BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 22 czerwca 2025, 00:04

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 110 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 30 kwietnia 2008, 16:39 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 540
Lokalizacja: Brzesko
Moje BMW: E46 330i
Kod silnika: M54B30
Ja powiem tak:
Różne są silniki, różne konstrukcje i różny jest ich stan.
Poprostu jak w moim samochodzie nic by się nie działo po przelaniu oleju ponad max to nie łaziłbym i nie opowiadał, że to bzdura, że nie można przelać itd..
bo to taka pusta demagogia, która na dłuższej linii może komuś zaszkodzić bardziej niż w jakim kolwiek stopniu mogłoby pomóc.. bo jak? w czym to ma pomóc?
a to zonk już konkretny :kwasny: ..jak naszemu kumplowi wyrzyga olej bokiem bo mu doradziliśmy po swojemu.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 kwietnia 2008, 16:41 
Offline
Forumowicz

Posty: 188
Lokalizacja: Wejherowo
Oczywiście. Oficjalnie 3ba wszystkim mówić tak żeby nikt nie mógł mieć do nas pretensji - poziom ma być między min a max. Jak za dużo, jeździć na własne ryzyko lub odessać.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 kwietnia 2008, 16:50 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 540
Lokalizacja: Brzesko
Moje BMW: E46 330i
Kod silnika: M54B30
pitekantrop napisał(a):
Oczywiście. Oficjalnie 3ba wszystkim mówić tak żeby nikt nie mógł mieć do nas pretensji - poziom ma być między min a max. Jak za dużo, jeździć na własne ryzyko lub odessać.


Nie wiem, czy wyczuwam sarkazm w twojej wypowiedzi?..
Ale ogólny sens to co napisałeś akurat ma

primum non nocere!!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 kwietnia 2008, 17:32 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1904
Lokalizacja: Warszawa
Dogman napisał(a):
. bo jak? w czym to ma pomóc?
.


A w czym ma zaszkodzic ?

_________________
"You Can Loose A Lot Of Money Chasing Woman, But You`ll Never Loose Woman Chasing Money"

Obczaj Mój Najszybszy w Mieœcie Wóóóóz Wariat ! E28 520i Edition


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 kwietnia 2008, 20:06 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 14408
MAJSU_WuWuA napisał(a):
Dogman napisał/a:
. bo jak? w czym to ma pomóc?
.


A w czym ma zaszkodzic ?


Dogman napisał(a):
to zonk już konkretny ..jak naszemu kumplowi wyrzyga olej bokiem bo mu doradziliśmy po swojemu.


Odpowiedź była linijkę niżej.

Jak ktoś jest taki pewny że można przelewać olej to niech się zdeklaruje do sfinansowania kompleksowego remontu silnika w ASO jeżeli nastąpi jakaś awaria z winy zbyt dużej ilości oleju. Następnego dnia doleję koledze od is-a oleju ponad limit i pokażę zarzygany olejem silnik, a potem kolega się ucieszy z darmowego remontu. :ok:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 kwietnia 2008, 20:21 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 9
Lokalizacja: ÂŚwidnica
zanim kupiłem BMW jezdziłem vw jettą mk1 ... brała duuuzo oleju...czesto bagnet mialem suchy ( wiedzialem ze trzeba dolać gdy na zakrętach zapalała sie kontrolka smarowania) - auto wciaz pokonuje kolejne tysiace km i nie widać zeby jakos na tym cierpiało :) (chociaż gdyby ktoś wlazł z mikroskopem do wnętrza silnika to pewnie by dopatrzył się jakiegos wiekszego zuzycia). a Olej zawsze leje naokoło 1/4 skali - czym wiecej oleju w silniku tym szybciej jest zuzywany...a poco silnik karmic olejem skoro poziom przy dolnej kresce mu wystarcza? :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 kwietnia 2008, 21:58 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1904
Lokalizacja: Warszawa
KotSylwester napisał(a):
MAJSU_WuWuA napisał(a):
Dogman napisał/a:
. bo jak? w czym to ma pomóc?
.


A w czym ma zaszkodzic ?


Dogman napisał(a):
to zonk już konkretny ..jak naszemu kumplowi wyrzyga olej bokiem bo mu doradziliśmy po swojemu.


Odpowiedź była linijkę niżej.



Jakoś jej nie widzę dalej KONKRETNEJ odpowiedzi jak to szkodzi silnikowi.



KotSylwester napisał(a):
Jak ktoś jest taki pewny że można przelewać olej to niech się zdeklaruje do sfinansowania kompleksowego remontu silnika w ASO




MAJSU_WuWuA napisał(a):
Kolego ale przecież nikt tu nie leje pod sam bagnet !? :zdziwko: I średnio inteligenty szympas jest w stanie pokazac gdzie jest max a gdzie min na bagnecie...

_________________
"You Can Loose A Lot Of Money Chasing Woman, But You`ll Never Loose Woman Chasing Money"

Obczaj Mój Najszybszy w Mieœcie Wóóóóz Wariat ! E28 520i Edition


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 kwietnia 2008, 22:04 
Offline
Forumowicz

Posty: 188
Lokalizacja: Wejherowo
krisss napisał(a):
zanim kupiłem BMW jezdziłem vw jettą mk1 ... brała duuuzo oleju...czesto bagnet mialem suchy ( wiedzialem ze trzeba dolać gdy na zakrętach zapalała sie kontrolka smarowania) - auto wciaz pokonuje kolejne tysiace km i nie widać zeby jakos na tym cierpiało :) (chociaż gdyby ktoś wlazł z mikroskopem do wnętrza silnika to pewnie by dopatrzył się jakiegos wiekszego zuzycia). a Olej zawsze leje naokoło 1/4 skali - czym wiecej oleju w silniku tym szybciej jest zuzywany...a poco silnik karmic olejem skoro poziom przy dolnej kresce mu wystarcza? :)


Racja kolego. W 100%. Mojej mamy Felicia troche bierze oleju i też dolewam jej jak na zakrętach się zapali kontrolka (informuje mnie o ty mama). Wtedy się okazuje poniżej min. I póki nie doleję wyżej niż 1/4-1/2 to dość mało tego bierze, jak wlałem raz max to raz dwa zeszło do połowy.

Wydaje mi się że do starych silników z dużym przebiegiem nie ma sensu przelewać i faktycznie może być zawór pompy uszkodzony i silnik może się porzygać.

W nowych silnikach jedyne co może walnąć to katalizator. W serwisie na każdej wymianie zalewaliśmy max lub ponad max i od kilku lat nic się nie stało z tego powodu. Z tym że tam zawór przelewowy pompy oleju jest sprawny i uszczelki dobre.

Zdarzali się klienci co dzwonili z reklamacją - mówiliśmy że jest dobrze i można jeździć, ale jeżeli nalegali to oczywiście zapraszaliśmy na odciągnięcie nadmiaru.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 maja 2008, 06:12 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 14408
pitekantrop, dlaczego katalizator?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 maja 2008, 14:36 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 40
Posty: 849
Lokalizacja: Łódź/Poznań
Moje BMW: e32
Kod silnika: m30b35
mi w m10 zuzywa go tak samo szybko czy naleje pod max czy jest przy min.
jak zalewalem swiezutkim oleum swoje autko to tak tuz tuz pod max :)


p.s. Pitekantrop jak tam silniczek? :)

_________________
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p=319097#319097 moja e30 :)
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p=587194#587194 moja E32 :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 maja 2008, 16:47 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 540
Lokalizacja: Brzesko
Moje BMW: E46 330i
Kod silnika: M54B30
MAJSU_WuWuA napisał(a):
Jakoś jej nie widzę dalej KONKRETNEJ odpowiedzi jak to szkodzi silnikowi.


Już było pisane wcześniej.. :znudzony:

KotSylwester napisał(a):
pitekantrop, dlaczego katalizator?


to tylko jakaś witrynka .. ale na przykład:
http://www.motofakty.pl/artykul/ile_oleju_w_silniku.html


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 maja 2008, 16:56 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1904
Lokalizacja: Warszawa
Dogman napisał(a):

Już było pisane wcześniej.. :znudzony:


Taaak ? A gdzie niby ? Możesz wkleic ? :zdziwko:

_________________
"You Can Loose A Lot Of Money Chasing Woman, But You`ll Never Loose Woman Chasing Money"

Obczaj Mój Najszybszy w Mieœcie Wóóóóz Wariat ! E28 520i Edition


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 maja 2008, 20:10 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 540
Lokalizacja: Brzesko
Moje BMW: E46 330i
Kod silnika: M54B30
Cytuj:
Taaak ? A gdzie niby ? Możesz wkleic ? :zdziwko:


Majsu_WuWuA
ja podałem przykłady awarii..
a technicznego ich wytłumaczenia może perfekcyjnego nie znajdę (zużyte od temperatury i starości uszczelniacze, simerringi, uszczelki, wyzapychane kanaliki olejowe , bla bla bla) - przyznaję.. :zawstydzony:

Ale jak masz przykład jakiejś awarii, spowodowanej tym, że ktoś nalał 1/2 albo 3/4 podziałki
to wycofam sie w cholerę z moim gadaniem o nie przelewaniu ponad max!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 maja 2008, 20:44 
Offline
Naczelny bimbrovnik
Avatar użytkownika

Posty: 9076
Lokalizacja: PTU
Moje BMW: e30
Kod silnika: m52b28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=77118
Cytat z innego forum:
"skutki zbyt duzego poziomu oleju:
-uszkodzony katalizator
-uszkodzony silnik,wal korbowy (wal uderzajacy w lustro oleju moze ulec skrzywieniu)
opieram sie na doswiadczeniu (10 lat pracy w zawodzie mech. sam.)".

_________________
Obrazek

One redline a day keeps a mechanic away.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 maja 2008, 21:29 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 40
Posty: 849
Lokalizacja: Łódź/Poznań
Moje BMW: e32
Kod silnika: m30b35
ale zeby uszkodzic wal korbowy przelaniem to juz sporo ponad max trzeba nalac. Jedno jest pewne nalanie oleju tuz tuz ponizej kreski max nie zaszkodzi silnikowi :]
a po co lac wiecej skoro pozytywow to napewno nie przyniesie nawet jesli negatywow nie ma jak sie zaleje ciut wiecej?

_________________
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p=319097#319097 moja e30 :)
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p=587194#587194 moja E32 :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 maja 2008, 21:40 
Offline
Forumowicz

Posty: 188
Lokalizacja: Wejherowo
Po to, że jak komuś bierze olej to nie będzie musiał dolewać przez dłuższy czas?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 maja 2008, 21:49 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 40
Posty: 849
Lokalizacja: Łódź/Poznań
Moje BMW: e32
Kod silnika: m30b35
jej no tak jest to tak skomplikowane i czasochlonne ze bez serwisu sie nie obejdzie :P

_________________
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p=319097#319097 moja e30 :)
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p=587194#587194 moja E32 :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 maja 2008, 22:16 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 452
Lokalizacja: Bilgoraj/lubelskie
Jesli kolegi silnikowi ten eksperyment nie zaszkodzi a bedzie wiecej takich popraw (mniej cykania, latwiejszy rozruch itp.) to u siebie tez przejde na syntetyk. Mam na zegarze 290 tys i jezdze na polsyntetyku leje pod gorna kreske na bagnecie i na 10tys starcza, schodzi maksymalnie do polowy (pomiedzy min a max). Ajezdze roznie 50%trasa 50%miasto. Oczywiscie zdaza sie krecic do odciecia i troche poswirowac bokami.
Czekam na dalsze spostrzezenia.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 maja 2008, 15:14 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1904
Lokalizacja: Warszawa
Dogman napisał(a):
to wycofam sie w cholerę z moim gadaniem o nie przelewaniu ponad max!


A kto mówił coś o tym że przelewanie oleju jest dobre ? :zdziwko: Najwyższy czas zacząc czytac z uwagą.[/fade]

_________________
"You Can Loose A Lot Of Money Chasing Woman, But You`ll Never Loose Woman Chasing Money"

Obczaj Mój Najszybszy w Mieœcie Wóóóóz Wariat ! E28 520i Edition


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 maja 2008, 11:22 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 540
Lokalizacja: Brzesko
Moje BMW: E46 330i
Kod silnika: M54B30
MAJSU_WuWuA napisał(a):
A kto mówił coś o tym że przelewanie oleju jest dobre ? :zdziwko: Najwyższy czas zacząc czytac z uwagą.


Dogman napisał(a):
Aj Majsu..
Zwracam honor
To z Pitekantropa postów wynika, że on przelewa.
Sie mi pomieszało


Dogman napisał(a):
Poprostu jak w moim samochodzie nic by się nie działo po przelaniu oleju ponad max to nie łaziłbym i nie opowiadał, że to bzdura, że nie można przelać itd..


i Vice Versa!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 110 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 6 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL