Maverick04 napisał(a):
tez myslalem i bylem swiecie przekonany ze moge go wyjac i smialo jechac bo musialem jechac az 300 km a tylko sie dalo na ogrzewaniu aby sie zagotowal i chcialem sie go pozbyc bo nie dalo rady wymienic|(nie bylo czasu) i kilka osob mi pow ze nie mozna wiec cos w tym musi byc prawda??
no nie powinno sie wyciągać termostatu ponieważ pełni on ważną funkcje ,dokładnie opisał to
Robertbmw w tym temacie
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p ... ght=#93375
robertbmw napisał/a:
Termostat jak termostat w niczym sie nie różni od typowego wyglądu termostatu. Ale jest wytłumaczenie dlaczego podczas jazdy bez termostatu w silnikach M50, M52 może dochodzić do wzrostu temperatury.
Wnętrze głowicy a dokładniej otwór, w którym mieści się termostat jest tak wykonany, że przy zamknietym termostacie uruchomiony jest obieg mały, w chwili której to płyn krąży z dołu silnika poprzez głowicę i inne elementy z wyjątkiem chłodnicy. Podczas otwarcia termostatu okrągły talerz na nim przymyka w głowicy przepływ małego obiegu a otwiera obieg duży w wywniku czego nastepuje wymiana płynu z chłodnicy. W przypadku braku termostatu pompa wody jest zbyt mało wydolna, by wytworzyć we wnętrzu silnika odpowiedni przepływ płynu.