BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 11 maja 2025, 01:19

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie. Możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 5 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: E46 330 CI - potrzebuję wzorów/schematów układów cat-back
PostNapisane: 4 maja 2011, 14:41 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 1922
Lokalizacja: Ostrowiec Świętokrzyski
Moje BMW: E92 335i, Z3 2,8 FL
Kod silnika: N54B30, M52TUB28
Witam kolegów,
noszę sie z zamiarem założenia do buni jakiegoś ciekawego układu cat-back. Bardzo zachęca mnie Supersprint ale cena niestety odstrasza :zalamany: .
Może macie jakieś wzory/schematy, każda sugestia będzie pomocna.

_________________
Był:
- Golf 1,8 MK III
- E36 320 coupe
- E46 328i coupe
- E46 330i FL coupe
Jest:
- E92 335i
- Z3 2,8i FL


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E46 330 CI - potrzebuję wzorów/schematów układów cat-back
PostNapisane: 11 maja 2011, 08:01 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 43
Posty: 611
Lokalizacja: Wrocław
Moje BMW: E90 335d M-Pakiet
Kod silnika: M57N2
Supersprint jakos tak... nie zacheca mnie. Caly sportowy wydech brzmi bardzo nieciekawie (chyba najgorzej jeśli chodzi o wydechy do zwyklych e46)
Ja jestem zakochany w tym wydechu:
http://www.uucmotorwerks.com/tse3/ wg mnie najlepiej brzmi.
z ciekawych cat-back są jeszcze Borla, Magnaflow (maja fajna cene ale trzeba sciagac z usa), Bastuck no i oczywiście Eisenmann (ci to przeginaja z cenami), Rogue Engineering (oczywiście tylko USA).

Najbardziej interesująco, jeśli chodzi o cene wychodzi Bastuck. Koncowy mozna u nich kupic a rury od kolektora za mniejsza cene mozna dorobic u jakiegos magika (w MG motorsport pewnie by ogarneli temat)
Tez sie nad nim zastanawiam, bo w tej chwili mam u siebie ten sportowy oryginał http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=EV31&mospid=47639&btnr=18_0463&hg=18&fg=20, który tylko daje troche wiecej bassu do 2500obr, a ja marze o lekkim gardłowym ryku :chytry:
Czyli nic nie pobije Corsy TSE :)
Ten jest jeszcze fajny (jesli chodzi o dzwiek), ale to chyba jakis japonski wyrob i tylko końcowy.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E46 330 CI - potrzebuję wzorów/schematów układów cat-back
PostNapisane: 12 maja 2011, 21:32 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 10684
Moje BMW: E46 | E46 M3
Kod silnika: M54B30| S54B32
a wg mnie nie warto kupowac nic markowego, no chyba ze jest mega okazja.
po pierwsze primo:
barany, albo M3 e36 3.2 plus wspawanie dlugich tulejek na sondy, lub tak jak ma kolega robik przespawanie baranow od M3 e46 do portek od M54, lub markowy produkt np supersprint ale wiadomo to tez cena nie ta.
jesli mamy juz taka baze to wtedy:
dajemy sportowe katy np 100cpi bardzo luzne i za nimi druga para sond (moga wykazac CEL) np magnaflow uniwersalne, za katami tlumik magnalow z wbudowanym x-pipem (mam gdzies numer tego tlumika, ztłumi metaliczny dzwiek ala M3 e46) i koncowy wg uznania (jakis markowy doda fajna barwe np remus for ac schnitzer, eisenmann race, lub custom)
albo totalny custom na zamowienie np eltec, vig-tech, mg motorsport, przemo car.
fajna opcja jest tez z przelotem na single-pipe, od baranow ida podwojne rury ktore lacza sie y-pipem w odpowienim miejscu (okolice skrzynie biegów) i dalej 3" z dwoma tlumikami, koncowa puszka z dwururką.
to juz raczej dosc glosny wydzior ale mamy duze korzysci przyrost mocy, i mniejsza masa ukladu o ladne kilkanascie kilogramów jak nie kilkadziesiat. przy tej opcji warto zamowic najbardziej ciche tlumiki, polecam warsztat Maria z Plocka MTG, robi super ciche przeloty.
hmm to by bylo na tyle :)

_________________
Obrazek
Because life is too short to drive boring cars.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E46 330 CI - potrzebuję wzorów/schematów układów cat-back
PostNapisane: 12 maja 2011, 21:51 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 1922
Lokalizacja: Ostrowiec Świętokrzyski
Moje BMW: E92 335i, Z3 2,8 FL
Kod silnika: N54B30, M52TUB28
Rozważam jeszcze Bastuck'a zaczynajac od końcowego bo najdrozszy - środkowa część Bastuck bez rezonatora i pierwszy tłumik Bastuck.

_________________
Był:
- Golf 1,8 MK III
- E36 320 coupe
- E46 328i coupe
- E46 330i FL coupe
Jest:
- E92 335i
- Z3 2,8i FL


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E46 330 CI - potrzebuję wzorów/schematów układów cat-back
PostNapisane: 13 maja 2011, 12:28 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 43
Posty: 611
Lokalizacja: Wrocław
Moje BMW: E90 335d M-Pakiet
Kod silnika: M57N2
Pierwszy oryginalny bym zostawil, drugi bym zastapil rura i koncowy bastuck. To jest chyba najbardziej optymalne zestawienie, bo te srodkowe tlumiki (czy raczej rezonatory) raczej zbyt sie nie roznia od serii.

Tak sie troche zastanawiam czy moze u siebie wywalić srodkowy i dorobic rury a koncowy zostawić ten sportowy co mam
Tutaj jest plik dźwiękowy(http://www.bmw-syndikat.de/bmwsyndikatfotos/topic4592_E46_325i_A_3er_BMW_-_E46.html)
Jak widać (a raczej słychać) szału nie ma :zdegustowany:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 5 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 27 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL