BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 6 maja 2025, 23:45

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 18 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E34] strzały gazu
PostNapisane: 13 listopada 2007, 16:31 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 24
Lokalizacja: Sokó³ka
iwc tak jak w temacie, gdy odpalam samochód vzasami trzela mi gaz, (ale tylko czasami) mam BMW 520i 24v i zwykły gaz, podczas jazdy jest wszystko OK ;) , czym mogą byc spowodowane te strzały ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 listopada 2007, 16:40 
mam podobny problem. jednak dla mnie strzela podczas gaszenia silnika. aby uniknac strzalou gasze auto przyciskiem LPG przerzutu na benze, wtedy jest ok, obroty spadaja do 0. raz na moze 200km strzale mi na drodze, np podczas gwaltownego ruszania na swiatlach itp.
a co do twojego pytania. czy wylaczasz wczesniej silnik na gazie czy benzie?


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 listopada 2007, 16:45 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 24
Lokalizacja: Sokó³ka
samoczynnie mi przeżuca na benzyne przy gaszeniu


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 listopada 2007, 16:48 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 54
Posty: 468
Lokalizacja: Lubin
Moje BMW: E61
Kod silnika: M57N
Jaki jest powód; powód jest jeden instalacje podciśnieniowe i BMW nigdy razem chodzić dobrze nie będą...jedyna rada to wymiana na IV generację np. Sequent56. Strzały spowodują niechybne uszkodzenie przepływki, w ekstremalnych sytuacjach rozsypanie się kolektora...

...raz tak mi strzeliła (moja pierwsza 520i z 1991), że zapaliła się okładzina wygłuszająca pokrywy silnika... :wstyd:

_________________
ObrazekObrazekObrazekObrazekObrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 listopada 2007, 16:51 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 24
Lokalizacja: Sokó³ka
u mnie jest już spaolona ;), musze wytrzymac jak narazie, do lata chociarz, bo narzie mam troche innych wydatków i małe fundusze, więc ponowie pytanie co zrobic żeby zniwelowac strzały, o ile to możliwe ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 listopada 2007, 18:30 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 54
Posty: 468
Lokalizacja: Lubin
Moje BMW: E61
Kod silnika: M57N
Strzały instalacji to nic innego jak niekontrolowana detonacja gazu w kolektorze ssącym, spowodowana iskrą z przebicia. Zaczął bym od ustawienia instalacji u dobrego "fachmana", wymiany świec, sprawdzenia czy nie ma przebicia na cewkach (zobacz czy czasami fajki świec nie są utopione w oleju) często się zdarza, że świece są brudne z oleju, bo przepuszczają uszczelki i olej zalewa fajki, co powoduje przebicia (te okrągłe uszczelki nr 3)
Obrazek

_________________
ObrazekObrazekObrazekObrazekObrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 listopada 2007, 21:56 
Offline
Przyjaciel forum

Posty: 2823
Lokalizacja: MaÂłopolska
Moje BMW: E84
Garaż: Było E36,E39,E60
jeśli nie chcesz pchać sie w koszta (choc polecam zmianę przynajmniej swiec) to zawsze zapalaj i gaś samochód na benzynie.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 listopada 2007, 09:49 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 54
Posty: 468
Lokalizacja: Lubin
Moje BMW: E61
Kod silnika: M57N
LEGO napisał(a):
jeśli nie chcesz pchać sie w koszta (choc polecam zmianę przynajmniej swiec) to zawsze zapalaj i gaś samochód na benzynie.


...o słusznie...zapomniałem, szczególnie jak gasisz, to niech sobie silniczek pochodzi na benzynie jakieś 10-15 sekund aby wypalić gaz z kolektora...

_________________
ObrazekObrazekObrazekObrazekObrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 listopada 2007, 09:53 
Offline
Forumowicz

Posty: 153
Lokalizacja: lublin
a widzicie ja mam identyczną sytuacje strzela mi prawie za każdym razem jak odpalam
metoda to przed zgaszeniem przełanczać na benzyne ale to nie bardzo jest bo nieraz sie zapomina dlatego jak ktoś ma doczynienia z montażem gazu niech sie wypowie w tym temacie (a myślałem że tylko u mnie takie cuda sie dzieją )

a jakiej firmy macie parowniki (reduktory) ja mam jakiegoś śmiecia ASTERIXa i myśle że on jest przyczyną lada dzień zmieniam na BRC ten największy i zobaczymy co bedzie sie dziać


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 listopada 2007, 12:31 
Offline
Przyjaciel forum

Posty: 2823
Lokalizacja: MaÂłopolska
Moje BMW: E84
Garaż: Było E36,E39,E60
Ja nie wiem od czego sie to robi,potrafi strzelić nawet rano,gdy dzień wcześniej nie przełączę na benzyne.Moim zdaniem to wina iskry (cewka) lub sondy,gdy rano odpalamy auto mieszanka jest tak wzbogacona (lpg+pb) ze jest bum.Potrzeba jednego odważnego który zgasi auto na gazie i odpali go na gazie,wtedy mniej więcej sie wyjaśni dlaczego sie to robi.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 listopada 2007, 13:04 
Offline
Forumowicz

Posty: 263
Lokalizacja: Pruszcz GdaĂąski
Przerabiałem strzały gazu w swojej e36 1.8 m40 silnik, i powiem tak. Strzelał czesto jak puszczałem gaz przy wysokich obrotach albo kreciłem go do 5-6 tys albo i mniej. Moj mechanik ustawił mi ładnie gaz i dalej strzelał. Wiec wzielismy sie za kable kopułke, palec i swiece, wymieniłem te elementy i jak reką odjął. Juz poł roku nic nie strzela i krece go do 6 tys i nic, takze mysle ze duzo zalezy od tych podzespołow no i od ustawienia dobrej mieszanki....

[ Dodano: 14 Listopad 2007, 13:10 ]
paoloz325 napisał(a):
a widzicie ja mam identyczną sytuacje strzela mi prawie za każdym razem jak odpalam
metoda to przed zgaszeniem przełanczać na benzyne ale to nie bardzo jest bo nieraz sie zapomina dlatego jak ktoś ma doczynienia z montażem gazu niech sie wypowie w tym temacie (a myślałem że tylko u mnie takie cuda sie dzieją )

a jakiej firmy macie parowniki (reduktory) ja mam jakiegoś śmiecia ASTERIXa i myśle że on jest przyczyną lada dzień zmieniam na BRC ten największy i zobaczymy co bedzie sie dziać


zmien na brc , wogole to dlaczego do 2.5 masz zwyky gaz a nie sekwencje? powiem tak. Mam obok swojj firmy warsztat gdzie gaz montuja, sam jezdze na gazie i montowanie zwykłej instalacji do silnikow bmw 24v to nie jest dobry pomysł

_________________
Zobacz moje BMW - http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=7848


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 listopada 2007, 13:14 
Offline
Forumowicz

Posty: 153
Lokalizacja: lublin
a mi sie wydaje ze to nie jest wina ani cewki ani sondy ponieważ jak by była padnięta cewka to strzelał by nie tylko w czasie odpalania ale też w czsie jazdy lub nie równo by pracował a sonda to też z gazem niema bardzo nic wspólnego a zresztą ja w swojej wynieniłem sonde i jak strzelało tak strzela dalej na mój gust to jest wina osprzętu gazowego wymienie parownik na porządny i zobaczymy co sie bedzie działo mam nadzieje że sie skończy strzelanie


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 listopada 2007, 18:41 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 24
Lokalizacja: Sokó³ka
u mnie strzela "czasmi" przy odpalaniu, podczas jazdy nigdy nie zdażyło mi sie żeby strzelił ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 listopada 2007, 20:55 
Offline
Przyjaciel forum

Posty: 2823
Lokalizacja: MaÂłopolska
Moje BMW: E84
Garaż: Było E36,E39,E60
paoloz325 napisał(a):
na mój gust to jest wina osprzętu gazowego wymienie parownik na porządny i zobaczymy co sie bedzie działo mam nadzieje że sie skończy strzelanie


ale widzisz jakie powiązanie?pomiędzy parownikiem i walnięciem przy odpalaniu?ja nosze sie z zamiarem sprzedaży auta,jesli miał bym jezdzic autem jeszcze jakies 2 lata to z 2 gen zrobił bym sekwencje


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 listopada 2007, 21:40 
Wystarczy zmienic swiece i kable i zobaczysz ze wszystko bedzie ok. Daje glowe uciac. Pozdrawiam


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 listopada 2007, 10:28 
Offline
Forumowicz

Posty: 153
Lokalizacja: lublin
Zabek2005 napisał(a):
Wystarczy zmienic swiece i kable i zobaczysz ze wszystko bedzie ok. Daje glowe uciac. Pozdrawiam


no to dawaj tniemy głowe :P
kolego ja już dawno to zrobiłem świece to podstawa a w silniku m50 nie ma przewodów ;)
powiązanie z parownikiem jest takie że może on poprostu puszcza gaz i wtedy gaz zbiera sie w kolektorze i jest walnięcie


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E34] strzały gazu
PostNapisane: 26 września 2012, 19:20 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Wiek: 34
Posty: 1
Lokalizacja: Radzyń Podlaski
Moje BMW: E36 2.5 Sedan
Kod silnika: M50B25
Garaż: BMW 2.5 192KM SEDAN
BMW 1.8 IS COUPE
Witam,jestem tu nowy i powiem ci tak,zalezy jak masz instalacje lpg zrobiona,ja np prad do reduktora pobieram od panela wtryskiwaczy,czyli jak włocze zapłon idzie prad do wtryskow albo parownika,steruje to przelacznikiem na ktorym mam I-0-II,czyli I to BP a II to LPG,gasze ja poprzez wcisniecje 0,czyli brak pradu,czyli auto wypali gas po2-3 sek i samo gasnie i dopiero wylaczam zaplon,jest to ciezkie do przyzwyczajenia ale przydatne o ile wszystko jest dobre,sam u siebie zakladalem lpg i zrobilem tak bo R6 24V nie znosza zwyklego gazu


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re:
PostNapisane: 28 września 2012, 14:52 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 851
Lokalizacja: EBE
Moje BMW: E30 E30 E34
Kod silnika: M40B16 M40B18 M50B20
paoloz325 napisał(a):
Zabek2005 napisał(a):
Wystarczy zmienic swiece i kable i zobaczysz ze wszystko bedzie ok. Daje glowe uciac. Pozdrawiam


no to dawaj tniemy głowe :P
kolego ja już dawno to zrobiłem świece to podstawa a w silniku m50 nie ma przewodów ;)
powiązanie z parownikiem jest takie że może on poprostu puszcza gaz i wtedy gaz zbiera sie w kolektorze i jest walnięcie

W m50 fajki robią za przewody i należy je też wymieniać bo lubią się psuć (wymieniać tylko na nowe drogie nie są)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 18 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 8 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL