BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 6 maja 2025, 14:21

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 7 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] 1.8is 97r. Funkcja filtra powietrza
PostNapisane: 29 lipca 2008, 17:34 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 158
Lokalizacja: WLKP
Witam!! Od miesiaca jestem szcześliwym posiadaczem silnika 1.8 is z 97 roku. Silnik chodzi pieknie tylko ze jest jedno ale... Na zimnym ciągnie jak szatan lecz gdy sie rozgrzeje ze wskazówka tem. stawia do pionu brak jej ciągu ... jakby taka jest (przymulona). Mam filtr storzkowy lecz po dluzszym namyśle chce go wywalić ponieważ wisi mi jakiś kabel z wtyczką. Kupilem orginal filtr z tą czujką , rynną, rurą oraz taka dziwna puszką. Mozecie mi powiedzieć jaką funkcje spelnia ta puszka obok filtra??? Jestem po prostu ciekawy. Aha i jeszcze jedno... Dlaczego w starszych wersjach is nie ma takiego ukladu jak w 97 ?

_________________
Obrazek


Ostatnio edytowano 4 sierpnia 2008, 17:34 przez Bambu, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 lipca 2008, 17:57 
Bambu napisał(a):
Dlaczego w starszych wersjach is nie ma takiego ukladu jak w 97 ?


W starszych jest inny silnik, M42. Ty masz M44.

Bambu napisał(a):
Mozecie mi powiedzieć jaką funkcje spelnia ta puszka obok filtra???


mówisz o Airboxie? Puszce, w której montuje się filtr? Tam gromadzi się powietrze, jego odpowiednia ilość, następnie jest filtrowane w filtrze i idzie do kolektora dolotowego. bez tej puszki nie masz zachowanej pojemności dolotu, stąd problemy ze stożkiem.

Bambu napisał(a):
Na zimnym ciągnie jak szatan


:przestraszony:

:cisza: ja Ci dam na zimnym :cisza:

nie wolno katować na zimnym :wsciekly:


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 lipca 2008, 18:36 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 3235
Lokalizacja: Zabrze/Ludwigshafen
Moje BMW: Było E39. Jest E88
Kod silnika: N52B30
Garaż: viewtopic.php?f=6&t=171542
Bambu napisał(a):
Na zimnym ciągnie jak szatan lecz gdy sie rozgrzeje ze wskazówka tem. stawia do pionu brak jej ciągu ... jakby taka jest (przymulona). Mam filtr storzkowy


To sam sobie odpowiedziałeś na pytanie, masz stożek pewnie nie zabudowany, dopuku silnik się nie rozgrzeje to wciąga zimne powietrze a potem już ciepłe dlatego go muli. Wrócisz do orginału to wszystko bedzie ok.

_________________
---->>>https://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=171542<<<----


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 lipca 2008, 08:50 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 187
Lokalizacja: świętokrzyskie
Moje BMW: BMW E46 320d
Kod silnika: M47N
..::CZARNY::.. napisał(a):
W starszych jest inny silnik, M42. Ty masz M44.


Jak wielka jest różnica poza tym, że zwiększyła się pojemność do 1,9 i pod maską jest kilka nowych plastików plus przepływka już nie mechaniczna???? Raczej konstrukcyjnie nie ma większych zmian.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 lipca 2008, 09:55 
m44 ma nieco więcej kopyta, ma większe cylindry, większy ich skok, inny wtrysk paliwa, sterowanie i w ogóle inna jednostka :)


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 lipca 2008, 20:08 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 49
Lokalizacja: Europa
Moje BMW: 325ci
Kod silnika: m54
tak zwany "zimny dolot " musi być przy stożku inaczej będą takie efekty,najlepiej stożek pociągnąć gdzieś niżej na wysokości zderzaka a jeżeli chcesz bardzo szczesliwym posiadaczem, to tak jak kolega napisał wcześniej wróć do oryginalnej puszki i filtra inaczej syfffff. :ok:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31 lipca 2008, 08:19 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 187
Lokalizacja: świętokrzyskie
Moje BMW: BMW E46 320d
Kod silnika: M47N
..::CZARNY::.. napisał(a):
m44 ma nieco więcej kopyta, ma większe cylindry, większy ich skok, inny wtrysk paliwa, sterowanie i w ogóle inna jednostka


To fakt troszke inne parametry w rozłożeniu siły w zakresie obrotowej i momentu którego jest troszke więcej.
Młody81 napisał(a):
tak zwany "zimny dolot " musi być przy stożku inaczej będą takie efekty,najlepiej stożek pociągnąć gdzieś niżej na wysokości zderzaka a jeżeli chcesz bardzo szczesliwym posiadaczem, to tak jak kolega napisał wcześniej wróć do oryginalnej puszki i filtra inaczej syfffff.


Temat stożków już był tyle razy poruszany. Stożek to śmierc dla silnika, fakt my tego nie odczujemy ale z latami jego żywotność się kończy, bo ileż można oddychać źle przefiltrowanym powietrzem?? Każdego prędzej czy później szlak weźmie. Poza tym rzadko się zdarza, żeby ktoś regularnie dbał o kondycje filtra stożkowego, kolejna sprawa to źle robione zabudowy, a przecież puszke dolotową z filtrem to konstruowały osoby z niezłą głową na karku na czele ze wszystkimi obliczeniami, więc po co psuć coś co jest doskonałe??


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 7 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 8 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL