BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 27 czerwca 2025, 08:44

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 7 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] Zimny silnik - brak mocy, falowanie obrotów
PostNapisane: 23 czerwca 2009, 09:09 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 63
Lokalizacja: z daleka
Witam serdecznie

Mam pewien problem który się powoli nasila od kilku dni jak jest zimny silnik to wogóle nie ma mocy - słaby jest jakby polowe koni nie bylo, gdy jadę na tzw. "połsprzęgle" to obroty spadają do zera, silnik dostaje mega wibracji niemal jak Diesel :zalamany:, potrafi autem szarpać mimo to że jest prawidłowo obsługiwany.

Nie wiem czy to miało wpływ na tą usterkę - przed 2 ma miesiącami wystąpiła usterka - błąd komputera w centralnym zamku - drzwi od pasażera były zamknięte na 1 trzask i załączony zamek, drzwi od kierowcy były otwarte, po przekęceniu kluczyka na zapłon i próby odpalenia- nie reagował wogóle. Mój wspaniałomyślny tatuś z sąsiadem wpadli na pomysł by odpalić na popych.. :wstyd: Pchali z 500m i próbowali odpalić. Nie było mnie przy tym dopiero dowiedziałem się jak zadzwonili po mnie że nie chce odpalić bym przyjechał i coś poradził.

Po kilku minutach namysłu wpadłem na to że może zablokowało zapłon poprzez błąd centralnego zamka - zamknołem wszytsko - centralny zamek załączyłem zablokowały się wszystkie drzwi - i odblokowałem - otwarły się. Spróbowałem odpalić - odpalił.

Nie wiem czy to że pchali i na popych chcieli odpalić to wpłynęło na to co się zaczyna co raz gorzej dziać.

Z tydzień temu został wymieniony Olej, filtry - oleju, powietrza - olej - ESSO 10W40 połsyntetyk, wcześniej także połsyntetyk. Przebieg 206 tyś.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 czerwca 2009, 09:37 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1927
Lokalizacja: a stund :)
pewnie przy probie odpalenia na popych jeszcze przez tak dlugi dystans przeskoczyl pasek o zebatke...

_________________
Obrazek
GeRmAn STyLe~~NiSko i SZeRoKo


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 czerwca 2009, 11:03 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 63
Lokalizacja: z daleka
Być może.. i co teraz?

Głównym pomysłodawcą pchania był sąsiad.. :znudzony: Poldżera ma to się nie dziwię.. :wstyd:

Gdy silnik się zagrzeje to "prawie" praca silnika wraca do normy. Prawie bo gdy wciskam gaz to nie reaguje na niego odrazu, dopiero po dłuższym czasie - dostaje kopa. Z opóźnieniem reaguje. Zjawisko to nasila się gdy zimny silnik jest - gdy zagrzeje się to mniej już.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 czerwca 2009, 11:19 
Offline
Forumowicz

Wiek: 34
Posty: 136
Lokalizacja: Biała Podlaska
Moje BMW: e36 320iTA
Kod silnika: M52B20
też tak mam centralny wogle mi zdech... pozatym auto zachowuje się jak opisane w poście..


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 czerwca 2009, 11:38 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 63
Lokalizacja: z daleka
Centralny zamek u mnie to czasami wariuje - zamknę drzwi - załącza się sam i to po stronie pasażera, a od kierowcy są drzwi otwarte - gdybym chciał w tym momencie odpalić auto - nie odpali - nie będzie reagować, trzeba zamknąć drzwi wszystko, zamknąć na kluczyk, otworzyć i jak pusci centralny od pasażera to wtedy odpali.. dodam że pilota w sumie nie mam, na kluczyk zamykam od kierowcy - i reszta się zamyka wtedy.

Ale podane wyżej w poście objawy niepokoją mnie co raz bardziej, wcześniej tego nie było. A gdy zrobił się ten błąd to sąsiad zaproponował żeby odpalić z popychu, a ojciec uznał za właściwe.. :wstyd: Żeby tylko auto mi się gdzieś po drodze nie rozkraczyło, za niedługo mam jechać w dłuższą trasę - 200km ponad.. :zalamany:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 czerwca 2009, 11:45 
Offline
Forumowicz

Wiek: 34
Posty: 136
Lokalizacja: Biała Podlaska
Moje BMW: e36 320iTA
Kod silnika: M52B20
u mnie było tak że musiałem zamykać na dwa razy czyli raz przekręciłem to zamykały się wszystkie i otwierały dopiero za drugim razem zaskakiwał, aż pewnego dnia jak zamykałem to dziwnie zapiszczał tak jakby chciał a nie mógł.. i dopiero za drugim razem zamknął ale już tak brzmiał jakby miał zdechnąć i tak się stało.. już centralny mi nie działa .. wyjąłem wszystko od strony kierowcy i palcem ciągnąłem za cięgło od zamka i o dziwo działało wszystko założyłem i znowu nic... ostatnio mam także problem z odpalaniem.. nie kręci wogle rozrusznikiem akumulator jest naładowany.. miałem już wcześniej tak jak alarm mi się zblokował ale wreszcie odpuścił a teraz to już też zdechł... nie no super... ^^


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 czerwca 2009, 12:16 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 63
Lokalizacja: z daleka
No właśnie z odpaleniem nie ma problemu - na dotyk odpala niemal, ale
- falowanie obrotów - jak jadę na "połsprzegle" a potem niemal obroty spadają do 0 -wskazówka obrotomierza jest na 0.
- zbyt późne reagowanie na gaz jak wciskam.
- Brak mocy, cisnę na gaz, a silnik nie zwiększa obrotów, czasem szarpie autem.
- Gdy zagrzeje się silnik to objawy ustają ale nie do końca.
- w zakresie 3-4 k obrotów nie szarpie jedynie na wolniejszych 2-2,5 k.
- Dziś po rozpędzeniu się do 40km/h na zimnym silniku i wybiciu na luz to obrotomierz wskazuje po chwili 0, silnik pracuje - na obrotach ~0,3 k obrotów i trzęsie autem jak dieslem, hamulec twardy się stał, musiałem zatrzymać się i odpalić od nowa. Po dojeździe do krzyżówki - ~400m dalej ta sama sytuacja. :znudzony:

To są takie główne objawy, wcześniej tego nie było.. no może troszkę później reagował na gaz ale to były ułamki sekund.

- Gdy zagrzeje się silnik, wskazówka temperatury sięga połowy, gdy jadę.
- gdy zwolnie, zatrzymam się - np po wjeździe na podwórko to nagle temperatura spada do 1/2 połowy temperatury co było. Zaczyna się niedobrze dziać. Użytkować auto staram się delikatnie, 2-3 k obrotów zakres.

EDIT: Zaczęło coś piszczeć pod maską, co jakiś czas raz na 5-15min zapiszczy. Tak jakby się ślizgał jakiś pasek. W momencie jak piszczy to obroty traci silnik.


Ostatnio edytowano 23 czerwca 2009, 13:38 przez AlanoBMW, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 7 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL