BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 27 czerwca 2025, 16:27

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] Uciążliwy pisk
PostNapisane: 26 lipca 2009, 18:03 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 442
Lokalizacja: Kraków
Moje BMW: e36 ---> e39
Kod silnika: M42B18---> m52b25
Witam.
Od dłuższego czasu borykam się z problemem pisku = tarcia się wydobywającego się z pod maski samochodu. Byłem u mechanika powiedział że napinacz i rolka paska klinowego jest do wymiany bo pasek się ślizga - myślałem że po problemie bo napisy na pasku były poprzecierane więc myślałem że to to. Zakupiłem i założyłem nowy napinacz, rolkę + nowy pasek. :] Pisk ustąpił na około 2 dni. Tylko rano gdy opalałem przez chwile było słychać delikatny pisk ...?? :zdziwko:łożysk ??. Teraz mechanik zdiagnozował że pozostałe rolki są do wymiany :znudzony: . Mi wydaje się ze ten pisk raczej wydobywa się z alternatora. Czy to mogą być wyrobione łożyska alternatora czy to coś innego ? Co zrobilibyście na moim miejscu. Proszę o poradę.

_________________
Obrazek

Uploaded with ImageShack.us


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 lipca 2009, 18:41 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 913
Lokalizacja: Stettin
Moje BMW: ujdzie
Kod silnika: M52B28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... it=ostmark
Na Twoim miejscu gdybym zdjal stare rolki, sprawdzilbym czy piszcza, krecac nimi palcem. Jesli sa zuzyte to powinny delikatnie popiskiwac/ocierac poniewaz dostana troche obrotow od palca :) wiec to na poczatek.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 lipca 2009, 18:47 
Offline
Forumowicz

Posty: 417
Lokalizacja: Bogatynia
kolego zmień mechanika,bo wszystko powymieniasz i dalej bedzie piszczało.mi sie wydaje że to może być alternator bo sam mam takie piski,jak popryskam takim specjalnym smarem to na pare dni nie piszczy.Ale chyba zdemontuje alternator i wymienie łożyska


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 lipca 2009, 18:47 
Offline
Forumowicz

Posty: 430
Lokalizacja: Lubawa
może to być wina łożysk alternatora,pompy wspomagania

_________________
Wygląd to rzecz gustu a o gustach się nie dyskutuje.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 lipca 2009, 19:45 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 506
Lokalizacja: śląsk (Dąbrowa Górn)
Moje BMW: e34
Kod silnika: M50B25
to rowniez moze byc lozysko pompy wody,u mnie sie tez czasami odzywa,ale jak silnik dostanie troche temperatury to jest spokoj

_________________
BardzoMądryWybór ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 lipca 2009, 19:55 
Offline
Forumowicz

Posty: 430
Lokalizacja: Lubawa
fakt też to może być najczęściej łożyska siadją po wymianie paska i napinaczy (nie wytrzymują wzrostu przeciążenia)

_________________
Wygląd to rzecz gustu a o gustach się nie dyskutuje.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 lipca 2009, 20:04 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 64
Lokalizacja: warszawa
musisz zdjagnozować czy piszczy pasek czy jakieś łożysko , jeśli piszczy zaraz po uruchomieniu a potem ustaje to najprawdopodobniej pisk wydobywający sie z paska. Ale wcale nie świadczy to o tym że musisz wymienić pasek .
Przyczyną może być to że np. alternator nie jest zamocowany równo w osi i pasek piszczy dlatego że obciera o ranty koła po którym porusza sie pasek

_________________
e30 325ia
e36 325td
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 lipca 2009, 20:45 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 442
Lokalizacja: Kraków
Moje BMW: e36 ---> e39
Kod silnika: M42B18---> m52b25
Ostmark napisał(a):
Na Twoim miejscu gdybym zdjal stare rolki, sprawdzilbym czy piszcza, krecac nimi palcem. Jesli sa zuzyte to powinny delikatnie popiskiwac/ocierac poniewaz dostana troche obrotow od palca :) wiec to na poczatek.

Przed chwilą zdjąłem jeszcze pasek i obadałem każdą rolkę. Niestety kręcąc każdą nie usłyszałem żadnych pisków czy oporów przy obracaniu palcem :|

tuszak13 napisał(a):
kolego zmień mechanika,bo wszystko powymieniasz i dalej bedzie piszczało.mi sie wydaje że to może być alternator bo sam mam takie piski,jak popryskam takim specjalnym smarem to na pare dni nie piszczy.Ale chyba zdemontuje alternator i wymienie łożyska.

Też użyłem sylikonu ale tak jak powiedziałeś to naprawa tylko chwilowa :kwasny:


_VIRUS_ mysle nad tym alternatorem może już jest wyrobiony i takie problemy sprawia.
Myślę czy oddać go na regeneracje, wymienią szczotki i łożyska. Może to by pomogło. Ale z drugiej strony mierzyłem ładowanie i dobrze ładuje.
Jazda z takim grzechotnikiem jest już uciążliwa :zly:
Podejrzewam również badziewny pasek :znudzony: i tak jak napisał tomect to on piszczy. Niewiele ponad 2 lata temu jak kupiłem samochód to tam był założony oryginalny pasek zewnętrzna strona tego paska jest taka chropowata a ten pasek co mam teraz ( firma DAYCO ) to jest jakiś badziew :kwasny: zrobiłem na nim niewiele ponad tysiąc km a z zewnętrznej strony wygląda jak rozciągnięta i wytarta guma od majtek :kwasny:

A wy jakiej marki macie paski w samochodach ?

_________________
Obrazek

Uploaded with ImageShack.us


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 lipca 2009, 20:51 
Offline
Forumowicz

Posty: 430
Lokalizacja: Lubawa
zdejmij pasek i sprawdz jak się kręci alternator nie powinien stawiać oporui i wirnik nie powinien miec luzu(oczywiście na zgaszonym silniku), jak jedna strona paska jest zdarta to sprawdż czy wszystkie koła pasowe są w jednej linii

_________________
Wygląd to rzecz gustu a o gustach się nie dyskutuje.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 lipca 2009, 21:17 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 442
Lokalizacja: Kraków
Moje BMW: e36 ---> e39
Kod silnika: M42B18---> m52b25
_VIRUS_, Z tym alternatorem to ważna uwaga muszę to jutro sprawdzić ale jak skontrolować czy koła pasowe są w jednej linii. Tak na oko ? :/ Podaj jakieś wskazówki.

_________________
Obrazek

Uploaded with ImageShack.us


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 lipca 2009, 21:26 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 506
Lokalizacja: śląsk (Dąbrowa Górn)
Moje BMW: e34
Kod silnika: M50B25
Bartek9856, poziomice przyłóż ( raczej na 100% prosta) i bedziesz wiedzial

_________________
BardzoMądryWybór ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 lipca 2009, 18:25 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 442
Lokalizacja: Kraków
Moje BMW: e36 ---> e39
Kod silnika: M42B18---> m52b25
Dzięki za wszelką pomoc i sugestie :)
Pomyślałem ze napisze może komuś się przyda.
Łożyska w alternatorze i pompie wody nie powodowały pisków. Rozwiązaniem problemu był zakup paska w ASO. Cena 162 zł. I nastała ciszaaaaa :)

_________________
Obrazek

Uploaded with ImageShack.us


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 lipca 2009, 20:19 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 506
Lokalizacja: śląsk (Dąbrowa Górn)
Moje BMW: e34
Kod silnika: M50B25
a widzisz :)

_________________
BardzoMądryWybór ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 9 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL