bieguny bo jak podnoszę siliczek kręci się w drugą stronę a jak opuszczam w drugą strone :zdziwko: . Zebatka nie jest wytarta, wszystko jest nasmarowane, nigdy nie miałem najmniejszego problemu z mechanizmem podnoszenia szyb. Jeśli ktoś może mi pomóc w diagnozie / naprawie będę zobowiązany. Zamieniłem równięz przyciski podnoszenia szyb z prawego na lewy. Oba sa sprawne.

PS czy ew. silniczek od sedana pracuje również do coupe?

_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 maja 2007, 08:28 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 528
Lokalizacja: Ząbki
Moje BMW: E36
Kod silnika: M40B18
Hej :)

TUTAJ looknij moze to dobry trop z tym sterownikiem..

_________________
///M40
Wiesz jak wymontować i oczyścić lampy w E36? :D


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 maja 2007, 08:36 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 45
Posty: 37064
Lokalizacja: Kielce
Moje BMW: E38 730d
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=153718
ptysiek, dzięki za link :)
szukałem ale go nie widziałem, to chyba czeka mnie wymiana :|

_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 maja 2007, 08:53 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 528
Lokalizacja: Ząbki
Moje BMW: E36
Kod silnika: M40B18
Szukałem tez silniczka po numerze, czy są to te same w sedanie i coupe i znalazłem coś takiego: Electr.drive
Wynikało by z tego ze sie czymś roznią :niepewny:

EDIT: Różnią sie w rocznikach, to wyzej ma inne oznaczenie i nie bylo go w Coupe natomiast ten Electr.drive już był montowany taki sam we wszystkich wersjach nadwozia :|

_________________
///M40
Wiesz jak wymontować i oczyścić lampy w E36? :D


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 maja 2007, 09:05 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 45
Posty: 37064
Lokalizacja: Kielce
Moje BMW: E38 730d
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=153718
to chyba lepiej nie ryzykować i zakupić od coupe, wówczas na pewno będzie pasować

_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 maja 2007, 19:34 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 174
Lokalizacja: Chybie/Bielsko-BiaÂła
Sprawdzałeś czy nie przesunął Ci się przypadkiem pierścień na osi silniczka? Bardzo często się to dzieje. Jak masz ściągniętą tapicerkę to odłącz wtyczkę z jednym przewodem od modułu i zobacz jaka będzie reakcja. A pierścień można zobaczyć po odkręceniu modułu od silniczka. Jest tam taka szczelina w której powinien być, lub będzie zsunięty w dół osi. Trudne to trochę do opisania.

_________________
BMW Klub Podbeskidzie

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 maja 2007, 19:55 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 268
Lokalizacja: Żelechów/Tullamore
Moje BMW: 2xCoupe: E30&E36
Kod silnika: M40 & M42
Garaż: www.klubbmwirlandia.czo.pl
Miałem bardzo podobny problem!!!
Na pewno od sedana nie pasuje silniczek bo ma inne wtyczki i w innym miejscu są.
A co do oznak jakie opisałeś ja bym stawial na przekaźnik tzw.komfortu-jest on koloru niebieskiego i jest gdzieś na dole pod kolumną kierowniczą-pewnie zimne luty Ci się zrobiły.Przelutuj go i powinno być OK.

Zacznij od tego przekażnika bo ja też sie pośpieszyłem i kupiłem na allegro cały mechanizm wkładam a tu... kicha-nie działa! Powodzenia i daj znać co to było.
Pozdro

_________________
Obrazek
PL e30 M40B18 by BeeRTe
IE e36 M52B28 by BeeRTe


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 maja 2007, 06:54 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 45
Posty: 37064
Lokalizacja: Kielce
Moje BMW: E38 730d
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=153718
tak więc sprawy mają się tak: zakupiłem kpl. silniczek wraz z prowadnicami od coupe, podłączyłem i od razu śmigał. Od kupującego dowiedziałem się, że jest to dosyć częsta przypadłość więc zdecydowałem się na zakup. Po zamontowaniu miałem mały problem z wysokością szyby (przy max. zamknięciu była na 3/4 wysokosci). Nie mogłem tego w żaden sposób ugryźć. Ale obudził się we mnie duch pomysłowego Dobromira i odłączyłem jedną wtyczkę (na 3 piny, w tym jeden aktywny), taką półokrągłą. Podjechałem szybą do samej góry, zapiąłem wtyczke i wszystko śmiga jak trzeba :D

PS dziękuję wszystkim za pomoc :padam:

_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 maja 2007, 17:15 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 174
Lokalizacja: Chybie/Bielsko-BiaÂła
rorafalki napisał(a):
Ale obudził się we mnie duch pomysłowego Dobromira i odłączyłem jedną wtyczkę (na 3 piny, w tym jeden aktywny), taką półokrągłą. Podjechałem szybą do samej góry, zapiąłem wtyczke i wszystko śmiga jak trzeba


:ok: dokładnie tak się to robi.

Odkręć moduł ze starego mechanizmu (kilka małych torxów - gwiazdek) od obudowy silnika i zobacz co z tym pierścieniem, bo może jeszcze można uratować ten mechanizm.

_________________
BMW Klub Podbeskidzie

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 maja 2007, 07:08 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 45
Posty: 37064
Lokalizacja: Kielce
Moje BMW: E38 730d
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=153718
kemot324, spóbuję tam pogrzebać, nie mam nic do stracenia :)
dzięki za podpowiedź

_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 czerwca 2007, 19:53 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 710
Lokalizacja: Znienadzka
Kod silnika: M50 M52 aa i M20
Witam mam taki soam problem z szybką kierowcy .
Opusciła sie na 3/4 i tak juz została co moze byc grane ?? Z tym ze przy przyciskaniu guziak słychać taki cykniecia w góre i w dół a szyba nic .
Kulka wypadła swoją drogą ale machaniz zachowuje sie tak (chodzi o te tryby) jak by sie zazębił na dobre .

_________________
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=2230 >> 318i
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=1771 >> 325i
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=10133 >> 325i
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=45445 >> 328i
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=15&t=76576 >>320i


Ostatnio edytowano 19 czerwca 2007, 21:40 przez ///MacArthur, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 czerwca 2007, 21:17 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 973
Lokalizacja: Szczecin
Moje BMW: E91+E36M54
Kod silnika: N47 + M54
u mnie tez sie nie chciała podniesc. umowilem sie do elektryka bo w sesji raczej malo czasu na walke. w dniu kiedy jechałem zakmnałem drzwi i szyba jakby drgneła, ale dalej nie dzialala jak nalezy. otworzylem i zamknałem drzwi kilka razy i wszystko wróciło do normy - nie wiem na jak długo, ale skoro działa bezproblemowo to powinno być ok:)

_________________
brak zgody administracji forum na reklamę


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 czerwca 2007, 21:42 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 45
Posty: 37064
Lokalizacja: Kielce
Moje BMW: E38 730d
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=153718
///MacArthur napisał(a):
Witam mam taki soam problem z szybką kierowcy .
Opusciła sie na 3/4 i tak juz została co moze byc grane ?? Z tym ze przy przyciskaniu guziak słychać taki cykniecia w góre i w dół a szyba nic .
Kulka wypadła swoją drogą ale machaniz zachowuje sie tak (chodzi o te tryby) jak by sie zazębił na dobre .

chyba nie mam dla Ciebie dobrych informacji, masz dokładnie takie same objawy jak ja u sibie, po zakupie nowego silniczka wszystko chodzi malinowo więc Ciebie chyba też to czeka :(

_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 czerwca 2007, 10:24 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 710
Lokalizacja: Znienadzka
Kod silnika: M50 M52 aa i M20
A ile dałes za ten silniczek ?

_________________
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=2230 >> 318i
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=1771 >> 325i
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=10133 >> 325i
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=45445 >> 328i
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=15&t=76576 >>320i


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 czerwca 2007, 10:30 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 45
Posty: 37064
Lokalizacja: Kielce
Moje BMW: E38 730d
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=153718
za kpl. silnik z prowadnicami 120pln

_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 czerwca 2007, 08:44 
Offline
Forumowicz

Posty: 126
Lokalizacja: olsztyn
a gdzie mozna zakupic kpl za 120 zl. bo na allegro sie mocno cenia ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 czerwca 2007, 21:42 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 45
Posty: 37064
Lokalizacja: Kielce
Moje BMW: E38 730d
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=153718
ja kupiłem u newmike (nick na allegro), tylko, że zrobiłem u niego już kilka razy zakupy i to była cena "dla mnie", może Tobie sprzeda w podobnych pieniążkach, powołaj się na Rafała z Kielc (powiedz, że mnie znasz), może cena bedzie lepsza :)

_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 czerwca 2007, 00:00 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 973
Lokalizacja: Szczecin
Moje BMW: E91+E36M54
Kod silnika: N47 + M54
tez u tego uzytkownika juz ze 2 razy kupowalem wiec spokojnie mozna go polecić :)

_________________
brak zgody administracji forum na reklamę


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 18 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL