BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 6 maja 2025, 09:32

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] 320i vanos Silnik - przegrzewa się przy dłuższym posto
PostNapisane: 8 lipca 2008, 18:31 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 8
Lokalizacja: GdaĂąsk
BMW e36 320i vanos. Gdy jade normalnie wszystko jest wporządku, gdy postoje 10 minut w korku w jednym miejscu auto zaczyna sie przegrzewać :( wskazówka wychyla sie, jak rusze i przez pare minut bede jechał bez stania to wraca na swoje miejsce dosc szybko, nawet jak normalnie jezdze jak stane gdzies i otworze maske to ze zbiorniczka borygo tylko bulgocze jakby sie tam plyn chlodniczy gotowal. Dodatkowo mam gdzies w mojej e36 wyciek oleju :( boje sie ze to uszczelka pod glowicą :( auto nie dymi. Moze ktos umie mi cos doradzic lub podpowiedziec co sprawdzic ? i czy duze prawdopodobienstwo bedzie ze to glowica ? Jezdze juz tak z dobre 2 miesiace... auto jezdzi ale jak jest korek to tragedia boje sie ze sie zagrzeje i bede musial stac gdzies kilka godzin az ostygne :(

pzdr. Bartek

Cytuj:
[model???] Grzeje sie w korku.
jak stoje dluzej w jednym miejscu zaczyna sie przegrzewac


Zapoznaj się z ZASADAMI.


robertbmw


Ostatnio edytowano 14 lipca 2008, 21:42 przez snk86, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 lipca 2008, 19:04 
Offline
Forumowicz

Wiek: 37
Posty: 324
Lokalizacja: SBL
Moje BMW: E36
Kod silnika: M50B20
O jakim zbiorniczku z płynem borygo piszesz?

A może to poprostu termostat, u mnie też e36 320i sie grzał w korku i podczas dynamicznej jazdy, jak jechałem normalnie to wskazówka z temp. wracała w prawidłowe położenie. A dół chłodnicy po dłuższej trasie jest ciepły czy zimny? sprawdzałeś? Jak padł mi termostat to po dłuższej jeździe dolna część chłodnicy była zimna bo się termostat nie otwierał. Jeździłem tak tylko dwa dni poczym usterkę od razu usunąłem w obawie przed przegrzaniem silnika.

Pozdrawiam MM

_________________
Jeżeli masz problem z układem ABS w E-36,Pisz!!!
Diagnostyka, programowanie sterowników BMW oraz grupy VW.
Naprawa elektronicznych układów tj.: oryginalne przetwornice BMW XENON, regeneracja sterowników ABS, ECU, itp.

Pozdrawiam,
Michał


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 lipca 2008, 19:06 
Offline
Forumowicz

Wiek: 37
Posty: 324
Lokalizacja: SBL
Moje BMW: E36
Kod silnika: M50B20
O jakim zbiorniczku z płynem borygo piszesz?

A może to poprostu termostat, u mnie też e36 320i sie grzał w korku i podczas dynamicznej jazdy, jak jechałem normalnie to wskazówka z temp. wracała w prawidłowe położenie. A dół chłodnicy po dłuższej trasie jest ciepły czy zimny? sprawdzałeś? Jak padł mi termostat to po dłuższej jeździe dolna część chłodnicy była zimna bo się termostat nie otwierał. Jeździłem tak tylko dwa dni poczym usterkę od razu usunąłem w obawie przed przegrzaniem silnika.

Pozdrawiam MM

_________________
Jeżeli masz problem z układem ABS w E-36,Pisz!!!
Diagnostyka, programowanie sterowników BMW oraz grupy VW.
Naprawa elektronicznych układów tj.: oryginalne przetwornice BMW XENON, regeneracja sterowników ABS, ECU, itp.

Pozdrawiam,
Michał


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 lipca 2008, 19:12 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 8
Lokalizacja: GdaĂąsk
pojemniczek z borygo - mialem na mysli ten pojemnik gdzie wlewa sie plyn chlodniczy :)
Jutro sprawdze jak dojade do pracy (jakies 12 kilometrow) czy dol chlodnicy jest ciepły, narazie dzis zobaczyłem tylko tyle ze chłodnica ogolnie jest gorąca tak samo wąż od dołu pojemnika z płynem też jest gorący :(


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 lipca 2008, 19:16 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 8
Lokalizacja: GdaĂąsk
Sprawdziłem już teraz to co mówiłeś, więc sprawa wygląda tak - góra chłodnicy jest gorąca, dół chłodnicy jest tylko lekko letni. Wiec sugerujesz termostat ? coz trzeba bedzie sprawdzic. Ja odrazu powiazałem ten wyciek oleju z tym grzaniem i przerazilem sie ze to moze byc uszczelka pod głowicą. A moze ktos cos jeszcze doradzi ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 lipca 2008, 19:22 
Offline
Forumowicz

Wiek: 37
Posty: 324
Lokalizacja: SBL
Moje BMW: E36
Kod silnika: M50B20
A sprawdzałeś ilość cieczy chłodzącej, moze jest mało i jeszcze może być zapowietrzony układ chłodzenia.

_________________
Jeżeli masz problem z układem ABS w E-36,Pisz!!!
Diagnostyka, programowanie sterowników BMW oraz grupy VW.
Naprawa elektronicznych układów tj.: oryginalne przetwornice BMW XENON, regeneracja sterowników ABS, ECU, itp.

Pozdrawiam,
Michał


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 lipca 2008, 19:33 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 8
Lokalizacja: GdaĂąsk
no wlasnie ze 2 miesiace temu uzupelnialem plyn chlodniczy a wczoraj patrze ze nie ma go prawie wcale... dzis dolałem tyle ile powinno być, no ale to chyba nie rozwiazalo problemu, z ogrzewania normalnie leci zimne i cieple powietrze w zaleznosci od tego jak ustawie wiec zapowietrzony układ chyba nie jest. Dodatkowo moge powiedziec tyle ze termometr w komputerze tez pokazuje bardzo wysokie temperatury jak postoje chwile mimo iz wskazowka temperatury silnika sie nie wychywa potrafi pokazywac nawet 40 stopni... przejade normalnie potem 500 metrow i temperatura spada do 30, ale nie wiem czy to ma jakis zwiazek.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 lipca 2008, 19:34 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 34
Lokalizacja: Polska
Cześć.

A czy Visco (sprzęgło wiskotyczne) masz sprawne?? Piszesz że masz gdzieś wyciek oleju, mógłbyś troche bardziej sprecyzować gdzie dokładnie?

Pozdrówka


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 lipca 2008, 20:20 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 8
Lokalizacja: GdaĂąsk
Jakbym wiedział, skąd ten wyciek to bym nie podejrzewał głowicy :) ogolnie jak bylem u mechanika oglądał silnik powiedział ze najpierw musze silnik umyć i przejechac ze 100 km bo tak to on nie wie... najpierw zobaczyl ze zaczyna sie przy wanosie jakby wyciek, potem popatrzyl mowi ze moze byc tez wlasnie glowica bo tam tez brudny od oleju... jak auto stoi to nic nie kapie, dopiero jak jest wlaczony silnik i jak postoi pare minut to widac pod autem ze olej kapie i sa plamki.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 6 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL