BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 16 czerwca 2024, 05:02

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie. Możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 62 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 8 września 2007, 21:07 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 528
Lokalizacja: Ząbki
Moje BMW: E36
Kod silnika: M40B18
Czarny_simr, jako że pogoda nie dopisała (deszcz :( ) to wykonałem tylko jeden pomiar i przyspieszanie na 4 biegu 80-120 wyszło 11,48s*

* tyle wyszło bratu, bo on mierzył stoperem, ja nagrywałem telefonem - analizując teraz nagranie na telefonie wyszło mi 11,60 ale to już chyba niewielka różnica :niepewny:

PS. Ty robiłeś pomiar sam? :P (Brat waży około 85kg ;) )

(Ten sam post znajduje się i u mnie w temacie o Chip'ie, jako że prosiłeś o pomiar - wkleję go i do tego tematu :) )

_________________
///M40
Wiesz jak wymontować i oczyścić lampy w E36? :D


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 września 2007, 23:13 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1904
Lokalizacja: Warszawa
lolek1 napisał(a):
oraz przyczynianie się do przegrzewania komory spalania, szczególnie w tzw. jeździe miejskiej


O co z tym dokładnie chodzi ?

_________________
"You Can Loose A Lot Of Money Chasing Woman, But You`ll Never Loose Woman Chasing Money"

Obczaj Mój Najszybszy w Mieœcie Wóóóóz Wariat ! E28 520i Edition


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 września 2007, 00:32 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 694
Lokalizacja: Wrocław
Moje BMW: e36
Kod silnika: m52b20
MAJSU_WuWuA napisał(a):
lolek1 napisał(a):
oraz przyczynianie się do przegrzewania komory spalania, szczególnie w tzw. jeździe miejskiej


O co z tym dokładnie chodzi ?

No niewiem bo jak by mialo to miec co z czipsem to raczej mialby sklonnosc do zalewania cylindra a to akurat chlodzi a nie przyczyna sie do przegrzewania wiec nie mam pojecia tez.

_________________
Moje byłe qp
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p=278860#278860
BMW EuroTrip (46 BMW Club Europatreffen )
http://pl.youtube.com/watch?v=R2BJ8VX0qto


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 września 2007, 13:11 
z tym, że wkładka zwiększa temperaturę spalania w silniku, co nie jest dla wytrzymałości zbyt dobre... a jeździe miejskiej to się nasila, bo silnik jest obciążony bardziej.



ptysiek, hmm widzisz, to trochę mało, bo ja miałem pojedyńcze pomiary jeden równy 11.4 a drugi 11.5 a 3 inne dopiero były gorsze od 11.6, nawet 11.4 to lepiej, niz to 11.48 więc tutaj chyba za wiele się nie zmienia w elastyczności :P no, oczywiście, gdybyś wykonał ich z 5 i mi na pw to chętnie je jakoś przeanalizuję.

ps. ja robiłem sam pomiar, ale ważę 100kg ^^


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 września 2007, 13:38 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 528
Lokalizacja: Ząbki
Moje BMW: E36
Kod silnika: M40B18
Czarny_simr, czyli różnica w wadze to 70kg (obaj ok. 85kg)

Sprawdzę to, tylko sam muszę być :hyhy: Podzielę się wynikami jak pomiary zrobię ;)

_________________
///M40
Wiesz jak wymontować i oczyścić lampy w E36? :D


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 września 2007, 13:54 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1904
Lokalizacja: Warszawa
Czarny_simr napisał(a):
z tym, że wkładka zwiększa temperaturę spalania w silniku, co nie jest dla wytrzymałości zbyt dobre... a jeździe miejskiej to się nasila, bo silnik jest obciążony bardziej.


A w jaki sposób wkładka wpływa na zwiększenie temperatury spalania w silniku ?

_________________
"You Can Loose A Lot Of Money Chasing Woman, But You`ll Never Loose Woman Chasing Money"

Obczaj Mój Najszybszy w Mieœcie Wóóóóz Wariat ! E28 520i Edition


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 września 2007, 14:50 
Sportowe filtry powietrza

Mogą nieznacznie podnieść moc pojazdu w wąskim zakresie obrotów, ale często
ją obniżają. Gdy filtr stożkowy jest montowany w miejscu seryjnej obudowy, modyfikacja często źle się kończy. Producenci precyzyjnie przygotowują charakterystykę pracy silnika do pojemności układu dolotowego i do rezonansów, które w nim powstają. Zamontowanie filtra stożkowego z niewłaściwie dobraną pojemnością układu dolotowego powoduje, że silnik nie osiąga pełnej wartości momentu obrotowego. Co gorsza, amatorsko montowane filtry stożkowe najczęściej wciągają gorące powietrze spod maski, co pogarsza osiągi i powoduje przegrzanie silnika. Lepiej założyć sportowy filtr przeznaczony do seryjnej obudowy. Niestety, podobnie jak filtr stożkowy, ma on ogromną wadę: dużo mniej dokładnie filtruje powietrze i do silnika dostają się drobiny, które przyspieszają zużycie go. Mogą także wpływać na przegrzewanie się komory spalania. Sportowe filtry nasączane są płynem, który w postaci drobin osiada na przepływomierzu powietrza
i powoduje uszkodzenie go. Dobrze zamontowany sportowy filtr powietrza może dodać od 2 do 7 proc. mocy, ale na pewno skróci żywotność silnika nawet o kilkadziesiąt procent.

- z http://www.autokaliska.waw.pl/strona.php?30088 na stronie Chojnackiego to samo jest praktycznie napisane.

ale JAK i DLACZEGO ma niby się przegrzewać, to nie znalazłem.....

ptysiek, a ile paliwa mieliscie w baku? :hyhy:

nie no zartuje, bez przesady ^^

czekam na pomiary :) dzięki!


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 września 2007, 15:41 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1904
Lokalizacja: Warszawa
Czarny_simr napisał(a):
Mogą także wpływać na przegrzewanie się komory spalania.


No to dalej nic niewiem jaki wpływ ma na to wkładka...

Cytuj:
Sportowe filtry nasączane są płynem, który w postaci drobin osiada na przepływomierzu powietrza
i powoduje uszkodzenie go.


To też się rozpisali, pewnie pod ciężarem tego oleju się rozpada :P To już było poruszane w innym wątku że raczej to nie prawda bo równie dobrze przyczynia się do tego olej z silnika który przedostaje się do dolotu...
Cytuj:
ale na pewno skróci żywotność silnika nawet o kilkadziesiąt procent.


To już jakaś niebotyczna bzdura ! Czyli co po założeniu wkładki fura zamiast przejechać 300tyś km przejedzie 60 ? Kwas, kwas i jeszcze raz kwas.

_________________
"You Can Loose A Lot Of Money Chasing Woman, But You`ll Never Loose Woman Chasing Money"

Obczaj Mój Najszybszy w Mieœcie Wóóóóz Wariat ! E28 520i Edition


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 września 2007, 19:02 
MAJSU_WuWuA napisał(a):
No to dalej nic niewiem jaki wpływ ma na to wkładka...


no i właśnie ja dalej też nie!!

jakby to była prawda:

Cytuj:
ale na pewno skróci żywotność silnika nawet o kilkadziesiąt procent.


to raczej byśmy o tym wiedzieli już znacznie wcześniej :/

poza tym, po prostu u Chojnackiego było napisane, by myć je co 20 tyś, bo jak za często się je czyści, to wtedy mniejsza zdolność do filtrowania może mieć większe znaczenie....


czyli temat wciąż niezamknięty... :...:


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 września 2007, 20:18 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 694
Lokalizacja: Wrocław
Moje BMW: e36
Kod silnika: m52b20
Czarny_simr napisał(a):
MAJSU_WuWuA napisał(a):
No to dalej nic niewiem jaki wpływ ma na to wkładka...


no i właśnie ja dalej też nie!!

jakby to była prawda:

Cytuj:
ale na pewno skróci żywotność silnika nawet o kilkadziesiąt procent.


to raczej byśmy o tym wiedzieli już znacznie wcześniej :/

poza tym, po prostu u Chojnackiego było napisane, by myć je co 20 tyś, bo jak za często się je czyści, to wtedy mniejsza zdolność do filtrowania może mieć większe znaczenie....


czyli temat wciąż niezamknięty... :...:

No oczywiscie ze sie nie powinno ich czyscic czesto mi napisali ze gabkowy pipercrosa po 40 mam czyscic.. i na dodatek nie wolno przesadzic z olejkiem to powinno byc powirzchowne spryskanie calej powierzchni i koniec a nie jakies bawienie sie w poprawki a bu tu jeszcze nie ma a to tam a pozniej cieknie z takiego ;/

_________________
Moje byłe qp
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p=278860#278860
BMW EuroTrip (46 BMW Club Europatreffen )
http://pl.youtube.com/watch?v=R2BJ8VX0qto


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 września 2007, 08:39 
Offline
Forumowicz

Posty: 228
Lokalizacja: maÂłopolska
sama wkładka nie przyczynia się do przegrzewania komory spalania , w tej części wypowiedzi chodziło bardziej o stożek który nie jest obudowany i ciagnie powietrze prosto z komory silnika... wtedy stojąc na swiatłach albo w korku przy +30 stopniach na zewnątrz masz pod maska z 70 , wtedy silnik zasysa tak gorące powietrze i w rezultacie komora spalania ma dużo większa temperaturę chyba wiadomo ... jak masz fabryczny dolot to zazwyczaj ujęcie powietrza jest gdzieś z poza komory silnika i temperatura zasysanego powietrza jest sporo niższa .. więc ten efekt raczej wkładki nie dotyczy a bardziej stożka bez obudowy termicznej...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 września 2007, 14:34 
czyli w uproszczeniu oczywiście możemy przyjąć, że wkładka sama nie ma na to wpływu :)


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 września 2007, 15:00 
Offline
Forumowicz

Posty: 221
Lokalizacja: Libi¹¿
To moze podziele sie swoimi spostrzezeniami. Mialem golfa 3gt 1,8, ktory jezdzil na wkladce kn przez jakies 80tys km. Byla to jedyna zmiana pod maska a auto zbieralo sie lepiej niz takie same golfy. Malo tego samochod mial przejechane 280tys km i nie bylo zadnych problemow z mechanika w tym aucie. Co do serwisu wkladki stosowany byl oryginalny preparat kn.
Pozdro


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 września 2007, 15:19 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Posty: 16970
Moje BMW: mityczne
Kod silnika: tłuste konie
Garaż: Było: E36 318i sedan, E36 316i Compact, E39 528i sedan, E46 328Ci, E92 325Xi
Jest: F32 420i, F32 428i
Miałem w M40 wkładkę i wydaje mi sie ze też było lepiej
Teraz też bym chętnie to założył aleeee....
Chciałbym zobaczyć wykres z hamowni jakiegoś bmw z wkładką i bez. Ważna jest cała charakterystyka, chciałbym wykluczyć subiektywność moich pomiarów.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 września 2007, 18:32 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1904
Lokalizacja: Warszawa
Miałem shamować moje M20 z wkładką i bez ale problem polega na tym że niewiem zy mój Motronic odrazu ustawia nowy skład mieszkanki po włożeniu wkładki czy trzeba reset kompa zrobić a w to na hamowni mi się nie chce już bawić...

_________________
"You Can Loose A Lot Of Money Chasing Woman, But You`ll Never Loose Woman Chasing Money"

Obczaj Mój Najszybszy w Mieœcie Wóóóóz Wariat ! E28 520i Edition


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 września 2007, 20:11 
właściwie, to ja tak samo nie jestem pewny jak to i u mnie jest :suchy:


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 września 2007, 21:27 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 144
Lokalizacja: Wro / Wawa
Moje BMW: e87 118d
wszystko ok, ale...
czy pomiarów dokonywałeś też na nowym filtrze vs wkładka k&n?
czy na używanym filtrze?
jeśli swój stary filtr miałeś już używany to nawet przy zmianie na nowy mógłbyś poczuć różnicę
nie krytykuję wkładki, zresztą miałem w poprzednim aucie, ale nie odczułem nawet min. różnicy
i do tego jeszcze trzeba ją czyścić a tak to kupujesz za grosze nową i masz z głowy :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 września 2007, 11:06 
PiTT napisał(a):
czy pomiarów dokonywałeś też na nowym filtrze vs wkładka k&n?
czy na używanym filtrze?
jeśli swój stary filtr miałeś już używany to nawet przy zmianie na nowy mógłbyś poczuć różnicę


obydwa lekko używane, na tym k&n też już trochę km zrobiłem, więc o tym nie zapomniałem :)


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 października 2007, 23:40 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 144
Lokalizacja: Wro / Wawa
Moje BMW: e87 118d
czy pojawiły się jakieś wykresy z hamowni?
ktoś robił nowe testy z wkładką i bez?
cały czas się zastanawiam czy warto


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 października 2007, 23:58 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 694
Lokalizacja: Wrocław
Moje BMW: e36
Kod silnika: m52b20
PiTT napisał(a):
czy pojawiły się jakieś wykresy z hamowni?
ktoś robił nowe testy z wkładką i bez?
cały czas się zastanawiam czy warto

te pytania sie zdeka bez sensu :zdziwko: jak Ciebie stac na hamowanie akta czyli koszt 2 razy wiekszy niz wkladki to smialo mozesz zrobic po kupnie i nam pokazac.

_________________
Moje byłe qp
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p=278860#278860
BMW EuroTrip (46 BMW Club Europatreffen )
http://pl.youtube.com/watch?v=R2BJ8VX0qto


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 62 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 19 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL