BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 1 maja 2025, 21:04

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 27 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 2 listopada 2009, 18:29 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 97
Lokalizacja: Zgorzelec
Moje BMW: 316i
Kod silnika: M40
hehehe mi wyszło 5k ohm ale widać byłeś szybszy gratulacje... :super:

_________________
Było 316i (M40) czas na coś wiekszego...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 listopada 2009, 18:45 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 45
Posty: 374
Lokalizacja: Tychy
Moje BMW: e46
Kod silnika: M54B30 - 306S3
Shaggy napisał(a):
Kumpel z klasy mi podpowiedział, żeby spróbowac z tą żarowką ale wpiąć w stanie "zaporu"


Powiedz kumplowi żeby sie bardzie przyjrzał żarówce i spróbował znaleźć na niej bieguny :)
Żarówka jak większość elementów rezystancyjnych nie jest zależna od prawidłowego spolaryzowania i będzie działała w obu przypadkach.
Zresztą gdyby było inaczej to nie swieciły by Ci żarówki w domu bo tam jest prąd zmienny.
Żarówka nie jest PÓŁPRZEWODNIKIEM.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 listopada 2009, 18:55 
Offline
Forumowicz

Posty: 114
Lokalizacja: Cukrownia Wozuczyn
Moje BMW: E36 318iS
Nie wiem czy mi sie dobrze wydaje ale zarowka LED nie bedzie swiecic jesli ja zle podlaczymy tz. + pod - a - pod +


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 listopada 2009, 19:14 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 3
Lokalizacja: Pyrzyce
W jednej wystarczy 5k ohm w innej 2k ohm. Wiele zależy od typu żarówek LED, nie każda ma tą samą rezystancje. Przykładowe 2k ohm powinno załatwić sprawę w każdej sytuacji.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 listopada 2009, 19:37 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 97
Lokalizacja: Zgorzelec
Moje BMW: 316i
Kod silnika: M40
jak już napisałem wcześniej, kolega ma opla i nie wiem co u niego jest ... po drugie w instalacji samochodowej masz prąd stały a nie zmienny... 5K wyszło dla mojej żarówki 6cio diodowej (2 rzędy po 3 sztuki) niebieskiej, ale to tylko w teori, moze być że się pomylilem, dlatego chciałem najpierw sprawdzić, a potem podzielić się informacją, by nie wprowdzać w błąd kolegów z forum :ok:

_________________
Było 316i (M40) czas na coś wiekszego...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 listopada 2009, 12:30 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 45
Posty: 374
Lokalizacja: Tychy
Moje BMW: e46
Kod silnika: M54B30 - 306S3
Patryk89 napisał(a):
Nie wiem czy mi sie dobrze wydaje ale zarowka LED nie bedzie swiecic jesli ja zle podlaczymy tz. + pod - a - pod +


Żarówka jak sama nazwa wskazuje jest to lampa żarowa posiadająca żarnik i ni jak sie ma do lampy LED którą ty błędnie nazywasz żarówką LED. Faktycznie w tych drugich polaryzacja ma znaczenie bo dioda jest jednym wielu półprzewodników.


Shaggy napisał(a):
jak już napisałem wcześniej, kolega ma opla i nie wiem co u niego jest ... po drugie w instalacji samochodowej masz prąd stały a nie zmienny...

Uwierz mi że nawet w Oplu żarówka będzie świecić niezaleznie od sposobu jej podłączenia :D A to że w samochodzie jest prąd stały nie ma znaczenia.
Pamiętasz żarówki rurkowe przypominające trochę szklane bezpieczniki ?
Zdarzyło się kiedyś komuś aby włożył ją odwrotnie i nie świeciła ? :)

Sorry za OT ale chyba lepiej wyjaśnić sprawę od razu niż żyć w nieświadomość :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 listopada 2009, 12:45 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 97
Lokalizacja: Zgorzelec
Moje BMW: 316i
Kod silnika: M40
Wydaje mi się, że problem związany z tematem zostal rozwiązany i nie ma sensu kłucic sie o szczegóły nawet nie związane z pytaniem ;) Pozdro...

_________________
Było 316i (M40) czas na coś wiekszego...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 27 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 7 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL