BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 28 czerwca 2025, 14:13

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 19 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] Sprawność cewki jak sprawdzić??
PostNapisane: 1 września 2009, 16:54 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 38
Posty: 579
Lokalizacja: Szczawnica
Moje BMW: e36 318is
Kod silnika: M42B18
Witajcie, czy da się jakoś sprawdzić sprawność cewki zapłonowej tej boscha 4w1, w silniku M42B18 .Zależy mi na określeniu czy iskra wychodząca bezpośrednio z cewki jest taka sama na każdy kabel czy różna, a straty są na kablach. Pozdrawiam.

_________________
318 Is MOTOSPORT INTERNATIONAL / SEDAN

moje oczko :-D http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p=364965#364965


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 września 2009, 15:41 
Offline
Forumowicz

Wiek: 53
Posty: 383
Lokalizacja: Piaseczno/Bogatki
Moje BMW: E36
Kod silnika: M50B20
sprawdzi ci to elektryk na oscyloskopie :ok:

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 września 2009, 17:27 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 2235
Lokalizacja: Nasielsk
Moje BMW: E39
Kod silnika: M52B28
Są do tego specjalne przyrządy i na pewno nie oscyloskop (chyba że ktoś chce go usmażyć) ;). Oscyloskopem możemy dokonać precyzyjnych przebiegów o niskim napięciu. Na wyjściu cewki masz napięcie mierzone w tysiącach Volt.
Wartość napięcia może sprawdzić elektryk posiadający miernik cęgowy.

_________________
Diagnostyka Komputerowa/Autoalarmy/CB/LPG



Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 września 2009, 17:53 
Offline
Forumowicz

Posty: 417
Lokalizacja: Bogatynia
Miernikiem cęgowym mierzy sie prąd a nie napiecie


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 września 2009, 18:07 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 29
Posty: 2890
Lokalizacja: Bangladesz
Moje BMW: Sędziwy Paździerz
tuszak13 napisał(a):
Miernikiem cęgowym mierzy sie prąd a nie napiecie


Guzik ;P
Nowoczesne mierniki mogą dokonać pomiaru: prądu, napięcia, rezystancji i częstotliwości.

_________________
e30 87' M-technic 1
Ładne 320iT Mpak


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 września 2009, 18:11 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 38
Posty: 579
Lokalizacja: Szczawnica
Moje BMW: e36 318is
Kod silnika: M42B18
Hmm to ja już nie wiem :/.... no miernik cęgowy mierzy jak każdy inny do 1000 V, a może lepszym rozwiązaniem będzie wbić na komputer?? może jest opcja gdzie pokaże napięcie na wyjściu cewki??

_________________
318 Is MOTOSPORT INTERNATIONAL / SEDAN

moje oczko :-D http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p=364965#364965


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 września 2009, 18:37 
Offline
Forumowicz

Posty: 417
Lokalizacja: Bogatynia
tak masz racje że można zmierzyć napiecie, prąd i rezystancje miernikiem cęgowym,ale mówiąc o mierniku cęgowym elektryk ma na myśli mierzenie prądu a nie napięcia


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 września 2009, 19:27 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 2235
Lokalizacja: Nasielsk
Moje BMW: E39
Kod silnika: M52B28
Dobrze że ktoś mnie wyręczył z odpowiedzią ;)
Cytuj:
mówiąc o mierniku cęgowym elektryk ma na myśli mierzenie prądu a nie napięcia


Guzik prawda. W obwodzie 3 fazowym często jest potrzeba sprawdzenia wartości napięcia, aby określić czy niema spadku i do tego celu właśnie najprościej użyć miernika cęgowego.
Ale to tak na marginesie.

Żaden komputer/sterownik benzyny nie mierzy napięcia na wyjściu cewki. Diagnozowane jest uzwojenie pierwotne, czyli wejście.

Kable/przewody możesz sprawdzić zwykłym multimetrem, ich rezystancja powinna być zbliżona do siebie.

Co do iskry z cewki, tak jak mówiłem są specjalne przyżądy
http://allegro.pl/item678012395_tester_ ... rytny.html

Tester ten przeznaczony jest do badania sprawności cewek zapłonowych. Przyrządem można sprawdzać cewki zapłonowe poprzez wywołanie i kontrolę iskry zapłonowej. Sprawdzenie cewki na obecność i długość iskry jest jedyną pewną i skuteczną metodą sprawdzenia cewki zapłonowej. Sprawdzanie poprzez pomiar rezystancji cewki jest metodą raczej orientacyjną. Czasami pomiar oporności uzwojenia wtórnego nie jest możliwy jeśli w cewkach podwójnych znajduje się dioda wysokonapięciowa.
W przybliżeniu można przyjąć, że dla zakresu 3 – 12 mm jednemu milimetrowi odstępu elektrod, odpowiada napięcie 1,5 kV. Jeśli podczas badania iskra przeskakuje na odległość 1 cm, możemy powiedzieć, że cewka wytwarza napięcie 15 kV.
Jeśli iskra będzie zanikać po rozstawieniu elektrod powyżej 5 mm, to prawdopodobną przyczyną może być np. przebicie uzwojenia wtórnego.

_________________
Diagnostyka Komputerowa/Autoalarmy/CB/LPG



Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 września 2009, 19:52 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 38
Posty: 579
Lokalizacja: Szczawnica
Moje BMW: e36 318is
Kod silnika: M42B18
No to sie nazywa odpowiedź na pytanie :D Toudi, wielkie dzięki za wyczerpującą treść:D, a jutro sprawdze rezystancje kabli a taki przyrzad sobie kupie bo nie drogi :D, wielkie dzięki

_________________
318 Is MOTOSPORT INTERNATIONAL / SEDAN

moje oczko :-D http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p=364965#364965


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 września 2009, 20:34 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 630
Lokalizacja: kuj-pom
Witam jak moge podepne sie pod temat sprawdzalem cewki domowym sposobem czyli ciemne pomieszczenie i okazuje sie ze swieca i to niestety wszystkie dodam ze na benzynie autko chodzi dobrze natomiast na gazie troszke sobie kolysze silnikiem ,czy te swiecace cewki oznaczaja ze kazda juz ma poczatek konca swojego zycia? szukalem i znalazlem taki temat ale niestety nie dokonczony aaaa swiece mam nowe fajki wygladaja zdrowo slyszalem o podkladaniu jakiejs tektury pod cewke ale czy to cos da ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 września 2009, 21:05 
Offline
Forumowicz

Posty: 430
Lokalizacja: Lubawa
miernik cęgowy sobie podaruj bo go spalisz jest do 1kv weź omomierz i sprawdz czy cewki i mają jednakową rezystancje możesz tez zmieżyć rezystancje przewodów

PS
elektryku nie proponuj mierników stosowanych na napięcia 230/400V bo przyczynisz się do śmierci mniej zorientowanych użytkowników :!:

_________________
Wygląd to rzecz gustu a o gustach się nie dyskutuje.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 września 2009, 16:33 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 29
Posty: 2890
Lokalizacja: Bangladesz
Moje BMW: Sędziwy Paździerz
tomekgdz napisał(a):
Witam jak moge podepne sie pod temat sprawdzalem cewki domowym sposobem czyli ciemne pomieszczenie i okazuje sie ze swieca i to niestety wszystkie


Cewki sprawne także będą błyskały w ciemności, więc to nie jest wyznacznik sprawności.

_________________
e30 87' M-technic 1
Ładne 320iT Mpak


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 września 2009, 16:57 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 2235
Lokalizacja: Nasielsk
Moje BMW: E39
Kod silnika: M52B28
_VIRUS_, A od kiedy da sie omomierzem zmierzyć rezystancję uzwojenia wtórnego w tych cewkach?? Druga sprawa to jeżeli użyjesz zwykłego miernika cęgowego i założysz go na przewód zapłonowy (napięcie na przewodach około 15kV, zakres pomiarowy 1kV) to najwyżej uszkodzisz miernik, a nie doprowadzisz do czyjejś śmierci ;) Druga sprawa Panie "elektryk" to nie napięcie zabija, tylko natężenie. Jedyne czego można doświadczyć, to bolesny skurcz mięśni :P

tomekgdz, kołysanie silnikiem, nie koniecznie jest spowodowane "świeceniem cewek". Jeżeli układ zapłonowy rzeczywiście nie domaga, to auto strzelałoby po gwałtownym wciśnięciu pedału przyspieszenia, podczas pracy na LPG.

P.S Co by nie mieszać ludziom w głowach to proponuje zapomnieć o istnieniu mierników cęgowych, a do testu napięć zapłonowych wykorzystać przyrząd, który miałem na myśli i sam stosuje, przeznaczony typowo do tego celu.
http://radiotechnika-polska.webpark.pl/ds9900.html

_________________
Diagnostyka Komputerowa/Autoalarmy/CB/LPG



Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 września 2009, 21:22 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 630
Lokalizacja: kuj-pom
ok dzieki za podpowiedzi ale to byla wina niedobrze wyregulowanego gazu no i zostalo mi jeszcze jedno uszczelnic dolot pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 września 2009, 16:48 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 38
Posty: 579
Lokalizacja: Szczawnica
Moje BMW: e36 318is
Kod silnika: M42B18
Rezystancja zmierzona i tak na 1 - 5.86 k oma, 2,3-5.46, 4- 5.36 .... teraz to dużo czy w sam raz?? na kablach nie pisze jaka powinna być :/

_________________
318 Is MOTOSPORT INTERNATIONAL / SEDAN

moje oczko :-D http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p=364965#364965


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 września 2009, 19:26 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 2235
Lokalizacja: Nasielsk
Moje BMW: E39
Kod silnika: M52B28
dadus18, Rezystancja przewodów jest taka jak powinna być.

_________________
Diagnostyka Komputerowa/Autoalarmy/CB/LPG



Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 września 2009, 16:27 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 38
Posty: 579
Lokalizacja: Szczawnica
Moje BMW: e36 318is
Kod silnika: M42B18
No nic chłopaki bylem na 2 komputerach i nic nie wykryto wszystko dziala jak należy, zmieniłem sondę i auto faktycznie lepiej chodzi ale stan iskry się nie zmienia nadal. Będzie trzeba wymienić kable a potem cewkę.

_________________
318 Is MOTOSPORT INTERNATIONAL / SEDAN

moje oczko :-D http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p=364965#364965


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 września 2009, 21:21 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 2235
Lokalizacja: Nasielsk
Moje BMW: E39
Kod silnika: M52B28
dadus18 co Ty sie tak tej iskry uczepiłeś?? zapłon wypada?? silnik nie równo pracuje, szarpie??
Może to nie wina elektroniki, czy układu zapłonu, tylko mechaniczna sprawa. Rozrząd wytarty wałek, wypalone gniazda??

_________________
Diagnostyka Komputerowa/Autoalarmy/CB/LPG



Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 września 2009, 16:24 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 38
Posty: 579
Lokalizacja: Szczawnica
Moje BMW: e36 318is
Kod silnika: M42B18
Toudi silnik jest po generalnym remoncie, denerwuje mnie to że delikatnie trzęsie silnikiem a po wyjęciu świec i odpalaniu gołym okiem widać że iskra na pierwszej świecy jest słabsza niż na pozostałych i to mnie troche denerwuje.

_________________
318 Is MOTOSPORT INTERNATIONAL / SEDAN

moje oczko :-D http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p=364965#364965


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 19 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 5 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL