BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 5 maja 2025, 05:36

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 7 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] Jak to odkrecic? przedni gorny pas, silowniki maski...
PostNapisane: 23 września 2007, 09:34 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 48
Lokalizacja: Warszawa
Witam, chce zdjac pas (nr1) zeby go troche podprostowac. ale sie zatrzynalem w okolicach chlodnicy. sa tam takie zapinki (nr2) ktore nie wiem jak zdjac a pozatym pas sie trzyma do czegos nizej dosc mocno mimo, ze nie widze srub. Slyszalem cos o susbstancji antykorozyjnej ktora "skleja" elementy. Czy to moze byc to? jesli tak to jak to rozlaczyc nie posiadajac dmuchawy goracego powietrza?
Pozatym mocowanie sliownikow maski. nie mam pojecia jak je zdjac... jakis rozaj zapinki chyba to jest ale czy potrzebuje specjalnego narzedzia czy da sie to normalnie zdjac?
Z gory dzieki za pomoc. Pozdrawiam

http://www.__prosze_uzyc_innego_hostingu_do_zdjec_/pokaz_obrazek/d9a ... 43ed5.html

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 września 2007, 10:31 
Offline
Forumowicz

Posty: 149
Lokalizacja: Chojnice
Te zapinki górne chłodnicy mają zabkowane zatrzaski dlatego w te rowki wciśnij śrubokręt to sie poluzuje.
Zacznij od zdjęcia zderzaka i siłowników, a resztę już zobaczysz jak na dłoni.

_________________
a oto foty mojej gabloty http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=26770


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 września 2007, 11:12 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 14
Lokalizacja: Gniezno
Siłowniki od maski to banał. Można siłowo - energicznie, nie mocno stuknąć, tak, aby zszedł. Ale można jeszcze łatwiej - te zapinki wyglądają konkretnie, ale to tylko ściema. Zapinka ma taką blaszkę wchodzącą w rowek bolca, na którym trzyma się siłownik. Tę blaszkę trzeba podgiąć małym płaskim wkrętakiem i zdjąć siłownik.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 września 2007, 11:15 
Offline
Specjalista

Posty: 2903
Zapinki do chłodnicy.....
Patrząc z góry w środkowej części jest taka większa kwadratowa szczelina.....wciskasz śrubokręt, aby odeprzeć wewnętrzny zatrzask i zapinka puszcza.
Przedni pas oprócz tego, że jest poskręcany u góry, to jest także chwycony na podłużnicach. Jak pisał wcześniej Padre325, należy zdjąć zderzak i odkręcić siłowniki zderzaka (teleskopy amortyzujące)........zdarza się czasem, że pas ten jest dodatkowo zgrzany z podłużnicami, ale tylko po jednym punkcie .
Zapinki do maski......na końcach siłownika, mają one trzy "nóżki" :dwie boczne i jedna czołowa......ta czołowa trzyma siłownik na bolcu na którym siłownik jest mocowany. Odegnij ją lekko podważając śrubokrętem i siłownik powinien się dać zsunąć z bolca.

_________________
"Przemilczenia dzielą bardziej niż nieobecność"


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 września 2007, 11:24 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 48
Lokalizacja: Warszawa
dzieki za rady, z tym zgrzaniem mam jeszcze pytanie. Bede zdejmowal blotnik. w ksiazce WKL przeczytalem, ze trzeba miec nagrzewnice do rozpuszczenia tego czegos co skleja elementy blaszane. Czy jak bede z powrotem to skladal to tez mam czyms skleic? jesli tak to czym?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 września 2007, 11:29 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 48
Lokalizacja: Warszawa
tzn opalarke, a nie nagrzewnice


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 września 2007, 11:44 
Offline
Specjalista

Posty: 2903
Elastyczne spoiwo pomiędzy elementami karoserii zapobiega, drżeniu elementów między sobą w wyniku czego dochodzi do obtarć lakieru, likwiduje świsty powietrza podczas jazdy, uszczelnia przed przedostawaniem się wody. Spoiwo jest dość miękkie, albo twarde ze starości i się kruszy, więc opalarka jest zbędna. Ponowne zastosowanie Tej "gumy" przy montażu, zależy więc od Ciebie samego jak odbierasz konieczność z której ma ona zastosowanie.

_________________
"Przemilczenia dzielą bardziej niż nieobecność"


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 7 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 17 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL