BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 8 czerwca 2025, 05:29

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 2 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [e36] PROBLEM Z ODKRĘCENIEM KOŁA PASOWEGO M43 PILNE!!
PostNapisane: 1 sierpnia 2009, 22:33 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 62
Lokalizacja: Lubin
Witam

Mam ogromny problem, mianowicie:

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=11&fg=18

mam problem z odkręceniem śruby numer 4 - długa śruba która chyba jest umiejscowiona na wale korbowym.
Czy ona ma lewy gwint czy normalny?

Próbowałem ja odkręcić ale nawet nie drgnęła, nie chciałem uderzać młotem za mocno żeby niczego nie urwać. Przesmarowałem wd-40.
Jestem w trakcie operacji wymiany łańcucha w silniku m43 - pojemność 1.6

Jeśli kto posiada opis dotyczący wymiany łańcucha w tym silniku to bardzo proszę o pomoc.
Proszę również o sugestie dotyczące tej śruby, jak to ruszyć.

Przepraszam modera jeśli złamałem regulamin, jest północ, siedzę w garażu i jestem kompletnie zrezygnowany - nie znalazłem żadnego opisu o wymianie łańcucha.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 sierpnia 2009, 22:53 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 810
Lokalizacja: znana jako Wielkopolska wschodnia
Moje BMW: E39 530iT
Kod silnika: M54
Ta śruba ma normalny gwint ale jest bardzo mocno zakrecona. Powiem tyle: w Hondzie taka śruba jest odkrecana przez rure dwu metrową! Porządny klucz nasadowy i jak masz mozliwosc to niech jedna osoba naciagnie mocno klucz przez przedluzke a druga osoba niech uderza przez klucz w srube. Jak nie puści to jest sposob napawać spawarką lub palnikiem tlenowym lub indukcyjnym (miejscowym) i potem od razu schlodzic wodą. Sruba sie skurczy i odkrecisz ;) Powodzenia i uwaga na paluchy :)

Napisze jeszcze inaczej. Tą śrube odkreca sie recznie przez wzmacniacz momentu (taki specjalny klucz z przekladnia za tysiaka) albo pneumatycznie pistoletem udarowym. Inaczej moze nie puścic i tylko rozgrzewanie zostaje.

_________________
'OkayLewis it's hammer time'
Obrazek

BetaBoy
http://www.youtube.com/watch?v=mJenWO1Hq5c


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 2 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 5 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL