BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 18 czerwca 2025, 20:46

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 14 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [e36]Mam problem i dokładnie nie wiem o co cho :)
PostNapisane: 16 czerwca 2007, 18:56 
Witam wszystkich jestem nowym posiadaczem BMW 316 rok 94 na łańcuszek. Przejde do konkretów a wiec:
odpalam silnik i słysze jak zaworek bije w coś (pokrywa chyba) i tak sobie stuka, dowiedzialem sie ze to prawdopodobnie jakas szklanka czy cos:) prosze o kompleksowa odpowiedz tzn.
-czy to szklanka
-jak to szklanka to jej koszt i chyba trzeba wymienic wszystkie, ile ich jest?
- jak to nie szklanka to co moze byc innego??
- musze wymienic olej czy stukanie moze byc spowodowane przez stary olej jest chyba bardzo stary:)
- a i jeszcze musze wymienic uszczelke pokrywy łancuszka jak bede ja wymienial to czy wymienic odrazu pod głowica?? ich koszt
- stukanie jest słyszalne nad pkrywa tuz przy szybie tzn. z tyłu
zabardzo sie nie orjentuje co pewnie widac po tym co napisałem.
Mimo wszystko prosze o pomoc mam nadzieje ze dowiem sie cos o mojej przypadlośi:)
i znalazlem cos takiego nada sie ??
http://www.allegro.pl/item199323929_pop ... ive_ss.htm



NIkt nie wie o co chodzi:) ciekawe niee :kwasny: l


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 czerwca 2007, 17:22 
Offline
Forumowicz

Posty: 194
Lokalizacja: wawka
czy to stuka tylko przy rozruchu??czy stukanie jest caly czas??czy silnik pracuje rowno??
czy buja wolnymi obrotami??upewnij sie czy ten dzwiek jest napewno z tad co napisales,jak odpiszesz na moja pytanie postaram sie pomoc Tobie:)

_________________
moja czarna "perełka"
viewtopic.php?f=6&t=67430


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 czerwca 2007, 15:11 
Stukanie jest caly czas i slychac jak sie zmienia przy dodawani gazu jak dam gaz to jest szybsze jak jest na wolnych obrotach to normalnie pracuje i tez stuka :( ??
jeszcze sprawdze w czwartek skad dokladnie jest to stukanie ale wczesniej sie przysluchiwalwm i jest z przodu nie wiem cos od klawiatury ciagnie tym stukaniem w tamtych okolicach??


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 czerwca 2007, 15:18 
Offline
Forumowicz

Posty: 194
Lokalizacja: wawka
a czy silnik wchodzi rowno na obroty??


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 czerwca 2007, 17:47 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 48
Lokalizacja: Warszawa
olej tak czy siak wymien. nawet jak rozwiazesz problem.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 czerwca 2007, 19:33 
normalnie sie kreci. a tak mi przyszlo do glowy skoro mam taki olej do dupu to moze przez olej tak sie zrobilo bo tam sa zawory hydralliczne, czy sie myle, olej i tak wymieni jutro i filtr oleju tez.


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 czerwca 2007, 21:37 
Offline
Forumowicz

Posty: 194
Lokalizacja: wawka
jasne wymien olej,a ja sie zapytam tego chlopaka jak sie to nazywa co siadlo u niego


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e36]Mam problem i dokładnie nie wiem o co cho :)
PostNapisane: 20 czerwca 2007, 21:54 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 301
Lokalizacja: Jejkowice
Moje BMW: e60
Kod silnika: M54B30
Garaż: Było
E36 Compact 316i
E39 525TDS
E46 Coupe 320d, 325i
E30 318i cabrio
E60 520i, 520d, 525ia, 520da lift
E34 520ia
F30 320i
E87 118d
F10 520d, 525d
G31 520xd
ZAJAC napisał(a):
Witam wszystkich jestem nowym posiadaczem BMW 316 rok 94 na łańcuszek. Przejde do konkretów a wiec:
odpalam silnik i słysze jak zaworek bije w coś (pokrywa chyba) i tak sobie stuka, dowiedzialem sie ze to prawdopodobnie jakas szklanka czy cos:) prosze o kompleksowa odpowiedz tzn.
-czy to szklanka
-jak to szklanka to jej koszt i chyba trzeba wymienic wszystkie, ile ich jest?
- jak to nie szklanka to co moze byc innego??
- musze wymienic olej czy stukanie moze byc spowodowane przez stary olej jest chyba bardzo stary:)
- a i jeszcze musze wymienic uszczelke pokrywy łancuszka jak bede ja wymienial to czy wymienic odrazu pod głowica?? ich koszt
- stukanie jest słyszalne nad pkrywa tuz przy szybie tzn. z tyłu
zabardzo sie nie orjentuje co pewnie widac po tym co napisałem.
Mimo wszystko prosze o pomoc mam nadzieje ze dowiem sie cos o mojej przypadlośi:)
i znalazlem cos takiego nada sie ??
http://www.allegro.pl/item199323929_pop ... ive_ss.htm



NIkt nie wie o co chodzi:) ciekawe niee :kwasny: l


A więc tak... jesli stuka metalicznie (ala diesel ) non stop przy rozruchu kazdego dnia i uspakaja sie z czasem.. albo troche słabiej stuka ale stuka to bez wątpienia jest to skopana hydraulika ! Innymi słowy Zawory bija w te szklaneczki :)
pewnie ktoś niedopilnował wymiany oleju.. albo miał go za mało i sie hydraulika rozstukała.
koszt 8 szklanek to ok 300/500 zł 8 bo 8 zaworów... ;d ( przynajmniej tak miałem w Golfie)
Olej bedziesz musiał zmienic tak czy siak... najlepiej zacząc od diagnozy mechanika...
koszt wymiany to pewnie z ponad 1000 zł..
sciągniecie głowicy... wymiana uszczelek, szklanek, uszczelniaczy na zaworach bo pewnie stare, jak cos jeszcze to pewnie tez jakis koszt:) jednym słowem przesrane

_________________
Obrazek

http://www.alpina-automobiles.com/

AUTOMOBILE MEISTER WERKE


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 czerwca 2007, 07:17 
:D to mnie zalamales ale to nie disel wiec moze jest nadzieja. dzis wymienie olej i zobacze wymiana jak cos to nie bedzie mnie tyle kosztowala mam znajomego mechanika jak cos to tylko czesci czekam jeszcze na opinie innych. naipierw i tak musze olej wymienic bo jak dojade do mechanika:) najwyzej 2 raz wymienie :kwasny: nie daje mi spokoju mysl o tym ze tam sa zawory hydralicznie ustawiane i wymiana oleju moze pomóc nie wiem czy dobrze mysle?? znajac moje szczescie to zle :D


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 czerwca 2007, 17:31 
Offline
Forumowicz

Posty: 219
Lokalizacja: Krakow
Wymien olej bo jakosc jego ma duzy wplyw na prace chydralliki a co za tym idzie jej dzwiek a jezeli dalej bedzie glosno to bedziesz musial wymienic szklanki ,ale do ich wymiany nie musisz sciagac glowicy wiec odpada koszt sciagania glowicy. A na jakim oleju jezdzisz ,lej dobry olej typu polsyntetyk lub pelnysyntetyk NIE LEJ NIGDY MINERALA to smierc dla chydralliki. Pozdro.

_________________
Wiesiek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 czerwca 2007, 21:40 
wlalem polsyntetyk i dalej stuka +pozostala tylko naprawa:) z tym mineralnym to juz sam nie wiem mi mowiono ze jak naleje mineralny to nie bedzie slychac szklanek i wszystko bedzie ok. dobrze ze nie wlalem mineralnego:)


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 czerwca 2007, 22:14 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 1320
Moje BMW: e46 COUPE+COMPACTe36
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=94308
Wieslaw napisał(a):
A na jakim oleju jezdzisz ,lej dobry olej typu polsyntetyk lub pelnysyntetyk NIE LEJ NIGDY MINERALA to smierc dla chydralliki. Pozdro.


Wieslaw piszac o oleju mineralnym masz na mysli konkretny przypadek zajaca czy poprostu to jest twoje zdanie na temat tego oleju? :)

_________________
Obrazek
KTO CHCE SZUKA SPOSOBU, KTO NIE CHCE SZUKA POWODU
http://reklamywydruki.pl/


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 czerwca 2007, 22:52 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 301
Lokalizacja: Jejkowice
Moje BMW: e60
Kod silnika: M54B30
Garaż: Było
E36 Compact 316i
E39 525TDS
E46 Coupe 320d, 325i
E30 318i cabrio
E60 520i, 520d, 525ia, 520da lift
E34 520ia
F30 320i
E87 118d
F10 520d, 525d
G31 520xd
Wieslaw napisał(a):
,ale do ich wymiany nie musisz sciagac glowicy wiec odpada koszt sciagania glowicy.


powaznie nie trzeba? wydawało mi sie ze wymiana szklanek czy uszczelek na zaworach wiąze sie ze sciąganiem głowicy... mi jak robili szklanki w innym samochodzie to glowica była sciagana bo szklanki przychodziły od dołu... był tez przy okazji szlif głowicy..

w takim razie co? sciagamy pokrywe ?? :|

_________________
Obrazek

http://www.alpina-automobiles.com/

AUTOMOBILE MEISTER WERKE


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 czerwca 2007, 10:29 
Offline
Forumowicz

Posty: 219
Lokalizacja: Krakow
Do wymiany chydrauliki nie musisz sciagac glowicy tylko dekiel zaworow ! a olej mineralny przy chydraulice jest po prostu za gesty [opuznione i slabe smarowanie] ,wyciszanie silnika gestym olejem to raczej nie dobry pomysl.

_________________
Wiesiek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 14 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 6 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL