Termostat jak termostat w niczym sie nie różni od typowego wyglądu termostatu. Ale jest wytłumaczenie dlaczego podczas jazdy bez termostatu w silnikach M50, M52 może dochodzić do wzrostu temperatury.
Wnętrze głowicy a dokładniej otwór, w którym mieści się termostat jest tak wykonany, że przy zamknietym termostacie uruchomiony jest obieg mały, w chwili której to płyn krąży z dołu silnika poprzez głowicę i inne elementy z wyjątkiem chłodnicy. Podczas otwarcia termostatu okrągły talerz na nim przymyka w głowicy przepływ małego obiegu a otwiera obieg duży w wywniku czego nastepuje wymiana płynu z chłodnicy. W przypadku braku termostatu pompa wody jest zbyt mało wydolna, by wytworzyć we wnętrzu silnika odpowiedni przepływ płynu.
Cytuj:
Juz wiem co chyba jest w mojej Niuni nasypale prosezk jak pisalo na ulotce by uszczelnic układ no iiiii zatkalo kanaliki jest cos co to wyczysci???? A moze ma ktos jak cos chlodnice i za jaka cene ???
Jaki wyciek próbowałeś wyeliminować wsypując proszek do uszczelniania?
Na jakiej podstawie podejrzewasz, że przypchało kanaliki?
Częstym powodem jest uszkodzona pompa wodna, która również potrafi stworzyć objawy uszkodzonego (nie otwierajacego się) termostatu. Do tego pojawi się objaw, że płyn nie będzie krążył tam, gdzie krążyć powienien ( poderzenie przypchanych kanalików).
W razie problemów zapoznaj się z tym tematem :
układ chłodzenia