BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 4 maja 2025, 20:56

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie. Możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 37 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 5 sierpnia 2009, 03:22 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 179
Lokalizacja: Wrocław
Moje BMW: Bmw E46 325Ci
Kod silnika: m54b25
KaZi napisał(a):
To, że na allegro są po 5000-6000 to wiadomo zarobić też trzeba


No właśnie trzeba zarobić, a nie robić prezenty chociaż niektórzy widzę lubią.

TomekB napisał(a):
Jak Ty chcesz takiego swapa to zasady podałem wyżej, jednak mając lekko ponad 100 postów na obiad nie masz co liczyć :rotfl:


Swapa kupię bardzo chętnie, co do obiadu i tak bym podziękował - nie przepadam za wschodnią kuchnią.

Widzę, że fajne zasady obowiązują skoro na podstawie ilości postów ocenia się człowieka - powodzenia.

_________________
Obrazek
obczaj srebrną qpe klik, klik :)


Ostatnio edytowano 5 sierpnia 2009, 03:24 przez dzapan, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 sierpnia 2009, 09:58 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1436
Lokalizacja: Augustów
Moje BMW: e30,e36
Kod silnika: m40,m41,m43,m62
TomekB napisał(a):
Jakie po kosztach? Podałem ceny, każdy na tym zarabia. Jak ktoś chce to proszę bardzo, myślę że mój kolega chętnie się podejmie koordynacji takiej operacji tutaj. Przywozicie auto, po tygodniu odbieracie po swapie. Ceny jak wyżej + koszty koordynacji skoro samemu ciężko dupę ruszyć.
Ja ze swojej strony mogę zaproponować że jeśli chętny będzie użytkownik z większym stażem na forum to stawiam obiad i jak będzie pogoda chętnie zaproszę na rundkę po jeziorze.


To ja mogę zostać tym koordynatorem, ale na rundkę po jeziorze też się piszę rzecz jasna:)

Serio, to całe to 328 trochę mi już przeszkadza w garażu, więc jeśli poważnie chcesz sobie coś takiego zaaplikować to zapraszam. Sam wykonawca operacji jest już zresztą dawno po słowie i dopytuje się kiedy ruszamy. Jeśli jeszcze nie zaczął składać swego motocykla na bazie m62b44, to pewnie od ręki można by zacząć.

Co do samego przedmiotu dyskusji, czyli ceny 3500+pozostawione z 316 części za swap na 2,8, to jest to dobra uczciwa cena.
Na allegro te silniki są wystawiane po ok.2500. W realu daje się sporo wytargować, dostać do tego skrzynię, wał, most i inne graty.

Sądzę, iż wasze przekonanie o jakichś kosmicznych cenach, bierze się stąd, że przeglądacie ogłoszenia i na tym się kończy. Zrobicie parę razy poważniejszy zakup i przekonacie się o realnych cenach gratów.
Anglik 328 kosztuje 5-6 tys na miejscu, a weźcie pod uwagę, iż w tej cenie zawiera się uczciwy zarobek importera.

Zresztą, skoro poniżej 5tys można kupić z ogłoszenia zestaw na swapa m62b44 z 6 biegowym manualem, to o czym tu rozmawiamy :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 sierpnia 2009, 10:30 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 15986
Lokalizacja: Los Santos
Moje BMW: E30 E46 E83
Kod silnika: M20B25 FTMW!!!
Garaż: ᶘ ᵒᴥᵒᶅ
dzapan napisał(a):
Widzę, że fajne zasady obowiązują skoro na podstawie ilości postów ocenia się człowieka - powodzenia.


Normalne, nie zwyklem zapraszac na obiady nieznajomych, nie masz sie co oburzac :)

_________________
BMW z duszą skończyły się na Kill 'em All.
Obrazek
Było: '92 E36 320i 2d diamantschwarz/stoff anthrazit; '98 E46 323i 4d farngruen/leder hellbeige, '97 E36 323i->328i 2d arktissilber/leder montana schwarz
Jest: '90 E30 325i 2d diamantschwarz/leder bison schwarz (M3), '05 E46 330ci stahlblau/leder schwarz, '08 E83 X3 3.0si alpinweiss 3/leder nevada tabak


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 sierpnia 2009, 15:30 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 179
Lokalizacja: Wrocław
Moje BMW: Bmw E46 325Ci
Kod silnika: m54b25
TomekB napisał(a):
dzapan napisał/a:
Widzę, że fajne zasady obowiązują skoro na podstawie ilości postów ocenia się człowieka - powodzenia.


Normalne, nie zwyklem zapraszac na obiady nieznajomych, nie masz sie co oburzac :)


Ja się nie oburzam, kicham na Twoje zaproszenia tylko stwierdzam fakt.
Wszystkich poznałeś forumowiczów którzy mają nie wiem powyżej 500 postów na żywo ? Wątpię.

qqiz napisał(a):
Sądzę, iż wasze przekonanie o jakichś kosmicznych cenach, bierze się stąd, że przeglądacie ogłoszenia i na tym się kończy. Zrobicie parę razy poważniejszy zakup i przekonacie się o realnych cenach gratów.
Anglik 328 kosztuje 5-6 tys na miejscu, a weźcie pod uwagę, iż w tej cenie zawiera się uczciwy zarobek importera.


Robiłem poważniejsze zakupy na rynku wtórnym na dolnym śląsku i Wielkopolsce cudów nie ma. Pamiętaj także, że każdy chce zarobić dobrze a nie ochłapy dostawać. Zgodzę się że można zrobić swap z 316 na 328 za 3500zł pod warunkiem że dana osoba kupi sobie całego angola rozbitego za jakieś 200funtow. Wiem, że na wschodzie usługi są o wiele tańsze ale części to już według mnie sprawa dyskusyjna. Nie będę się kłócił ja wiem swoje Wy wiecie swoje. Nie chcę zaśmiecać autorowi tematu.

Jeżeli u Was wykonają mu taki swap profi z częściami i robotą za 3500zł to polecam mu gorąco bo są to bardzo dobre pieniądze ale na dolnym śląsku w warsztacie u kogoś kogo nie zna na pewno nie wyniesie to 3500zł.

Pozdrawiam

_________________
Obrazek
obczaj srebrną qpe klik, klik :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 sierpnia 2009, 15:34 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 52
Lokalizacja: ÂłomÂża
wracając do dyskusji... ile w rzeczywistości pali 328 i 323 czy jest to duza roznica ? TomekB jak Twój znajomy bedzie chciał podjąć sie takiego swapa to daj znac :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 sierpnia 2009, 17:50 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1436
Lokalizacja: Augustów
Moje BMW: e30,e36
Kod silnika: m40,m41,m43,m62
arekz1988 napisał(a):
wracając do dyskusji... ile w rzeczywistości pali 328 i 323 czy jest to duza roznica ? TomekB jak Twój znajomy bedzie chciał podjąć sie takiego swapa to daj znac :)


Nie ma co dużo gadać, tylko tankuj auto i przylatuj do Augustowa :)
Ale obiad to Ty będziesz stawiać ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 sierpnia 2009, 19:47 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 917
Lokalizacja: WOT / Mińsk Maz
Moje BMW: E36 coupe/E30
Kod silnika: M52B28/M60B40
arekz1988 napisał(a):
wracając do dyskusji... ile w rzeczywistości pali 328 i 323 czy jest to duza roznica ?


TomekB napisał(a):
Ani jedno ani drugie po mieście nie zejdzie poniżej 10l, nawet jeżdżąc emerycko.


Oj mogę się sprzeczac. Ja przeważnie tankuję za 100zl co daje teraz 22,2l. I robię bez jakiegoś większego oszczędzania 220km. Takie spalanie jest przy 328. Wiadomo, że przy pałowaniu to nie problem 17 i więcej osiągnąc ale nie da się cały czas tak jeździc ;)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 sierpnia 2009, 19:52 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 52
Lokalizacja: ÂłomÂża
qqiz konkrety... :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 sierpnia 2009, 20:42 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1436
Lokalizacja: Augustów
Moje BMW: e30,e36
Kod silnika: m40,m41,m43,m62
Tu masz nieco konkretów:

TomekB napisał(a):
Tu, na wschodzie, za 3500zł kupuje się kompletny zestaw na swapa - silnik ze wszystkim, skrzynie, wał, dyfer, półosie, zawieszenie przód/tył łącznie z hamulcami. Ba, zestaw ten mojego kolegę kosztował 2800zł + transport (700zł auto + laweta + paliwo) - byłem, widziałem, dotykałem.

Robocizna w najlepszym warsztacie mechaniki pojazdowej w moim mieście to 1000-1500zł. To jest max dwa dni roboty!



Cała baza do swapa leży u mnie w garażu, ma m.in. nówkę sprzęgło:)
Warsztat, który chce to zrobić jest w Augustowie.
Możesz przyjeżdżać, wszystko obejrzeć i pogadać co i jak, w jakim terminie.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 sierpnia 2009, 21:31 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 52
Lokalizacja: ÂłomÂża
czyli za 3.5 tys byś wsadził mi nowy silnik 323 bądz 328 ze skrzynią, wałem, dyferem, półosiami, zawieszeniem przód/tył i hamulcami ? wzamian za to ja zostawiam Ci swoje czesci


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 sierpnia 2009, 22:15 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 729
Lokalizacja: Siemianowice Śląskie
Moje BMW: E65 & Megane III
Kod silnika: 735i
dzapan napisał(a):
KaZi napisał(a):
To, że na allegro są po 5000-6000 to wiadomo zarobić też trzeba


No właśnie trzeba zarobić, a nie robić prezenty chociaż niektórzy widzę lubią.



no ale ty nie rozumiesz czy tylko udajesz? Jak ktoś kupi angola za 200f, przywiezie go za 1500zl czyli wychodzi go te auto jakies 2500zł, sprzedać go za 6000zł (po tyle co są wystawione) = CIĘŻKO, rzadko takie auta są kupowane w całości a tu gościu może sprzedać większą część auta za w sumie 5000zł (bo 3500 + 1500 dostanie za stare części ze zwrotu), i to przeważnie jego pracownik pracujący za 10zł / h (albo mniej) robi swap silnika więc robocizna tego robola wyjdzie go jakieś 200zł.

_________________
nie regulaminowy podpis


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 sierpnia 2009, 02:20 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 179
Lokalizacja: Wrocław
Moje BMW: Bmw E46 325Ci
Kod silnika: m54b25
KaZi napisał(a):
gościu może sprzedać większą część auta za w sumie 5000zł (bo 3500 + 1500


Chwila, chwila 3500zł to były części już razem z robocizną !

Więc niech ma te 3500zł części z robotą i 1500 zł co też jest wątpliwe bo to graty z 1.6 to ma razem tak jak pisałeś 5000zł no to zarobiony jest 2500zł i musiał przy tym przytachać angola, rozebrać to, koszty dochodzą magazynowania + przekładka tego do 1.6 gdzie kosztuje to od groma roboty i jeszcze tracenie czasu na bujanie się z częściami od 1.6 i czekanie na cud aż ktoś to kupi za jakiekolwiek pieniądze, nie no interes życia.

Jak znacie takich ludzi to spoko.

Znam osobiście kolesia co tacha angole masowo i ma 200 Bmw na części i jakoś nie sprzedaje za 3500zł takiego swapu -znam kolesia osobiście nie jakieś tam wymyślanie na podstawie allegro.

Mówię dajmy spokój z tą do niczego prowadzącą dyskusją bo mnie nie przekonasz ani ja Ciebie, lepiej pomóc autorowi wątku niż się kłócić.

Pozdro

_________________
Obrazek
obczaj srebrną qpe klik, klik :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 sierpnia 2009, 09:14 
Offline
Forumowicz

Wiek: 41
Posty: 128
Lokalizacja: Zabrze
Moje BMW: E36 Coupe
Kod silnika: M52B25
:rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl:
Panowie , ja za swapa z 1.6 na 2.5 (323) zaplacilem 5000 :znudzony:
Oczywiscie w tym cena silnika ukl napedowego , osprzetu .Wszystkiego oprocz zawiechy
Z tego chamulce i zawias przekladalem sam w garazu a puzniej poszedl silnik do swapa , wiec nie piszcie ze jakis mechanik zrobi wam swapa z1.6 na 2.5 lub 2.8 za grosze , poprostu za duzo roboty grzebania , przekladania i wiele innych rzeczy

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 sierpnia 2009, 00:31 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 684
Lokalizacja: Jarocin
Moje BMW: 318 & 330
Kod silnika: m40 & m54
w aukcji napisane jest wyrażnie 3500 i zostawiasz stare klamoty, chłopaki maja pewnie sporo znajonosci u okolicznych mechaników a tam przpływki sondy chlodnice do zagazowanych 316/318 są na wage złota.

po następne rynek jest juz dosc mocno zawalony czesciami z anglików i coraz trudniej cos sprzedac :P ( a to łatwiej kupic :hyhy: ), teraz byle kto kupuje dawce na allegro przekłada sobie wszystko sam a reszte sprzedaje zeby wyjsc na zero ;) przesledźcie sobie oferty zlokalizawane pod Wrocławiem, jest kilka wielkich złomiarni specjalizujących sie w BMW, więc chłopaki muszą czyms zawojowac rynek, wiadomo CCC. Narazie robia tanio, a przynajmniej zeby sie tak wydawało, w sumie wartośc pozostawionych gratów oscyluje w granicach 1500-2000 ale to nie jest zywa gotówka. Faktycznie jest sporo warsztatów które podejma sie takiego swapa za mniej niż 1500zł, ale żaden szanujacy sie mechanik nie zamontuje zuzytych części w aucie. Dla sprostowania: na forum pojawiła sie informacja o wykonaniu swapa w 48h, owszem, ale z tego co wiem nie praował tam jeden człowiek, a 10h dziennnie to mało, obliczenia iz koszt robocizny zamknie sie w 200zł są więc bzdurą!!

Nastepną sprawą jest zakup dawcy. Znam kilka osób które się trudnia importem angoli, tam auta przeważnie bierze sie z licytacji, 328 jest w cenie a za 200F to najwyzej wraka z ulicy mozna zgarnąć, ale odpowiedzcie sobie na pytanie czy chcecie silnik z takiego autka??

Po zapoznaniu sie z ofertą z aukcji osobiście uważam ją za okazje, a z tymi wiadomo bywa róznie

Jesli zmieniać ailnik to tylko na taki w idealnym stanie. Swap jest dobra okazją na przyzwoity serwis silnika, wszystkie płyny, filtry, paski, napinacze, wskazany remont alternatora i rozrusznika, uszczelniacze skrzyni, sprzegło tez się przyda nowe. Jak to wszystko podliczyć tysiąc bedzie mało :P

Jak jest naprawde pokaże czas. Cena okazyjna i pewnie pare osób sie skusi, wyda opinie, kto wie moze kolejna porządna swapownia nam wyrosnie :hyhy:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 sierpnia 2009, 02:36 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 179
Lokalizacja: Wrocław
Moje BMW: Bmw E46 325Ci
Kod silnika: m54b25
GŁADKI napisał(a):
328 jest w cenie a za 200F to najwyzej wraka z ulicy mozna zgarnąć,


dokładnie tak, znajomy szuka teraz e36 angola 328 jako dawce i ciężki temat, cenią sobie u angoli za jakiś przyzwoity egzemplarz.
GŁADKI napisał(a):
uot;]Dla sprostowania: na forum pojawiła sie informacja o wykonaniu swapa w 48h, owszem, ale z tego co wiem nie praował tam jeden człowiek, a 10h dziennnie to mało, obliczenia iz koszt robocizny zamknie sie w 200zł są więc bzdurą!!


Tak jak pisałem nikt charytatywnie tego nie zrobi.

GŁADKI napisał(a):
Cena okazyjna i pewnie pare osób sie skusi, wyda opinie, kto wie moze kolejna porządna swapownia nam wyrosnie :hyhy:


Oby tak było :super:

PS. dalszą dyskusję uważam za bezcelową

_________________
Obrazek
obczaj srebrną qpe klik, klik :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 sierpnia 2009, 16:15 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 52
Lokalizacja: ÂłomÂża
a mozecie mi powiedziec czy duża jest różnica miedzy 323 a 328 w przyspieszeniu i spalaniu ? prosilbym o opinnie bardziej takie obiektywne


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 sierpnia 2009, 16:17 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 15986
Lokalizacja: Los Santos
Moje BMW: E30 E46 E83
Kod silnika: M20B25 FTMW!!!
Garaż: ᶘ ᵒᴥᵒᶅ
Poszukaj, było wałkowane wiele razy. W skrócie - różnica w osiągach spora, w spalaniu niemierzalna.

_________________
BMW z duszą skończyły się na Kill 'em All.
Obrazek
Było: '92 E36 320i 2d diamantschwarz/stoff anthrazit; '98 E46 323i 4d farngruen/leder hellbeige, '97 E36 323i->328i 2d arktissilber/leder montana schwarz
Jest: '90 E30 325i 2d diamantschwarz/leder bison schwarz (M3), '05 E46 330ci stahlblau/leder schwarz, '08 E83 X3 3.0si alpinweiss 3/leder nevada tabak


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 37 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 11 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL