BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 8 maja 2025, 15:10

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 4 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] bistein b4- a wysokość zawieszenia
PostNapisane: 1 lutego 2009, 14:21 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 76
Lokalizacja: Częstochowa
Moje BMW: e36
może głupie pytanie, ale jednak proszę o wasze opinie!? :zdziwko:
---chodzi mi o bilstein b4-> czemu amortyzator podnosi zawieszenie, i to znacznie??
za wysokość zawieszenia odpowiada chyba sprężyna???? :|
nie rozumiem??
drugi wątek:
---zawieszenie m suspenssion- do tej sprężyny dedykowany jest bilstein b8, ale to jest bardzo twardy amortyzator! wszyscy piszą, że b4 apsolutnie odpada!!!
zawieszenie M obniża BMW o około 20mm, czemu więc odpada komfortowe b4, a trzeba instalować twarde b8? Pytam, bo np. eibach pro kit obniża auto o ok.35mm (to więcej niż M-technic) i do eibacha zakłada się standardowe amortyzatory, czyli bilstein b4??
na pewno b4 szybciej umrze (jak szybciej), ale czy to jedyny minus?
było wiele wątków na ten temat, przeczytałem je i na nie wszystkie pytania, wątpliwości znalazłem odpowiedź!
zachęcam do wypowiedzi osób które temat przerabiały!
dziękuję!! ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 lutego 2009, 15:24 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 38
Posty: 579
Lokalizacja: Szczawnica
Moje BMW: e36 318is
Kod silnika: M42B18
Co do pierwszego to też jestem tego ciekaw:-), może zależy to poprostu od długości trzpienia, i oczywiście stanu amortyzatora.

Co do drugiego może się ni zagłębiałem w ten temat za bardzo, ale w moim zawieszeniu oryginalnie były B6 i wg mnie są one pewnym kompromisem pomiędzy komfortowymi B4 a twardymi B8, a również mają skrócony trzpień (nie pamiętam o ile). Cena samych B8 to dość konkretny wydatek, dodam że B6 - kosztują ok 2000 zł za komplet(4).

_________________
318 Is MOTOSPORT INTERNATIONAL / SEDAN

moje oczko :-D http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p=364965#364965


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 lutego 2009, 17:46 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 76
Lokalizacja: Częstochowa
Moje BMW: e36
niestety z tego co wiem to b6 mają tę samą długość skoku co b4, i bardzo podobną charakterystykę jak b8- cena jest wypośrodkowana między b4/b8
:(


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 lutego 2009, 17:58 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 17
Posty: 6536
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: 6 coupe
fakt tez założyłem b4 i ostro przód poszedł do góry wiec odrazu założyłem H&R 40/15 i już smigam od wakacji(10tys. km) i narazie jest ok.

_________________
The Unattainable Is Invariably Attractive!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 4 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 10 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL