BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 2 maja 2025, 09:55

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 17 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [e34] Wymieniłem VISCO a nadal się grzeje .
PostNapisane: 18 kwietnia 2007, 16:36 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 25
Lokalizacja: P£OÑSK
Mam problem wymieniłem Wiskoze nadal sie grzeje, dolna rura od chłodnicy jest zimna czy to termostat??dzieki za pomoc...


Ostatnio edytowano 18 kwietnia 2007, 20:25 przez Maverick04, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 kwietnia 2007, 16:57 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1691
Lokalizacja: ÂŻYWIEC
Tak. jesli rura dolna jest zimna po dłuższym grzaniu to termostat do wymiany ; pod warunkiem 100% pewności co do dokładnego odpowietrzenia układu.

_________________
_____________________________________________________________________________________________________________________



TYLNY NAPĘD JEST JAK SEX-POCO JEŹDZIĆ NA RĘCZNYM JAK MOŻNA DAĆ W P...e
http://mcg1ver.__prosze_uzyc_innego_hostingu_do_zdjec_/albumy/516168-123.html


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 kwietnia 2007, 19:15 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 25
Lokalizacja: P£OÑSK
Dzieki wielkie przyjacielu takze musze jutro rozbroic termostat bo na nowy musze poczekac a nie chce uzywki a na 100 jest odpowietrzona.Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 kwietnia 2007, 20:24 
Offline
Przyjaciel forum

Posty: 7452
Moje BMW: e36
Kod silnika: M43B16
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=53724
Maverick04, nie wyjmuj termostatu bo Ci się zagotuje :!: :!: :!: W BMW jest inaczej z układem jak w innych autach .

_________________
11.Bądź wierny marce BMW, uwielbiaj ją i nie pożądaj innej!!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 kwietnia 2007, 04:23 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 25
Lokalizacja: P£OÑSK
:hurra: Autko 1klasa dzieki za info kupiejak tak drugi termostat......


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: {e34 2 150km}
PostNapisane: 19 kwietnia 2007, 16:43 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 25
Lokalizacja: P£OÑSK
:zalamany: :zalamany: Juz wiem co chyba jest w mojej Niuni nasypale prosezk jak pisalo na ulotce by uszczelnic układ no iiiii :zalamany: zatkalo kanaliki :zalamany: jest cos co to wyczysci???? A moze ma ktos jak cos chlodnice i za jaka cene ???


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 kwietnia 2007, 17:10 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1691
Lokalizacja: ÂŻYWIEC
biały napisał(a):
nie wyjmuj termostatu bo Ci się zagotuje W BMW jest inaczej z układem jak w innych autach .

a co masz na myśli :zdziwko:

_________________
_____________________________________________________________________________________________________________________



TYLNY NAPĘD JEST JAK SEX-POCO JEŹDZIĆ NA RĘCZNYM JAK MOŻNA DAĆ W P...e
http://mcg1ver.__prosze_uzyc_innego_hostingu_do_zdjec_/albumy/516168-123.html


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 kwietnia 2007, 17:16 
Offline
Przyjaciel forum

Posty: 7452
Moje BMW: e36
Kod silnika: M43B16
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=53724
mcgiver, nie znam dokładnie działanie tego układu w tych silnikach ale wiem że jest odwrotnie jak w innych autach. Przetestowałem to na swojej e34 M50b20 , przejechałem 500m i wskazówka już wchodziła na czerwone pole.

_________________
11.Bądź wierny marce BMW, uwielbiaj ją i nie pożądaj innej!!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 kwietnia 2007, 20:30 
Offline
Specjalista

Posty: 2903
Termostat jak termostat w niczym sie nie różni od typowego wyglądu termostatu. Ale jest wytłumaczenie dlaczego podczas jazdy bez termostatu w silnikach M50, M52 może dochodzić do wzrostu temperatury.
Wnętrze głowicy a dokładniej otwór, w którym mieści się termostat jest tak wykonany, że przy zamknietym termostacie uruchomiony jest obieg mały, w chwili której to płyn krąży z dołu silnika poprzez głowicę i inne elementy z wyjątkiem chłodnicy. Podczas otwarcia termostatu okrągły talerz na nim przymyka w głowicy przepływ małego obiegu a otwiera obieg duży w wywniku czego nastepuje wymiana płynu z chłodnicy. W przypadku braku termostatu pompa wody jest zbyt mało wydolna, by wytworzyć we wnętrzu silnika odpowiedni przepływ płynu.

Cytuj:
Juz wiem co chyba jest w mojej Niuni nasypale prosezk jak pisalo na ulotce by uszczelnic układ no iiiii zatkalo kanaliki jest cos co to wyczysci???? A moze ma ktos jak cos chlodnice i za jaka cene ???

Jaki wyciek próbowałeś wyeliminować wsypując proszek do uszczelniania?
Na jakiej podstawie podejrzewasz, że przypchało kanaliki?

Częstym powodem jest uszkodzona pompa wodna, która również potrafi stworzyć objawy uszkodzonego (nie otwierajacego się) termostatu. Do tego pojawi się objaw, że płyn nie będzie krążył tam, gdzie krążyć powienien ( poderzenie przypchanych kanalików).

W razie problemów zapoznaj się z tym tematem : układ chłodzenia

_________________
"Przemilczenia dzielą bardziej niż nieobecność"


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 kwietnia 2007, 20:35 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1691
Lokalizacja: ÂŻYWIEC
biały napisał(a):
Przetestowałem to na swojej e34 M50b20 , przejechałem 500m i wskazówka już wchodziła na czerwone pole.

nie sądze byś miał rację, tam nie moze być inaczej niż w innych autach , poprostu żle odpowietrzyłeś. ;)
Termostat w beemce ma taka samą zasadę działania jak w innych autach ; jeśli gaz w tulei sie zagrzeje to roszeża swoja objętośc i wypycha iglicę która popycha przegrodę puszczająca płyn z małego obiegu na duży i nie widzę tutaj zadnej filozofi.
Jesli wyciągniesz termostat to poprostu od razu będzie otwarty duży obieg co prowadzi do jazdy na niedogrzanym silniku, ale jesli w układzie jest zamało płynu to też sie zagrzeje do czerwonego pola :]

_________________
_____________________________________________________________________________________________________________________



TYLNY NAPĘD JEST JAK SEX-POCO JEŹDZIĆ NA RĘCZNYM JAK MOŻNA DAĆ W P...e
http://mcg1ver.__prosze_uzyc_innego_hostingu_do_zdjec_/albumy/516168-123.html


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 kwietnia 2007, 20:47 
Offline
Przyjaciel forum

Posty: 7452
Moje BMW: e36
Kod silnika: M43B16
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=53724
mcgiver,
robertbmw napisał(a):
Termostat jak termostat w niczym sie nie różni od typowego wyglądu termostatu. Ale jest wytłumaczenie dlaczego podczas jazdy bez termostatu w silnikach M50, M52 może dochodzić do wzrostu temperatury.
Wnętrze głowicy a dokładniej otwór, w którym mieści się termostat jest tak wykonany, że przy zamknietym termostacie uruchomiony jest obieg mały, w chwili której to płyn krąży z dołu silnika poprzez głowicę i inne elementy z wyjątkiem chłodnicy. Podczas otwarcia termostatu okrągły talerz na nim przymyka w głowicy przepływ małego obiegu a otwiera obieg duży w wywniku czego nastepuje wymiana płynu z chłodnicy. W przypadku braku termostatu pompa wody jest zbyt mało wydolna, by wytworzyć we wnętrzu silnika odpowiedni przepływ płynu.
chyba się nie mylę :)

_________________
11.Bądź wierny marce BMW, uwielbiaj ją i nie pożądaj innej!!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 kwietnia 2007, 21:02 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1691
Lokalizacja: ÂŻYWIEC
biały napisał(a):
chyba się nie mylę

no cóż z tym silnikiem jeszcze nie miałem problemu z termostatem , ale i tak obstaje przy swoim.

wiem ze to nie na temat ale miałem natomiast problem z chłodnicą która miała wyciek dopiero przy większych obrotach ponieważ była delikatnie pęknięta , i wiem jedno ten silnik jest bardzo fajnie odporny na brak płynu , a wnioski takie wysnułem po codziennym dolewaniu 3 litrów wody przez około 2 tygodni i wskazówka wyszła mi tylko raz na 3/4 skali , jak silnik ostygł to weszło chyba z 5 litrów.
Potem kupiłem chłodnicę ,wymieniłem wodę na płyn bo zblizała sie zima i jest :ok:
Silnik m50 b25 to jak narazie najlepsze co mnie spotkało w motoryzacji. :super:

_________________
_____________________________________________________________________________________________________________________



TYLNY NAPĘD JEST JAK SEX-POCO JEŹDZIĆ NA RĘCZNYM JAK MOŻNA DAĆ W P...e
http://mcg1ver.__prosze_uzyc_innego_hostingu_do_zdjec_/albumy/516168-123.html


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 kwietnia 2007, 21:22 
Offline
Specjalista

Posty: 2903
Cytuj:
wskazówka wyszła mi tylko raz na 3/4 skali , jak silnik ostygł to weszło chyba z 5 litrów.


Prawdą jest to, że silnik M50 jest wytrzymały na temperaturę, lecz nie ma co ufać wskaźnikowi temperatury przy układzie chłodzenia, z którego jest wyciek płynu jak i również w przypadkach zapowietrzonego układu.
Po dolaniu 5l płynu do układu nie ma gwarancji na to, że czujnik temperatury był w płynie zanurzony. W tej sytuacji mógł się nagrzewać od temperatury głowicy. Pozostaje pytanie jaka była temperatura głowicy by nagrzała ona obudowę czujnika, który wskazywał 3/4 wskaźnika :cwaniak: ????

_________________
"Przemilczenia dzielą bardziej niż nieobecność"


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 kwietnia 2007, 21:35 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1691
Lokalizacja: ÂŻYWIEC
robertbmw napisał(a):
Pozostaje pytanie jaka była temperatura głowicy by nagrzała ona obudowę czujnika, który wskazywał 3/4 wskaźnika ????
dobre pytanie :D ale nie widze zadnego ujemnego wpływu na silnik , jest suchy , kopyto jak marzenie , apetyt znikomy ogulnie kocham ten silnik , a co do pieciu litrów to moze troche przesadziłem ale 3 napewno weszły :D
Jedynie co mnie wkurza to klepiace popychacze , ale problem jest od początku a nie od kłopotu z chłodnica.
Apropo kolego , widzę że zjadłes zęby na mechanice, wiec ja mam pytanie, a też sobie radzę z mechaniką, moje pytanie brzmi : czy jesteś w stanie ocenic za pomoca stetoskopu lub innych sposobów które popychacze klepią , poniewaz nie mam zamiaru wymieniać wszystkich ze wzgledu że słychać tylko kilka i to tylko jeśli przegonie bunie na maxa.
Jestem sobie w stanie z tym poradzić ale czy jest wiarygodny sposób na wyłapanie tych popychaczy??? :)

_________________
_____________________________________________________________________________________________________________________



TYLNY NAPĘD JEST JAK SEX-POCO JEŹDZIĆ NA RĘCZNYM JAK MOŻNA DAĆ W P...e
http://mcg1ver.__prosze_uzyc_innego_hostingu_do_zdjec_/albumy/516168-123.html


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 kwietnia 2007, 21:50 
Offline
Specjalista

Posty: 2903
Cytuj:
ale czy jest wiarygodny sposób na wyłapanie tych popychaczy

Niestety NIE

_________________
"Przemilczenia dzielą bardziej niż nieobecność"


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 kwietnia 2007, 21:53 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1691
Lokalizacja: ÂŻYWIEC
robertbmw napisał(a):
Niestety NIE

no to co kilka podejśc ze stetoskopem odpada??? :zakrecony:

_________________
_____________________________________________________________________________________________________________________



TYLNY NAPĘD JEST JAK SEX-POCO JEŹDZIĆ NA RĘCZNYM JAK MOŻNA DAĆ W P...e
http://mcg1ver.__prosze_uzyc_innego_hostingu_do_zdjec_/albumy/516168-123.html


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 kwietnia 2007, 17:22 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 25
Lokalizacja: P£OÑSK
padl termostat bo wyjalem zagotowalem go i nic kupilem 2 Firmy Wahler napisane ze niemiecka i ze"podobno" dobra dzieki za pomoc


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 17 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 5 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL