BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 3 maja 2025, 23:04

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 6 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] m40 1,8. Pare pytań, problemów
PostNapisane: 12 lipca 2007, 23:42 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 47
Lokalizacja: ÂŁĂłdÂź
witam

Mam pewien problem a w zasadzie pare problemów,pytań,prosiłbym o pomoc
Od niedawno jestem posiadaczem bmw e36 z silnikeim 1,8 m40
i mam pare pytań

-pierwsze to to czy lampka oswietlenia od elektrycznego szyberdachu powinna sie palic nawet po wyłaczeniu stacyjki,szyberdach otwiera sie nawet jezeli kluczyka nie ma w stacyjce?
-druga sprawa szyberdach elektryczny otwiera sie do polowy i dalej nie chce isc(chodzi o opcje gdy szyber sie uchyla)?co to moze byc a druga opcja szyberdachu t.j calkowite otwieranie dziala bez problemu?
-kolejne pytanie dotyczy centralnego zamka mianowicie jezeli zamyka mz kluczyka to centralny zamyka wszystkie zamki a pozniej odrazu sie otwiera?od czego zacząć?aha i lampka wewnetrzna pali sie w dwoch pozycjach caly czas tzn.na pozycji srodkowej powinna sie zapalac chyba po otwarciu drzwi a ona pali sie non stop nawet przy zamknietych drzwiach?czy to moze miec cos wspolnego z centralnym zamkiem?
-kolejne pytanie reczny hamulec da sie podniesc wszystko gra ale tylko dzwignie da sie podniesc i to wszystko nie zaskakuje,nie trzyma?jak sie za to zabrac?

-mam instalacje lpg chyba 2 generacji,w miejsce silnika krokowego do gazu wstawiona jest reczna regulacja a powinien byc wstawiony krokowy bo nawet kostka od niego wisi,instalacja brc ,centralka bingo?samochod strasznie przerywa podczas jazdy i ciezko jest ruszyc,trzeba bardzo lekko gazu dodawac?bylem na regulacji powiedzieli ze jest w miare oki ale spaliny sie gdzies jeszcze wydostaja oraz lapie gdzies lewe powietrze w okolicach kolektora ssacego ,facet psiknal ta mjakims specyfikiem i tak stwierdzil?czy to moze tak zle chodzic od tych wlasnie rzeczy ktore wymienilem dodaje ze na paliwie chodzi super ,nic nie przerywa nie skaczą obroty aha i jedno co zaobserwowalem to jak silnik jest zimny to nawet na gazie idzie nic nie przerywa potem w miare rozgrzewania jest lipa,a jescze jedno gdy przelacze na benzyne i pozniej znowu na gaz to znowu jest dobrze dopier za jakas chwile znowu szarpie?wymienione sa przewody,swiece ,kopulka,palec

pomozcie prosze ja juz nie wiem co mam robic?co moze byc pod tym kolektorem ssacym do wymiany,gdzie ta mmoze sie dostawac lewe powietrze?a wydech ma cos wspolnego>moze sonda ma cos wspolnego z gazem?ale na paliwie chodzi super?moze to od tego silnika krokowego lpg?

prosze o pomoc,pozdrawiam


Ostatnio edytowano 13 lipca 2007, 08:26 przez devil88, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 lipca 2007, 07:37 
Offline
Forumowicz

Posty: 263
Lokalizacja: Pruszcz GdaĂąski
Co do SZYBERDACHu to tak jest , ze w opcji jak szyber tylko sie uchyla to idzie do połowy...

Co do lampki i centrala mozesz miec gdzies spiecie. Jedz do dobrego elektryka albo kogos kto zna sie na bmw i ci to zrobi.

LPG , najlepjej kup krokowy wszystko podłącz jak powinno i jedz do gazownika jakiegos, jesli ci przerywa sprawdz tez filtr gazu, powietrza, swiece przewody i kopułke.

PS. Tez długo po zakupie M40 w e36 walczyłem z instalacja LPG, ale wystarczy troche posprawdzac , wymienic co trzeba i bedzie dobrze. Ja u siebie Filtr gazu wymieniam min co 10 tys, filtr powietrza tak co 15 tys, koszt jest niewielki a róznica widoczna od razu no i silnik po dupie nie dostaje. Nie ma co oszczedzac to jest BMW. Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 lipca 2007, 07:38 
Offline
Forumowicz

Posty: 263
Lokalizacja: Pruszcz GdaĂąski
Sprawdz jeszcze cały doloto powietrza do kolektora, sonde lambda sprawdz na kompie.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 lipca 2007, 08:44 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 2220
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E39
Kod silnika: M57D30
devil88 co do światełka.W pozycji środkowej światło zapala się po wyłaczeniu stacyjki i po otwarciu drzwi.Nie powiem Ci po ilu ale po jakimś czasie gaśnie,gasnąć powinno również po włączeniu zapłonu.Powinno zacząć się ściemniać.Jeśli się tak nie dzieje to prawdopodobnie właśnie coś z elektryką tego mechanizmu jest nie tak.

Tak jak napisał Greengos szyber w pozycji uchylnej otwiera się do połowy,tzn. jego dolna część ta co się zssuwa.
Raczej nie powinno być tak że szyber otwiera się nawet jak nie masz stacyjki przekręconej.Wtedy nie ma obwodu więc wydaje mi się że może być to nie tyle zwarcie co ktoś go podłączył na "krótko" jeśli wiesz co mam na myśli.

Centralny zamek ma taką funkcję nazwijmy ją "bezpieczeństwa".W momencie kiedy które kolwiek z drzwi nie dochodzą odpowiednio zamek się nie zamknie choć teoretycznie widać tak jakby drzwi były zamknięte.Posprawdzaj takie metalowo - gumowe pipki które się wciskają jak drzwi się zamykają.U mnie właśnie prze te pipki drzwi się nie domykały i centralny odbijał i alarm wariował.Jeśli nie to niestety elektryk się kłania,a centralny w Beemkach to czarna magia więc szukaj dobrego ;)

_________________
" Jeśli Twoje dziecko kręci gwintem to wiedz że coś się dzieje...."


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 lipca 2007, 09:11 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 528
Lokalizacja: Ząbki
Moje BMW: E36
Kod silnika: M40B18
devil88 napisał(a):
pierwsze to to czy lampka oświetlenia od elektrycznego szyberdachu powinna sie palić nawet po wyłączeniu stacyjki
Możliwe że masz manualny szyber przerobiony na elektryczny - ja tak mam i lampeczka od szyberdachu świeci się zawsze. (Podłączony na stałe pod zasilanie, tak jak CiOoS mówi na "krótko")
Kluczyki nie są potrzebne by go otwierać lub zamykać.

_________________
///M40
Wiesz jak wymontować i oczyścić lampy w E36? :D


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 lipca 2007, 10:58 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 47
Lokalizacja: ÂŁĂłdÂź
dzięki wam za odpowiedzi


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 6 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 6 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL