BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 5 maja 2025, 09:32

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] wolne obroty raz stałe ,raz falują:/??
PostNapisane: 15 czerwca 2007, 21:43 
wolne obroty raz stałe ,raz falują:/?? przy wolnych obrotach silnik raz faluje raz ma dobre niskie obroty.co moze byc powodem takiego zachowania motoru?


Ostatnio edytowano 15 czerwca 2007, 21:55 przez wózio, łącznie edytowano 1 raz

Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 czerwca 2007, 22:37 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 1532
Lokalizacja: Skierniewice
Moje BMW: E39
Kod silnika: M62B35
Prawdopodobmnie masz brudny silniczek krokowy jego wyczyszczenie powinno załatwic sprawe - chyba :D


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 czerwca 2007, 12:34 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 17
Lokalizacja: ÂŁapy
kiedyś też tak miałem, ale winą była wada instalacji gazowej ... a u Ciebie jest TDS wiec to na bank coś innego


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 czerwca 2007, 22:34 
Offline
Specjalista

Posty: 2903
Dawka paliwa.
Może być zbyt niska w wyniku zużywania się rozdzielacza wtrysku wysokiego cisnienia na pompie wtryskowej.
Napisz jak długo trzeba kręcić na rozgrzanym silniku aby go odpalić/

_________________
"Przemilczenia dzielą bardziej niż nieobecność"


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 czerwca 2007, 07:57 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 48
Lokalizacja: Warszawa
to moze ja napisze. czasem po wlaczeniu wolne obroty faluja a czasem nie. niezaleznie od temperatury silnika. po okolo minucie obroty ustalaja sie na poziomie ok 850-900 i jest ok. jeszcze sie nie zabralem do tego silniczka krokowego.. a z dawka paliwa to brzmi grubo :(


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 czerwca 2007, 20:20 
tak jest problem z odpalaniem ale nie jak jest zimny.TZn długo kreci jak jest zagrzany a z rana np startuje od kopa:? czasem sie zdarzy ze od falowania gasnie:/


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 czerwca 2007, 00:59 
Offline
Specjalista

Posty: 2903
Cytuj:
jeszcze sie nie zabralem do tego silniczka krokowego..


Wybacz Voronovitch, ale w tym temacie jego wątek dotyczy dieselka, a z Twojej wypowiedzi wymyka się benzynka ;)

Cytuj:
tak jest problem z odpalaniem ale nie jak jest zimny.TZn długo kreci jak jest zagrzany a z rana np startuje od kopa


Ewidentnie dawka paliwa jest zbyt mała.
Trudno jest mi ocenić w jakim stanie mogłaby być Twoja pompa wtryskowa, a dokładniej rozdzielacz i nie chciałbym sugerować wymiany tego elementu od razu.
Ale mogę Ci doradzić, abyś spróbował podnieść dawkę paliwa, gdyż i tak nic innego lepszego zrobić nie możesz.
Najlepiej byłoby tego dokonać z podłączonym komputerem diagnostycznym, obserwując na nim parametry w czasie rzeczywistym podczas pracy silnika, kiedy to precyzyjnie będziesz mógł ustawić dawkę, ewentualnie obserwować przy jakiej wartości dawki silnik zaczyna nieprawidłowo się zachowywać.
Weź to pod uwagę.

Wokół nastawnika pompy są cztery śruby mocujące nastawnik na korpusie pompy: trzy z nich są na imbus typu torx, a czwarta jest u góry (dłuższa szpila) na równi że śrubami pokrywy nastawnika na specjalny boschowski klucz - nasadka trójścienna.
Tej specjalistycznej śruby nie ruszaj, a poluzuj delikatnie (nie całkowicie) pozosta łe trzy wokół nastawnika. Przy pomocy pręta i młotka lekko uderzaj w nastawnik w kierunku tyłu silnika. Gdy nastawnik zmieni położenie, silnik przez króciutką chwilę zareaguje zmianą obrotów (ułamek sekundy - dość wyczuwalne). Każdorazowo sprawdzaj jak obroty silnika schodzą po delikatnym przegazowaniu na obroty biegu jałowego i jak pracuje silnik. Może chwilami pracować bardzo dziwnie, ale z reguły nie powinien szarpać obrotami. Gdy dojdziesz do momentu, że po przegazowaniu wskazówka obrotów zawieśi się przy około 1000-1100 obrotów i powoli zacznie opadać to czas na dokręcenie nastawnika. Ważne jest przy tym aby silnik pracował równo - jeżeli nie będzie to czas pomyśleć o rozdzielaczu wtrysku, a na chwilę tak ową ustawić taką dawkę, aby silnik pracował równo i nie możesz przekroczyć objawów wskazówki obrotomierza, o których wyżej pisałem. Gdyby jednak silnik pracował równo to jeszcze dobrze i poczujesz większą moc, równiejszą pracę, zniknie samogaszenie.

Podczas dokręcania nastawnika musisz to robić stopniowo. Nastawnik przy zmianie położenia nawet o mikrometr powoduje znaczną zmianę dawki. To samo podczas jego przestawiania - delikatnie pukając.

Zbyt nadmierne przestawienie dawki (przez przypadek) może doprowadzić do zbyt gwałtownego wzrostu obrotów silnika - z powyższymi czynnościami proszę uważać.

Za samodzielną realizację powyższej treści nie odpowiadam. Czynności te powinny być przeprowadzane przez osobę z pewnym doświadczeniem odnosnie pomp wtryskowych i regulacji dawek paliwa w silnikach wysokoprężnych. Podejmując się zaś tych operacji na własną rękę, sam bierzesz na siebie odpowiedzialność za wynikłe usterki i problemy.

_________________
"Przemilczenia dzielą bardziej niż nieobecność"


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 czerwca 2007, 09:04 
wilkie Dziekiza pomoc:) Serdecznie pozdrwiam


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 lutego 2008, 19:37 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 74
Lokalizacja: Zielona GĂłra
to ja mam jeszcze jedną prośbę,
gdzie mogę zdobyć program carsoft żebym mógł zmierzyć tą dawke paliwa na niskich obrotach,lub może są w sprzedarzy czytniki tych danych,
u mnie obroty falują miedzy 550 a 700/min czasami się stabilizują i silnik chodzi płynnie na jałowym,ale chciałbym te obroty wyregulowć,
i jeszce jedno,gdy się zatrzymuje i silnik wraca do wolnych obrotów przez 10 sekund słychać metaliczny dzwięk jakby uderzenia w blaszany bębenek.
proszę o rady

_________________
siemka


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 6 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL