BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 26 czerwca 2025, 19:04

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 5 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] S50B30 - wyleciały gumki nad przepustnicami
PostNapisane: 20 października 2009, 00:15 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 770
Moje BMW: 740i, M3
Temat umieściłem na M Forum ale póki co cisza. Może tu uzyskam odpowiedź :)

Wczoraj na torze wyleciały mi trzy gumowe zaślepki od takich cieńkich rurek nad przepustnicami. Elementy zaznaczyłem na obrazku:

Obrazek

Obrazek
07 Cap D=3,5MM 6 11611437560 $4.92


W sumie nie zakładałbym tematu gdyby nie to, że wypadły na wszystkich parzystych tłokach a to już wydaje mi się podejrzane. Może to i zbieg okoliczności ale wole się upewnić. Na rurkach na których to siedzi jest ciągłe podciśnienie a same gumki są dość ciasne więc wątpie żeby same z siebie wyskoczyły. Po prostu coś musiało w nie mocno dmuchnąć. Zanim to zauważyliśmy i zaślepiliśmy powertapem silnik zaczął pracować bardzo nierówno. Dziś sprawdziłem prace silnika przy wyjętych zaślepkach i zaczyna się cały trząść.

Jest się waszym zdaniem czym martwić? Ewentualnie warto coś sprawdzić? Silnik pracuje równo, co do mocy to nie wiem bo było przez cały dzień bardzo ślisko.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 października 2009, 07:51 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 3945
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: 550i
Kod silnika: M70B54
Inur napisał(a):
W sumie nie zakładałbym tematu gdyby nie to, że wypadły na wszystkich parzystych tłokach a to już wydaje mi się podejrzane. Może to i zbieg okoliczności ale wole się upewnić. Na rurkach na których to siedzi jest ciągłe podciśnienie a same gumki są dość ciasne więc wątpie żeby same z siebie wyskoczyły. Po prostu coś musiało w nie mocno dmuchnąć. Zanim to zauważyliśmy i zaślepiliśmy powertapem silnik zaczął pracować bardzo nierówno. Dziś sprawdziłem prace silnika przy wyjętych zaślepkach i zaczyna się cały trząść.

Jest się waszym zdaniem czym martwić? Ewentualnie warto coś sprawdzić? Silnik pracuje równo, co do mocy to nie wiem bo było przez cały dzień bardzo ślisko.

Zaslepki spadly bo silnik musial miec jakis strzal, cofke lub cos podobnego. bardzo mozliwe, ze jest to zabezpieczenie przed tego typu sytuacjami. Zamiast wydmuchac uszczelki to wydmuchalo kapturki. To, ze parzyste tloki moze byc przypadek, mi przynajmniej nic nie przychodzi do glowy.
Po wyjeciu zaslepek silnikiem telepie, poniewaz dostaje "lewe" powietrze (z pominieciem przeplywki).
Zaznaczam, ze nie mam stycznosci z s50, swoja teorie opieram na zasadzie dzialania silnika.

_________________
W końcu nie kolejne sreberko - 5er E34 550i
Szary Kaszalot - 7er E65 745i


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 października 2009, 14:40 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 770
Moje BMW: 740i, M3
A wiesz Kolego jak w szóstkach BMW chodzą tłoki? Chodzi o to czy tłoki naprzemiennie poruszają się w górę i w dół. Wtedy faktycznie mogłoby się to stać tak jak mówisz i przy cofnięciu wyleciałyby gumki. Sprawa w sumie wydaje się mało poważna ale póki co silnik to prawdziwa igła i wolę na bieżąco kontrolować to co się z nim dzieje. Już kiedyś zignorowałem coś co wydawało mi się nieistotne i bardzo na tym ucierpiałem finansowo.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 października 2009, 15:34 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 3945
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: 550i
Kod silnika: M70B54
napewno nie ma tak, ze polowa tlokow jest w dole, a polowa u gory. Kiedy jeden jest na gorzej, drugi jest w polowie albo 3/4 drogi i tak kolejne. U Ciebie wystarczylo, ze byl jakis przestrzal i w tym momencie zamknales przepustnice. Polowa tlokow byla w "wyzszym" polozeniu i dlatego sprezenie bylo wieksze, co zrzucilo kapturki.

Jedyne co mozesz sprawdzic to szczelnosc miedzy glowica, a przepustnicami, czy przypadkiem jakas uszczelka nie zostala uszkodzona. W ostatecznosci sprezanie, ale watpie zeby przez cos takiego moglo sie stac z zaworami.

_________________
W końcu nie kolejne sreberko - 5er E34 550i
Szary Kaszalot - 7er E65 745i


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 października 2009, 16:43 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 4674
Lokalizacja: Września
Moje BMW: E60
Kod silnika: M54b25
Garaż: www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=60&t=137687 Днепр
Najlepiej wyważoną i kulturalną rzędową szóstką, jest szóstka z trzema podwójnymi wykorbieniami co 120st. Zakładam, że tą szkołę stosuje BMW, bo lepiej się nie da.

_________________
Audi80 '90 1.6 2EE (X2004 - IV2008)
AudiA4 '95 2.8 AAH quattro (IV2008 - VII2009)
530d avant (IX2009 - X2010)530d
E38 740i (I 2011 - XII2017)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 5 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 7 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL