BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 26 czerwca 2025, 06:47

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 30 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 7 marca 2009, 17:03 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 38
Posty: 579
Lokalizacja: Szczawnica
Moje BMW: e36 318is
Kod silnika: M42B18
No pewnie w tym prawym tak nie ma :dobani: co teraz ściągać wahacze spowrotem ? jak myślisz??

_________________
318 Is MOTOSPORT INTERNATIONAL / SEDAN

moje oczko :-D http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p=364965#364965


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 marca 2009, 17:27 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 528
Lokalizacja: Ząbki
Moje BMW: E36
Kod silnika: M40B18
Jeśli mechanik źle to wprasował to trzeba by iść do niego z reklamacją :znudzony: bo tak to pozostać nie może.. :kwasny:

Wg mnie to niebezpieczne jest :(


PS. Pewnie ten wahacz co masz źle wprasowany sworzeń miał mniejszą swobodę ruchu? Przez co nie trzeba było go unosić do montażu amortyzatora?
Jeśli tak, to teraz wyobraź sobie co się może stać podczas jazdy, gdy na nierównościach siły jednak postarają się go skłonić do działania w takich wychyleniach, do jakich jest przystosowany prawidłowo zamontowany sworzeń.. :przestraszony:

_________________
///M40
Wiesz jak wymontować i oczyścić lampy w E36? :D


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 marca 2009, 23:24 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 37
Posty: 2275
Lokalizacja: Pomiechówek
Moje BMW: F82/F31/F20
Kod silnika: S55/N57Z/B47
Garaż: F31 335xd + F20 118d LCI + F82 M4
Co do wciec - Oczywiscie - musza by z tego co pamietam te wciecia polozone w linii rownoleglej do boku samochodu (tak ja pisaliscie) po zamontowaniu wahacza - ten sworzen wewnetrzny nie moze pracowac we wszystkich kierunkach stad te wciecia to znaczniki by go dobrze zalozyc . Rozwal gume na starym sworzniu a zobaczysz ocb ;)

Aha - jak jest zle juz wcisniety to nie pozwol by lipa byla odstawiona poraz kolejny :22: - wybij go i wbij jeszcze raz poprawnie - nawet kosztem kupna nowego sworznia - bo ja wiemy przy wybijaniu guma oslonowa lubi peknac .

pozdr


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 marca 2009, 11:02 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 38
Posty: 579
Lokalizacja: Szczawnica
Moje BMW: e36 318is
Kod silnika: M42B18
:-) ściągnąłem go i przebiję jutro .... hmmm faktycznie ciężko będzie żeby nie przeciąć gumy, ale mam taki plan że ściągnę gumę wtedy wyciągnie się sworzeń potem założy i po sprawie. Jest jeden plus tego zajścia :D ściągam wahacz w 20 min na windzie:P

_________________
318 Is MOTOSPORT INTERNATIONAL / SEDAN

moje oczko :-D http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p=364965#364965


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 marca 2009, 15:12 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 38
Posty: 579
Lokalizacja: Szczawnica
Moje BMW: e36 318is
Kod silnika: M42B18
:-) Na koniec rada dla reszty chcącej zmieniać sforznie:

1. przy ściaganiu koniecznie ubezpieczcie się w WD 40 bo śruby siedzą jak szalone
2. dobre klucze 17, 2x13, 22, 19, pobijak do sworzni kulowych, solidny młotek, ściągacz do sforzni.
3. Tuleję ściągaczem traktujemy i potem wybijamy młotkiem i przecinakiem, sworznie zewnętrzne też się da o ile są łączone on dołu a nie pełne
4. reszte niestety tylko prasa nas ratuje
5. przy wciskaniu dobrze gumę sworznia posmarować towotem żeby jej nie przycięło gdzieś tam
6. i co najważniejsze !! Sworznie wewnętrzne wyginają się tylko w jednej lini jak na foto:
Obrazek
oczywiście zaprezentowany jest źle umieszczony:-D
i ułożyć je tymi wycięciami co są od dołu wzdłuż auta. Pamiętamy również że tuleje też są znaczone.

To chyba tyle:-D Powodzenia

_________________
318 Is MOTOSPORT INTERNATIONAL / SEDAN

moje oczko :-D http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p=364965#364965


Ostatnio edytowano 8 marca 2009, 15:16 przez dadus18, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 marca 2009, 15:13 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 38
Posty: 579
Lokalizacja: Szczawnica
Moje BMW: e36 318is
Kod silnika: M42B18
eh coś się wiesza:/ sory za doubleodp. :-)

_________________
318 Is MOTOSPORT INTERNATIONAL / SEDAN

moje oczko :-D http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p=364965#364965


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 maja 2009, 15:15 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 906
Lokalizacja: Podkarpacie
panowie zabieram sie za wymiane sworznia krótkiego i długiego, kupiłem firmy MEYLE
wzmacniany i mam pytanie długi sworzeń ma oznacznienie a kródki nie ma żadnych nacięć wiec obojętne jest jak sie go włoży? I po co jest taka plastokowa niebieska osłonka?? Chroni przy wprasowywaniu gumke i póżniej sie ją wyrzuca czy zostawia na sworzniu??
http://www.allegro.pl/item604951511_swo ... meyle.html

_________________
Zobacz nowy nabytek e39 '99 :) http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=124248

Była e36 '92 http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=50317&start=20

E30 qp m20b20 '83 :) http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=59193&start=20&hilit=m20b20


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 maja 2009, 20:10 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 379
Lokalizacja: SZY
Moje BMW: E36 Touring M-Pac
Kod silnika: M52B25
Lukezz napisał(a):
panowie zabieram sie za wymiane sworznia krótkiego i długiego, kupiłem firmy MEYLE
wzmacniany i mam pytanie długi sworzeń ma oznacznienie a kródki nie ma żadnych nacięć wiec obojętne jest jak sie go włoży? I po co jest taka plastokowa niebieska osłonka?? Chroni przy wprasowywaniu gumke i póżniej sie ją wyrzuca czy zostawia na sworzniu??
http://www.allegro.pl/item627190840_swo ... e_hd.html#


:niepewny: :zdziwko: A kolega ma zamiar robic to sam?

_________________
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=23460


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 maja 2009, 20:31 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 38
Posty: 579
Lokalizacja: Szczawnica
Moje BMW: e36 318is
Kod silnika: M42B18
Lukezz, sworzeń zewnętrzny chodzi we wszystkie strony a więc obojętne jak się go wprasuje, tylko środkowy ma rowek. Osłona jest ochroną przed uszkodzeniami w transporcie/ pakowaniu itd. ściąga się ją przed wprasowaniem.

_________________
318 Is MOTOSPORT INTERNATIONAL / SEDAN

moje oczko :-D http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p=364965#364965


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 maja 2009, 21:54 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 906
Lokalizacja: Podkarpacie
fosa napisał(a):
A kolega ma zamiar robic to sam?


a czego by nie, nie mam zamiaru płacić za coś co moge zrobić sam tymbardziej po przeczytaniu tego tematu co koledze mechanik przy wprasowaniu zniszczył sworznia :wstyd:

mam podnościk hydrauliczny do 20 ton wiec z niego zrobie prase i będzie gitara :D

dadus18 napisał(a):
Lukezz, sworzeń zewnętrzny chodzi we wszystkie strony a więc obojętne jak się go wprasuje, tylko środkowy ma rowek. Osłona jest ochroną przed uszkodzeniami w transporcie/ pakowaniu itd. ściąga się ją przed wprasowaniem


wielkie dzięki za odpowiedz teraz wszystko wiem. pozdrówka

_________________
Zobacz nowy nabytek e39 '99 :) http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=124248

Była e36 '92 http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=50317&start=20

E30 qp m20b20 '83 :) http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=59193&start=20&hilit=m20b20


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 30 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL