BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 6 maja 2025, 21:14

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 5 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] BMW 316i Układ hamulcowy
PostNapisane: 6 września 2008, 20:53 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 12
Lokalizacja: Polkowice
Witam wszystkich fascynatów BMW. Mam pytanie, podczas przeglądu technicznego w trakcie sprawdzania chamulców pękł przewód chamulcowy w tylnym prawym (od strony kierowcy) kole, czego wynikiem był wyciek płynu chamulcowego i zarazem nie podbito mi przeglądu. Dojechałem jakoś do domu naciskając delikatnie chamulca podczas chamowania. Na drugi dzień zaglądnełem pod maskę i po otwarciu zbiorniczka od płynu chamulcowego okazało się że nie ma w nim płynu. Pytanie - na co mam teraz uważać, chcę podjechać na warsztat w celu naprawy znajdujący się 300m dalej, co mam kupić i jakie koszty zarówno materiałów jak i usługi mam się spodziewać, czy to jest trudna naprawa i ile przeciętnie zajmuje czasu i na co zwracać uwagę po naprawie oraz jak mam dojechać na ten warsztat ? Proszę o poważne odpowiedzi na forum, gg- 4689938 lub jaca4286@wp.pl


Ostatnio edytowano 6 września 2008, 21:46 przez jaca4286, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 września 2008, 20:57 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 8665
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Moje BMW: 535i
Kod silnika: N55
musisz kupić płyn hamulcowy DOT 4 i przewód elastyczny, ten który pękł. Na wszelki wypadek możesz kupić przewód metalowy, który łączy się z elastycznym, ponieważ nie zawsze da się je rozkręcić bez zniszczenia przewodu metalowego. Jeśli chodzi o dojazd nie pozostaje nic innego jak toczyć się na jedynce i hamować ręcznym, bo hamulce masz zapowietrzone, także nawet dolanie płynu nic nie da.

_________________
Darmowe rozkodowanie VIN (Polski opis):
napisz VIN na ==>> stones1@wp.pl
Problem z PW, proszę pisać na mail


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 września 2008, 21:08 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 12
Lokalizacja: Polkowice
Ok, ale czy (nie znam się dobrze na mechanice) sprzęgło będzie pracować prawidłowo ? czy ono nie jest wspomagane też przez płyn chamulcowy ? Czy wymiana tych przewodów jest kosztowna, i czy w takim przypadku skoro pękł ten jeden, a reszta też jest skorodowana, to powinienem wymienić wszystkie ? jakie są koszty ? czy te przewody kupuje się na metry ? mieszkam w małym mieście i sklepy jakie tu są nie bardzo pomagają kupującym


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 września 2008, 21:21 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 8665
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Moje BMW: 535i
Kod silnika: N55
przewody są sztywne (metalowe) i elastyczne. Metalowe możesz kupić z metra (z odpowiednimi końcowkami, gwintami), elastyczne muszą być dedykowane do Twojego modelu. W zależności gdzie masz wyciek, warto wymienić wszystkie przewody metalowe lub elastyczne. Przewód elastyczny kosztuje około 30-40 zł, metalowe około 15 zł / 1 metr. Płyn hamulcowy DOT 4 około 20-30 zł. Reszta wydatków to robocizna..

Sprzęgło powinno działać, ale niech się wypowie ktoś kto ma manuala bo nie jestem pewny.

_________________
Darmowe rozkodowanie VIN (Polski opis):
napisz VIN na ==>> stones1@wp.pl
Problem z PW, proszę pisać na mail


Ostatnio edytowano 7 września 2008, 09:38 przez stones1, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 września 2008, 21:52 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 40
Posty: 3382
Lokalizacja: Gliwice
Moje BMW: *
Kod silnika: *
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=147922
Hydrauliczne sterowanie sprzęgła i hamulce mają wspólny obwód... niestety...


300m można przepchać auto, w takim wypadku chyba bym nie wybrzydzał i zrobił to w tamtym warsztacie... jeśli nie - to laweta, która też tania nie jest...

_________________
"moje ex": E92 | E36 | E30


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 5 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 15 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL