Cześć wszystkim

, od niedawna przerzuciłem się na auta marki bmw, i nie żałuje
Sprzedałem swoje s13, kupiłem e30 z 1.6 m40.
Wszystko działało ok, ale silnik od razu wyleciał po kupnie.
Po jakimś czasie kupiłem, m30b35, swap w ok 10h, no i chodzi.
Przejechałem już nią ok ok 150km, pali dużo.
Dziś spaliła 5L na 20km po obwodnicy 100km/h. - pewnie wina braku sondy ???
A teraz do rzeczy, objawy:-Brak mocy już na lekko ciepłym silnikuprzyśpieszenia brak. na już lekko ciepłym gaz w podłoge na 5 przy 100km/h i praktycznie brak reakcji, jakby miał z 90KM.
To samo na innych biegach zauważalny spadek mocy wraz z nagrzaniem. A na zimnym ciągnie jak zła
-Na wolnych mocno telepie silnikiem i buda. (obrotek z 4 cyl jeszcze czyli * 0.66)
Na ciepłym mocniej telepie obroty 1000*0,66= ok660
Na zimnym, po odpaleniu przez chwile jest 1500 obrotów *0,66 czyli 990 obrotów realnie. - nie telepie
Wiem, że r6, szczególnie 3.5 jest idealnie równo pracującym motorem. Więc coś nie gra.
Mocno grzeje się wydechtak ze z tylu nie da się dotknąć tłumika a jak zajrzę pod spod to powietrze w około rury faluje,
no i przepala ucho gumowe trzymające wydech przy końcowym tłumiku tak sie grzeje.
Co zrobiłem do tej pory:-nowa kopułka BOSCH/ nowy palec BOSCH
- nowy 100% sprawny przepływomierz- sprawdzałem z drugim kumpla od m30 sprawnego i nie ma różnicy w pracy między nimi
(stary co dostałem do swapa był po gazie i zacinała mu się klapka)
-nowy czujnik temp dla ECU / FAG
-wyczyściłem czujnik pozycji wału wału korbowego, nie zdejmowałem go
-nowe świece zapłonowe NGK
- Psikałem po rurach dolotowych Plakiem ale obroty sie nie podniosły wygląda na szczelne
Co typuje ? -kable zapłonowe ?
-wydech na jednej rurze 50mm i na końcu tłumik seryjny z 1.6 - to jeśli chodzi o szarpanie na wolnych / i grzanie ?
- brak sondy ? - spalanie na pewno, / ponoć bez sondy nic się nie zmienia poza spalaniem
- brak dolotu / puchy filtra przed przepływomierzem - pobiera ciepłe powietrze jak się nagrzeje od wydechu i traci moc. (po prostu jeszcze nie mam puchy ori e34)
- regulacja zaworów ?
- zawalone sitko syfem przy pompie w baku
PROŚBAMógłby ktoś zrobić zdjęcie lub powiedzieć jak u niego jest z kabelkami przy czujniku położenia przepustnicy? Bo kiedyś zdjął mi się ten kapturek i kabelki wyleciały bo się nie trzymały na wtyczkach, powczepialem je na ciasno, ale chce sprawdzić czy dobrze je tam włożyłem, moglem przesunąć wszystkie np o jedno miejsce. tam jest chyba 7 kabelków.
(Mam normalna przepustnice na linkę)
Jutro nakręcę filmik jak to chodzi, wiec bardziej wam to przybliży o co chodzi.
Dzieki z gory za pomoc,
