BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 2 maja 2025, 21:32

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 3 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] M42 - Stukot po dłuższej jeździe
PostNapisane: 29 maja 2015, 16:38 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 40
Lokalizacja: Białystok
Moje BMW: E39 535iA 1996r
Kod silnika: M62B35
Witam,

jakieś dwa miesiące temu musiałem wymienić łańcuch rozrządu z ślizgami i napinaczem, jedno koło też zostało wymienione na nowe oryginalne. Wymienione zostały uszczelki pod pokrywą rozrządu, pod pokrywami łańcucha, pod misą i pod podstawą filtra oleju. W końcu silnik jest suchy i człowiek był by szczęśliwy gdyby nie nowe objawy niedomagania silnika.

Od momentu naprawy przy porannym odpalaniu kontrolka ciśnienia oleju nie znika od razu jak to było wcześniej ale po 2-5 sekundach. Czasami robi to migając. Mechanik powiedział mi że to wina prawdopodobnie nie trzymania ciśnienia na panewkach i słabej pompy. Nie chce mi się jakoś w to wierzyć bo wcześniej kontrolka gasła od razu po zapłonie.

Teraz doszedł drugi problem. Po dłuższej jeździe (około 30km) jak zatrzymam auto i wyjdę z niego to słychać głośny stukot z pod maski. Ze środka auta tego nie słychać. Stukot ten po minucie postoju znika lecz myślę, że nie jest to coś z czym można swobodnie sobie jeździć.

Co może być przyczyną powyższych objawów?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] M42 - Stukot po dłuższej jeździe
PostNapisane: 2 czerwca 2015, 08:53 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 41
Posty: 518
Lokalizacja: Wrocław/Neuss
Moje BMW: E36 318i
Kod silnika: M43 B18
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=131903
taziff napisał(a):
Witam,

jakieś dwa miesiące temu musiałem wymienić łańcuch rozrządu z ślizgami i napinaczem, jedno koło też zostało wymienione na nowe oryginalne. Wymienione zostały uszczelki pod pokrywą rozrządu, pod pokrywami łańcucha, pod misą i pod podstawą filtra oleju. W końcu silnik jest suchy i człowiek był by szczęśliwy gdyby nie nowe objawy niedomagania silnika.

Od momentu naprawy przy porannym odpalaniu kontrolka ciśnienia oleju nie znika od razu jak to było wcześniej ale po 2-5 sekundach. Czasami robi to migając. Mechanik powiedział mi że to wina prawdopodobnie nie trzymania ciśnienia na panewkach i słabej pompy. Nie chce mi się jakoś w to wierzyć bo wcześniej kontrolka gasła od razu po zapłonie.

Teraz doszedł drugi problem. Po dłuższej jeździe (około 30km) jak zatrzymam auto i wyjdę z niego to słychać głośny stukot z pod maski. Ze środka auta tego nie słychać. Stukot ten po minucie postoju znika lecz myślę, że nie jest to coś z czym można swobodnie sobie jeździć.

Co może być przyczyną powyższych objawów?


może mechanik coś spaprał? Czy łańcuch rozrządu kopiłeś oryginalny lub ewentualnie jakiś dobry zamiennik np. Febi?

_________________
------------------------------------------------------------------
INSTAGRAM: https://www.instagram.com/hellboy_e36/
GARAŻ: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=131903
INTERFEJSY BMW MAPA https://maps.google.com/maps/ms?ie=UTF&msa=0&msid=217929254550052471344.0004a4589c86f70991725


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] M42 - Stukot po dłuższej jeździe
PostNapisane: 19 czerwca 2015, 22:39 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 40
Lokalizacja: Białystok
Moje BMW: E39 535iA 1996r
Kod silnika: M62B35
Przepraszam że tak późno ale całkowicie zapomniałem o tym temacie, a powiadomienia na meila o odpowiedzi nie przychodzą.

Łańcuch zamontowany jest firmy RUVILLE Germany

Od czasu założenia tego tematu w sprawie ciśnienia oleju po odpaleniu na zimnym nie wiele się zmieniło, kontrolka dalej nie gaśnie od razu po odpaleniu tylko trzeba chwilę poczekać. Aktualnie muszę tak z tym jeździć bo do wymiany mam łożyska z tyłu, tarcze kotwiczne i szczęki ręcznego i na dalsze zabawy z silnikiem zabraknie $$. Jak coś się dowiem co powodowało te wszystkie objawy to je tutaj opiszę.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 3 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 11 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL