BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 26 czerwca 2025, 21:51

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 3 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] Obroty
PostNapisane: 1 czerwca 2009, 18:59 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 11
Lokalizacja: ToruĂą
Witam po raz pierwszy :rotfl:
Mam problem i walczę dość długo i nic
Do rzeczy: jak odpalam na zimnym ma za niskie obroty ok 600 obr/min i telepie całą budą,jak się rozgrzeje wszystko jest dobrze na D ma 830 obr/min a na P prawie 1000 obr/min. Czyściłem krokowca,przepływkę i przepustnicę.Sprawdzałem wszystkie węże i doloty.Byłem parę razy na kompie i raz pokazało błąd przepływki że za niskie napięcie (mogło to być spowodowane tym że odłączałem przepływkę).
Potem wymieniłem wałek rozrządu,dźwigienki,popychacze bo już hałasowały i myślałem że może to się przyczyniało do tych obrotów.Na ostatnim podłączaniu po wymianie nie było żadnych błędów.Sprawdzali sondę jest ok,przepływomierz ok,czujnik przepustnicy ok,jedynie zaniepokoił mnie czujnik temp silnika,pomiar nie był w stopniach celsjusza tylko w voltach i na rozgrzanym silniku wskazywał 1,13V,jak zgasiłem silnik i trochę postał 1,20V, 1,40V.Po wyjęciu czujnika wskazanie było 4,80V.
I teraz nie wiem czy nie powinno być odwrotnie?że jak gorący to wartość wyższa?
czy może gdzie indziej szukać przyczyny?
już powoli dostaje szału!
Proszę o pomoc i pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 czerwca 2009, 19:03 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1927
Lokalizacja: a stund :)
co z odma? sprawdzales? moze sie zapchala i stad falowania ... bo z tego co czytam to ewentualnie TPS jeszcze

_________________
Obrazek
GeRmAn STyLe~~NiSko i SZeRoKo


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 czerwca 2009, 19:48 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 48
Posty: 1376
Lokalizacja: Police ZPL
Moje BMW: e46 323i
Kod silnika: M52tuB25
Po odpięciu może pojawić się błąd, ale po wykasowaniu nie powinien się pojawić i wtedy wiesz że jest sprawne ( od czasu kasowania do odczytania ).

Dziwi mnie trochę to że wyskoczył błąd o niskim napieciu na nim.

Ja bym poszedł na poczatek w kierunku przepływomierza własnie. Mozliwe że coś się z nim dzieje ale nie dokońca jest uwalony i ( zalezy jaki czas jeździłeś od kasowania do odczytu ponownego ) nie wyłapał jeszcze błędu ponownego.
Możliwe ze przewody zasilajaco-sterujace są gdzieś przetarte i robą czasem zwarcie.

Najprościej podmienić przepływkę i zobaczyć co będzie.

_________________
Oceń moje e46 - Vogtland


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 3 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 5 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL