BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 7 maja 2025, 15:28

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 11 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [e30] cykanie pod pokrywa zaworow m20b25
PostNapisane: 6 października 2008, 17:21 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 400
Lokalizacja: WĂŞgrĂłw
Siema.
Moj problem wyglada nastepujaco. Niedawno kupilem e30 z silnikiem 2.5l. Silnik pracował cud malina, ale do czasu. Wczoraj przewiozlem kolege, dosc ostro, przez jakies 6km. Nie bylo mowy o zadnej podwyzszonej temperaturze itp. Po przejazdzce zaparkowalem samochod i po odpaleniu go po ok. 3h uslyszalem ze cos jest nie tak. Cyka mi pod pokrywa zaworow - od strony "kabiny" (jakby ktorys z dwoch zaworow po owej stronie). Zdejmowałem pokrywe, sprawdzalem luzy zaworowe i byly ok - 0,25 na zimnym silniku. Po odkryciu pokrywy okazalo sie ze mam 5 nowych dzwigienek (zawory wydechowe - akurat ostatnia od kabiny nie wymieniona) i nowy walek. Wiec w czym moze byc problem?? Silnik nie starcil na wigorze, wkreca sie tak samo, poprostu zaczął cykać.

Piszcie co to moze byc, bo sami wiecie jak nieporzadane dzwieki moga czlowieka do szalu doprowadzac. Moze trzeba zmienic ta jedna dzwigienke, ktora pozostala stara?

Posdrou!

_________________
e39 520ia
nie dziekuj - kliknij pomogl...
Przytkaj dyfer pal poluma małolat


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 października 2008, 21:37 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 1868
Lokalizacja: Otwock
Moje BMW: Wierne
Kod silnika: M52B28
ja powiem ci tak to że ustawiasz zawory na szczelinomierz to nie koniecznie dobry sposób,
sam się o tym przekonałem, miałem ustawione na szczelinomierz i też cykało kolega ustawił na wyczucie (taki fachman) i wszystko było cacy.

_________________
[you] zobacz moje E36 coupe na syndykacie lub na 3er lub na sporcie
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 października 2008, 21:37 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 1868
Lokalizacja: Otwock
Moje BMW: Wierne
Kod silnika: M52B28
ewentualnie może zaczynać się koniec panewek i może cykać.

_________________
[you] zobacz moje E36 coupe na syndykacie lub na 3er lub na sporcie
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 października 2008, 22:59 
Offline
Naczelny bimbrovnik
Avatar użytkownika

Posty: 9076
Lokalizacja: PTU
Moje BMW: e30
Kod silnika: m52b28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=77118
Panewki pukają, nie cykają. A na oko to można wódkę do kieliszka lać ;)
Lepiej, żeby było ustawione jak ma być wg instrukcji i cykało niż na to oko i miałaby być cisza. Ja bym się trzymał tego 0,25. A cykanie? Sprawdź, czy nie masz przypchanej magistrali olejowej.

_________________
Obrazek

One redline a day keeps a mechanic away.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 października 2008, 07:42 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 1868
Lokalizacja: Otwock
Moje BMW: Wierne
Kod silnika: M52B28
ja tam mam swoje zdanie potwierdzone praktyką. I oczywiście ustawiać tak jak fabryka kazała w silniku który ma 20 lat. haha dobre :rotfl:

_________________
[you] zobacz moje E36 coupe na syndykacie lub na 3er lub na sporcie
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 października 2008, 09:54 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Posty: 875
Lokalizacja: Kraków
czesiio napisał(a):
ja tam mam swoje zdanie potwierdzone praktyką. I oczywiście ustawiać tak jak fabryka kazała w silniku który ma 20 lat. haha dobre :rotfl:


Tak bo producent nie przewiduje że masz głowice, która powinna przejść już kilka remontów. A Ty dalej na niej gnieciesz do przodu.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 października 2008, 11:57 
Offline
Naczelny bimbrovnik
Avatar użytkownika

Posty: 9076
Lokalizacja: PTU
Moje BMW: e30
Kod silnika: m52b28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=77118
czesiio napisał(a):
I oczywiście ustawiać tak jak fabryka kazała w silniku który ma 20 lat. haha dobre

No no, tym bardziej że cykanie słychać w niektórych m20 po remoncie, albo w idealnym stanie, z podręcznikową kompresją :rotfl:

_________________
Obrazek

One redline a day keeps a mechanic away.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 października 2008, 13:19 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 400
Lokalizacja: WĂŞgrĂłw
Ciekawa jest kwestia cykania po stronie niezmienionej dzwigienki. Czy jedna stara na nowym walku jakos wadzi 5 nowym? Do takiego wniosku doszedlem jak zdjalem pokrywe, ale nie chce wymieniac na darmo. Cykanie jest wyraznie slyszalne po przystawieniu wlasnie w tym miejscu wiec cyka tylko jeden zawor.

Przypchana magistrala olejowa? jak to sprawdzic?

_________________
e39 520ia
nie dziekuj - kliknij pomogl...
Przytkaj dyfer pal poluma małolat


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 października 2008, 13:48 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 3682
Lokalizacja: Lublin
Moje BMW: E39 @ e46 @ e36
Kod silnika: m52b20 @ m43b16
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p ... 0c6#341490

może to o to chodzi CYKANIE............... :hyhy: :hyhy:

_________________
Moja R6
viewtopic.php?f=60&t=120270

Moja e39
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=93561

Moja 19letnia e36 (niestety aktualnie już była)
viewtopic.php?f=6&t=104802&p=1262357#p1262357


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 października 2008, 16:48 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 17755
Lokalizacja: Ciućkowo
Moje BMW: E46 325 CiA
Garaż: https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=170039&start=0
aily napisał(a):
Ciekawa jest kwestia cykania po stronie niezmienionej dzwigienki. Czy jedna stara na nowym walku jakos wadzi 5 nowym? Do takiego wniosku doszedlem jak zdjalem pokrywe, ale nie chce wymieniac na darmo. Cykanie jest wyraznie slyszalne po przystawieniu wlasnie w tym miejscu wiec cyka tylko jeden zawor.

Przypchana magistrala olejowa? jak to sprawdzic?


Bardzo możliwe że ta jedna właśnie wadzi. Może nie ułozyła się z nowym wałkiem i zaczyna cykac w miare docierania a ciężko będzie się dopatrzyc czy nie jest jakoś nadmiernie zużyta... Magistralę możesz sprawdzic tak: odłączasz przewód od cewki zapłonowej, zdejmujesz pokrywę zaworów i prosisz kogoś żeby przez chwilę kręcił rozrusznikiem a ty patrzysz czy z tej rurki dobrze sika olej na klawiaturę wszędzie. Wymiana dźwigienki to niewielkie koszty bo nowa w sklepie to jakieś 50zł i nie trzeba zdejmowac głowicy do jej wymiany. Nowa rurka magistralii to chyba 60-70zł w ASO.

Regulacja zaworów nie przyniosła poprawy nawet na chwilę ? Luz ustawiaj zgodnie z książką ja tak robie w 21 letnim silniku i jakoś nic nie klepie...

_________________
I Don`t Suffer From Insanity... I Enjoy Every Minute Of It..
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 października 2008, 14:45 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 400
Lokalizacja: WĂŞgrĂłw
sprawdzalem luzy zaworowe i sa idealnie 0,25.. te nowe dzwigienki i walek sa naprawde nowe, maja ok 5tys km

_________________
e39 520ia
nie dziekuj - kliknij pomogl...
Przytkaj dyfer pal poluma małolat


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 11 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 7 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL