BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 9 maja 2025, 04:57

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 16 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] 316i M43 Dławi się przy gwałtownym wciśnięciu gazu
PostNapisane: 7 kwietnia 2011, 14:49 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 75
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: Audi A3
Kod silnika: 1.8T
Mam taki otóż problem. Jeszcze kilka dni temu było wszystko jak w zegarku. Któregoś dnia wsiadam, odpalam, jest OK, ruszam spod domu i póki silnik się nie nagrzał, wszystko dalej w porządku.

I w tym momencie pojawił się problem, mianowicie na postoju przy gwałtownym dodaniu gazu silnik się przydusza, coś jakby wypadał zapłon (to tylko teoria, nie wiem, co może być przyczyną). Po ruszeniu się z miejsca jest jeszcze gorzej, bo dynamiczniejsze przyspieszenie w ogóle nie jest możliwe. Jeżeli przyspieszam ledwo dotykając gazu, jest normalnie. Trochę tylko mocniej docisnę i już się dławi.

Obroty nie falują, odpala na dotyk, czy ciepły czy zimny, wszystko fajnie ale problemu nie było a się nagle pojawił. Czy mokro, czy sucho, bez różnicy.

Obejrzałem, co się dało i przyuważyłem pękniętą gumę za przepływką. Myślę sobie - w tym problem! Wymieniłem na nową, dobrze dokręciłem (przy okazji wcześniej zajrzałem wgłąb przepustnicy, do przepływki i w filtr powietrza - wszystko czyste jak łza). Jednak to nie pomogło.

Obadałem dalej - wszystko "wygląda" tak, jak powinno. Wiem, że oglądać, to ja sobie mogę TV, ale cóż innego mi pozostaje poza warsztatem :/

Jak już napisałem, problem zaczyna się w chwilę po osiągnięciu przez silnik temperatury roboczej (wskazówka temp. stoi jak zabita na środku).

Przewertowałem kilka podobnych problemów na forum, jednak gdybym wszystko wziął pod uwagę, do wymiany poszłyby świece, przewody zapłonowe, zespół cewek, przepływka, czujnik położenia wału, krokowiec i jeszcze pewnie kilka innych rzeczy.

Nie wiem od czego zacząć, myślałem na wstępie o filtrze paliwa, ale jeśli byłby zapchany, to raczej problem byłby również na zimnym silniku. Zastanawia mnie właśnie ta zależność, zimny-rozgrzany silnik, elektryka chybaby odpadła w takim przypadku? Czy też może mieć coś z tym wspólnego?

Co proponujecie, od czego zacząć? Może coś jeszcze powinienem sprawdzić? W ostateczności jakoś dowlekę się gdzieś na podpięcie do kompa, jednak wolałbym tego uniknąć, bo nie wiem, czy coś więcej nie padnie. A i sama jazda może być niebezpieczna.

Z góry dzięki za wszelkie rady, w razie potrzeb będę uzupełniał info o problemie.

_________________
Obrazek
Zmienię chętnie "B16" na minimum "B20"


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] 316i M43 Dławi się przy gwałtownym wciśnięciu gazu
PostNapisane: 7 kwietnia 2011, 19:15 
Offline
Forumowicz

Wiek: 35
Posty: 148
Moje BMW: E46 318i, F30 320i
Kod silnika: M43TU, N26
Witam. Trzeba chyba jechać na kompa. Ja obstawiałbym przepływkę. Na kompie powinna wyjść - sprawdź w jakim zakresie działa. W tym motorze powinna do około 5 V. Moja ładowała do 3 i właśnie z gazem trzeba było obchodzić się delikatnie bo muliło co nie miara.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] 316i M43 Dławi się przy gwałtownym wciśnięciu gazu
PostNapisane: 8 kwietnia 2011, 16:11 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 75
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: Audi A3
Kod silnika: 1.8T
Przepływka chyba odpadnie, bo po jej odłączeniu nie ma zmiany ani na gorsze, ani na lepsze. Skoro komp łapie wtedy dane awaryjne, to powinna być jakaś poprawa. A tu nic, zero różnicy. Wymieniłem dziś świece i zresetowałem kompa.

Zmieniło się o tyle, że nie ma już różnicy zimny/ciepły silnik, dławi się przy pierwszym depnięciu w gaz po odpaleniu.

Trochę dziś deszcz popadał, jak świece wymieniałem też trochę kropiło. Zauważyłem, że dławienie jest chyba nieco intensywniejsze przy wilgotnym powietrzu (oby to nie placebo), no i pojawia się od razu.
Czyżby kable zapłonowe lub, co gorsza, cewka była na wykończeniu?

Czekam na Wasze opinie, za każdą pomoc będę wdzięczny.

_________________
Obrazek
Zmienię chętnie "B16" na minimum "B20"


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] 316i M43 Dławi się przy gwałtownym wciśnięciu gazu
PostNapisane: 8 kwietnia 2011, 16:31 
a jak gwałtownie wciśniesz gaz i po chwili odpuścisz lekko pedał to zbiera się lepiej niż na wciśniętym gazie do końca ??
ja sugerowałbym sondę lub potencjometr przepustnicy


Góra
  
 
 Tytuł: Re: [E36] 316i M43 Dławi się przy gwałtownym wciśnięciu gazu
PostNapisane: 8 kwietnia 2011, 16:56 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 75
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: Audi A3
Kod silnika: 1.8T
Nie muszę wciskać do końca, by się dławił. Depnę szybko do połowy i już silnik zwiększa obroty dusząc się. Jak delikatnie i bardzo powoli go wkręcam to jest wszystko w porządku, bez problemu. Jak depnę i odpuszczę lekko to obroty spadają płynnie. Jak przy spadku obrotów znowu depnę, to znów się dławi. I tak w każdym zakresie obrotów (nie cisnąłem do końca, bo to bez sensu).

_________________
Obrazek
Zmienię chętnie "B16" na minimum "B20"


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] 316i M43 Dławi się przy gwałtownym wciśnięciu gazu
PostNapisane: 8 kwietnia 2011, 18:04 
Offline
Forumowicz

Wiek: 40
Posty: 215
Lokalizacja: Grudziądz/Aachen
Moje BMW: e39
Kod silnika: M57D30
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... as+touring
JA bym odłączył sonde i zobaczył co wtedy bedzie się działo.

_________________
Była e36
viewtopic.php?p=621777#621777
Była e39
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=136623


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] 316i M43 Dławi się przy gwałtownym wciśnięciu gazu
PostNapisane: 8 kwietnia 2011, 18:18 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 75
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: Audi A3
Kod silnika: 1.8T
Też myślałem o sondzie, a czy jest możliwość odpięcia jej bez kanału? Chyba, że jakimś cudem uda mi się dostać pod auto na tyle daleko, żeby ją sięgnąć. Tylko cholera mokro teraz się zrobiło :zdegustowany:

_________________
Obrazek
Zmienię chętnie "B16" na minimum "B20"


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] 316i M43 Dławi się przy gwałtownym wciśnięciu gazu
PostNapisane: 8 kwietnia 2011, 19:31 
Offline
Forumowicz

Wiek: 40
Posty: 215
Lokalizacja: Grudziądz/Aachen
Moje BMW: e39
Kod silnika: M57D30
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... as+touring
No ja to robiłem bez kanału , tylko takie prowizoryczne najazdy mam :D Zawsze to troche wyżej .Ale się da :)

_________________
Była e36
viewtopic.php?p=621777#621777
Była e39
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=136623


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] 316i M43 Dławi się przy gwałtownym wciśnięciu gazu
PostNapisane: 8 kwietnia 2011, 20:59 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 75
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: Audi A3
Kod silnika: 1.8T
A ja właśnie nic nie mam, a pod blokiem to i o jakąkolwiek górkę ciężko :looka: Ale może jakiś wyższy krawężnik wystarczy, no i jakiś kawałek folii, coby się nie uchrzanić po pachy.

Jutro więc odpinam sondę i dam znać, co się dzieje.

_________________
Obrazek
Zmienię chętnie "B16" na minimum "B20"


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] 316i M43 Dławi się przy gwałtownym wciśnięciu gazu
PostNapisane: 14 kwietnia 2011, 19:24 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 75
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: Audi A3
Kod silnika: 1.8T
Minęło kilka dni, sytuacja z autkiem też się zmieniła :hurra:

Odpiąłem sondę, zmiany były niezauważalne. Jako, że dalsze szukanie (pozornie) byłoby bez sensu, postanowiłem jakoś dowlec się na diagnostykę komputerową. Tego dnia padał obfity deszcz, a auto już prawie w ogóle "nie jechało". Utwierdzałem się w przekonaniu, że to jednak coś z zapłonem.

Diagnostyka przebiegła szybko i sprawnie (przy okazji dowiedziałem się, który czujnik ABS mam do wymiany; wreszcie pozbędę się zapalającej kontrolki), okazało się, że żadnych błędów nie było (poza tymi podzespołami, które były przeze mnie odpinane oczywiście), w livedata wszystko było OK.

Diagnosta pooglądał sobie silnik, po czym zaczął gmerać trochę po kablach zapłonowych (że też ja tego nie zauważyłem :mur: ) i odpowiednio je poruszając ustawił tak, że auto chodziło normalnie.

Następnego dnia kupiłem kable zapłonowe Bremi, wymieniłem i... Wszystko jest OK! Becia śmiga (no dobra, to B16, nie śmiga a toczy się ;) ) i nic nie przerywa, wkręca się na obroty jak dawniej. Tak więc problem rozwiązany.

Przy okazji szczerze polecam Pana, o którym mowa w tym temacie:

viewtopic.php?f=12&t=89248

Facet jest konkretny i wie, co robi. A i cena diagnostyki u Niego jest naprawdę :ok:

_________________
Obrazek
Zmienię chętnie "B16" na minimum "B20"


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] 316i M43 Dławi się przy gwałtownym wciśnięciu gazu
PostNapisane: 28 kwietnia 2011, 11:12 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 5
Moje BMW: E36 Coupe
Witam. Ja również miałem pekniętą gumę za przepływomierzem. Kupiłem używaną oryginalną, ale w bardzo dobrym stanie, poza tym wymieniłem również przepływkę bo poprzednia miała ułamane blaszki. Auto chodzilo po tym idealnie. Ale po jakims czasie bylo to samo, czyli szarpanie, nierówne obroty, przy ruszaniu silnik gasł. Moje auto to bmw e36 coupe z silnikiem 2.0 na gaz. Zajrzalem pod maske, okazało sie ze to znowu guma jest peknieta, a w srodku maź żółto-biało-brązowa. Widze ze nie ma sensu kupowac nowej gumy, zakleje izolacją, ale co z tą mazią ? Dodam jeszcze ze oprócz mazi jest woda, a poza tym juz od dawna ubywa mi płyn z chlodnicy, ale nigdzie nie ma wycieku, czy mozliwe ze to peknieta uszczelka pod glowicą ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] 316i M43 Dławi się przy gwałtownym wciśnięciu gazu
PostNapisane: 24 stycznia 2012, 12:53 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 56
Lokalizacja: częstochowa
Moje BMW: E 36
Kod silnika: M43B18
Witam.
Odświezam temat ponieważ mam podobny problem z moim m43.

Tylko że u mnie sprawa wygląda troche inaczej, objawy są identyczne prawie identyczne gdyż tak jak kolega pisał bmw nie chce wkrecać sie na obroty na ciepłym silniku, ale gdy wcisne pedal gazu do samego końca(do podłogi ,przepustnica otwarta na max) nagle dostaje mega kopa i auto zbiera sie jak szalone

Mam nowe przewody wysokiego napięcia, nowa cewke :zalamany:

Dodam że bmw ma swieżo zrobionego swapa z 1.8 m40 na 1.8 m43 i zostało wymienione prawie wszystko :mad: .

_________________
E36 poszukaj zanim zapytasz
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] 316i M43 Dławi się przy gwałtownym wciśnięciu gazu
PostNapisane: 24 stycznia 2012, 14:31 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 513
Lokalizacja: kraina dziurawych dróg
Moje BMW: w213
Kod silnika: m57
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=113249
u mnie w m52 tez wymienione wszystko co mozliwe a jednak przy ruszaniu jak nie dodam sporo gazu obroty spadaja ponizej 500, telepie autem jak starym Jelczem;)

_________________
viewtopic.php?f=6&t=113249


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] 316i M43 Dławi się przy gwałtownym wciśnięciu gazu
PostNapisane: 24 stycznia 2012, 21:04 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 56
Lokalizacja: częstochowa
Moje BMW: E 36
Kod silnika: M43B18
cav87 napisał(a):
u mnie w m52 tez wymienione wszystko co mozliwe a jednak przy ruszaniu jak nie dodam sporo gazu obroty spadaja ponizej 500, telepie autem jak starym Jelczem;)


Czyli że co kolego??? Sugerujesz ze to normalne :wstyd: :wstyd: :wstyd:
No ja tak nie uwazam i nie mam zamiaru tego tak zostawic.
Mam pewne podejrzenia i jak okaza się sluszne i sprawdzimy to z moim mechanikiem to dam znać

_________________
E36 poszukaj zanim zapytasz
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] 316i M43 Dławi się przy gwałtownym wciśnięciu gazu
PostNapisane: 25 stycznia 2012, 08:39 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 513
Lokalizacja: kraina dziurawych dróg
Moje BMW: w213
Kod silnika: m57
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=113249
kkulasiewicz napisał(a):
Czyli że co kolego??? Sugerujesz ze to normalne :wstyd: :wstyd: :wstyd:

nie, opisuje problem :P

_________________
viewtopic.php?f=6&t=113249


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] 316i M43 Dławi się przy gwałtownym wciśnięciu gazu
PostNapisane: 4 lutego 2012, 14:43 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 56
Lokalizacja: częstochowa
Moje BMW: E 36
Kod silnika: M43B18
problem rozwiazany :hurra: :hurra:

pierwsza diagnoza padła na czujniki temp ale po ich wymianie okazała sie jedak błedna,szkoda było tylko roboty

natomiast prawdziwy problem tkwił w przeplywomierzu. po jego wymianie maszyna w koncu zachowuje sie tak jak powinna bez względu na to czy silnik jest zimny czy ciepły :ok: :ok:

_________________
E36 poszukaj zanim zapytasz
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 16 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 8 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL