BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 2 maja 2025, 22:29

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 14 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] Termostat
PostNapisane: 21 kwietnia 2007, 14:47 
Offline
Forumowicz

Posty: 119
Lokalizacja: radom
Moje BMW: e46
Kod silnika: było 320d jest 323ci
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 19&start=0
czy przy zepsutym termostacie zwieksza sie spalanie bo moja pali 15 gazu po miescie 316 m43 compact co wy na to


Ostatnio edytowano 21 kwietnia 2007, 21:26 przez steryd81, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 kwietnia 2007, 14:57 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 43
Posty: 3270
Lokalizacja: Gdańsk
Moje BMW: E46 325Ci bez dach
Kod silnika: M54B25
No raczej tak, bo silnik jest nie dogrzany...a jak strzalka na liczniku, trzyma sie w pionie...czy moze nie dochodzi do pionu...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 kwietnia 2007, 15:22 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 25
Lokalizacja: P£OÑSK
Witam cie mailem podobny problem ale jak by padł termostat to by sie gotowała przekraczała by połowę i wtedy by się grzała a nie nie dogrzewała w bmw nie można jeździć bez termostatu musi być inaczej jest lipa. powiedz jaki ty masz tam gaz może sie cos rozregulowało i dlatego tak pali no i może jak wstawiasz na mieście 1 2 3 i znów 1 2 3 wtedy tyle spali nie ma to tamto.
Może przy parowniku cos sie dzieje membrana itp jedz i sprawdź gaz , mogą to być świece i wiele innych powodów ale na 1 miejscu wyreguluj gaz.


Ostatnio edytowano 21 kwietnia 2007, 21:29 przez Maverick04, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 kwietnia 2007, 15:32 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 25
Lokalizacja: P£OÑSK
A jesli cos nie tak z termostatem to tylko Wahler to jest org producent do bmw,otwiera sie albo przy 80 albo przy 88 stopniach zalezy od roku produkcji


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 kwietnia 2007, 16:59 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 43
Posty: 3270
Lokalizacja: Gdańsk
Moje BMW: E46 325Ci bez dach
Kod silnika: M54B25
Maverick04 napisał(a):
Witam cie mailem podobny problem ale jak by padl termostat to by sie gotowala przekraczala by polowe i wtedy by sue grzala a nie nie dogrzewala w bmw nie mozna jezdzic bez termostatu musi byc inaczej jest lipa.powiedz jaki ty masz tam gaz moze sie cos rozregulowalo i dlatego tak pali no i moze jek wstawiasz na miescie 1 2 3 i znow 1 2 3 wtedy tyle spali nie ma to tamto
Moze przy parowniku cos sie dzieje membrana itp jedz i sprawdz gaz , moga to byc swice i wiel innych powodow ale na 1 miejscu wyreguluj gaz.

Co ty gadasz za pierdoly, pewnie ze by sie nie gotowal...zalezy w jakiej termostat pozycji zostal uszkodzony...jesli jest ciagle otwarty to samochod sie nie dogrzewa i automatycznie wiecej pali...stad moje pytanie czy wskazowka temepratury jest w pionie czy nie dochodzi do pionu...jesli termostat by byl caly czas zamkniety to by sie dopiero grzal...ale tego nie rozpatrujemy bo kolega nic nie pisze, ze mu sie grzeje auto...co do termostatu to mysle, ze bmw bez problemu moglo by jezdzic bez...nie widze zadnych przeciwskazan...tak wiec steryd, jak jest z ta wskazowka...??[/b]


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 kwietnia 2007, 17:02 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 25
Lokalizacja: P£OÑSK
No chyba zartujesz w 3 jest ja w 5 i uklad jest wymuszony i nie da rady jezdzic bez termostatu bo bedzie tylko 1\2 obiegu zaufaj mi i zreszta popatrz na posty nie tylko jeden ci to powie.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 kwietnia 2007, 17:04 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 43
Posty: 3270
Lokalizacja: Gdańsk
Moje BMW: E46 325Ci bez dach
Kod silnika: M54B25
A dlaczego tylko 1/2 obiegu??Mozesz to jakos wytlumaczyc...albo chociaz podaj mi linka zebym mogl sie doksztalcic...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 kwietnia 2007, 17:05 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 25
Lokalizacja: P£OÑSK
Wysłany: 18 Kwi 2007 09:24
Imię: Tomek


--------------------------------------------------------------------------------

Maverick04, nie wyjmuj termostatu bo Ci się zagotuje W BMW jest inaczej z układem jak w innych autach .


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 kwietnia 2007, 17:07 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 25
Lokalizacja: P£OÑSK
tez myslalem i bylem swiecie przekonany ze moge go wyjac i smialo jechac bo musialem jechac az 300 km a tylko sie dalo na ogrzewaniu aby sie zagotowal i chcialem sie go pozbyc bo nie dalo rady wymienic|(nie bylo czasu) i kilka osob mi pow ze nie mozna wiec cos w tym musi byc prawda??


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 kwietnia 2007, 17:07 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 43
Posty: 3270
Lokalizacja: Gdańsk
Moje BMW: E46 325Ci bez dach
Kod silnika: M54B25
Ok, dobra...niech bedzie...tylko ciekaw jestm dlaczego... :zdziwko:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 kwietnia 2007, 17:10 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 25
Lokalizacja: P£OÑSK
nie mam pojecia nie jechalem beztermostatu takze nie wiem i nie testowalem sam ale jak kilka osob tak pisze i widac ze sie znaja to chyba tak musi byc, ale jak jestes mam pytanko mozesz zerknac na moj post chodzi o uklad paliwa 6-7 od gory moze cos mi poradzisz??dzieki


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 kwietnia 2007, 21:41 
Offline
Przyjaciel forum

Posty: 3355
Lokalizacja: Katowice
Moje BMW: E36 323ti Compact
Kod silnika: M52B25
Maverick04 napisał(a):
tez myslalem i bylem swiecie przekonany ze moge go wyjac i smialo jechac bo musialem jechac az 300 km a tylko sie dalo na ogrzewaniu aby sie zagotowal i chcialem sie go pozbyc bo nie dalo rady wymienic|(nie bylo czasu) i kilka osob mi pow ze nie mozna wiec cos w tym musi byc prawda??



no nie powinno sie wyciągać termostatu ponieważ pełni on ważną funkcje ,dokładnie opisał to Robertbmw w tym temacie


http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p ... ght=#93375

robertbmw napisał/a:
Termostat jak termostat w niczym sie nie różni od typowego wyglądu termostatu. Ale jest wytłumaczenie dlaczego podczas jazdy bez termostatu w silnikach M50, M52 może dochodzić do wzrostu temperatury.
Wnętrze głowicy a dokładniej otwór, w którym mieści się termostat jest tak wykonany, że przy zamknietym termostacie uruchomiony jest obieg mały, w chwili której to płyn krąży z dołu silnika poprzez głowicę i inne elementy z wyjątkiem chłodnicy. Podczas otwarcia termostatu okrągły talerz na nim przymyka w głowicy przepływ małego obiegu a otwiera obieg duży w wywniku czego nastepuje wymiana płynu z chłodnicy. W przypadku braku termostatu pompa wody jest zbyt mało wydolna, by wytworzyć we wnętrzu silnika odpowiedni przepływ płynu.

_________________
Kierowca BMW bez punktów karnych ,nie ma takiego ,chyba że uciekł... lub ma CB ;)


moje CB -- > President Harry II ASC + Sirio ML-145

Mój mały czarny diabełek BMW 323Ti Compact


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 kwietnia 2007, 10:40 
Offline
Forumowicz

Posty: 119
Lokalizacja: radom
Moje BMW: e46
Kod silnika: było 320d jest 323ci
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 19&start=0
u mnie termostatu nie da sie wyjac bo jest razem z obudowa raczej mam zwalony bo kedy wyjezdzam na trase to mi spada temperatutra prawie do niebieskiego pola a i w miescie trzeba dBugo czekac zeby wskazówka stanela w pionie mechanik mi mówil ze w bmw nie wolno wyciagac termostatu bo sie bedzie grzala wiec czy to spalanie jest duze przez ten termostad gaz mam z komputerem autronic 700 to chyba druga generacja

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 kwietnia 2007, 12:18 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 43
Posty: 3270
Lokalizacja: Gdańsk
Moje BMW: E46 325Ci bez dach
Kod silnika: M54B25
Wymieniasz termostat razem z obudowa...koszt oryginalu jakies 150 zeta...samego termostatu niestety nie wymienisz... :zalamany:, skoro jak piszesz, ze w czasie jazdy spada Ci temperatura to na 100% termostat do wymiany!!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 14 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 8 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL