BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 11 maja 2025, 08:17

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie. Możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 56 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: [e36] mam weitec 50/20 i problem z amortyzatorami
PostNapisane: 10 maja 2011, 08:45 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 38
Posty: 1007
Lokalizacja: CzĂŞstochowa
Moje BMW: BMW 540 i6b
Kod silnika: M62B44TU
Yaro nie obraź się ale to nie wygląda...to nie jest X3...
Radek ja też długi czas walczyłem w obniżeniem u siebie w touringu. Po wyjęciu KW var.II na którym był dla mnie beton zakupiłem nowe b4+ 40/20 jamexa springi. Byłem trochę rozczarowany bo przód poszedł mocno w górę a do tego samochód dziwnie słabo tłumił nierówności. Miałem porównanie bo jeździłem compaktem kumpa który miał kit mtsa ( 60/40 ) i tam na prawdę fajnie się tym jeździło. Nie za twardo a w miarę sztywno. Obecnie mam zestaw b4 + eibach pro kit i jestem mega zadowolony, przód zszedł troszkę niżej ale najważniejsze to jeździ się o niebo lepiej.

_________________
/// brak zgody administracji na reklame ///


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e36] mam weitec 50/20 i problem z amortyzatorami
PostNapisane: 10 maja 2011, 21:02 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 665
Lokalizacja: Piotrków Tryb.
Moje BMW: e36 328
Kod silnika: M52B28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=97228 Aktualne foty str 5.. ;)
Sucre napisał(a):
Yaro nie obraź się ale to nie wygląda...to nie jest X3...

Sucre SPOX, :looka: ja się wcale nie obrażam.. :P ;) przygotowałem się psychicznie na wszystkie komentarze.. ;) Wiem że jeśli chodzi o wygląd to STRACIŁA TO COŚ.. :/ dobrze że nadrabia prowadzeniem, bo naprawdę jest to czego oczekiwałem :P :D
Długo zastanawiałem się jakie sprężyny kłaść i doszedłem do wniosku że na nasze drogi to std długości będą najlepszym rozwiązaniem.. I nie pomyliłem się.. :] Może gdyby to nie był mój jedyny samochód którego używam na co dzień to pozostawiłbym go na starym zawieszeniu na którym jeździłem 2,5 roku.. :|

_________________
Obrazek

Moja B-U-M-A.: viewtopic.php?f=6&t=97228
Nowe foty str 5..


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e36] mam weitec 50/20 i problem z amortyzatorami
PostNapisane: 13 maja 2011, 20:38 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 68
Lokalizacja: gdynia
Moje BMW: E36 coupe
Kod silnika: m42b18
Sucre napisał(a):
zakupiłem nowe b4+ 40/20 jamexa springi. Byłem trochę rozczarowany bo przód poszedł mocno w górę a do tego samochód dziwnie słabo tłumił nierówności.

no wlasnie, na poczatku mialem b4 + te moje weitec 50/20 i skakal mi przod jak piłeczka pinpongowa, wiec po tygodniu zdialem te b4 i one od ponad roku leza sobie w piwnicy hehehe.

Wiec jak cos to mam opcje, wsadzic te b4+eibachy 30/15. Tylko wiesz.. obawiam sie ze jednak b4 to tak jak seria, wiec takie obnizenie bedzie je katowac i sprawiac ze beda pracowaly w obnizonym polozeniu i tym samym nie dosc ze szybciej padną to beda bujaly autem. Mniej niz na weitecach ale beda.

czytalem duzo na forach ze np bilsteiny b6 + springi lekko obizane np 30/15 komponuja sie dobrze, ale bardzo duzo uzytkownikow takich zestawow klnie na b6 ze szybko sie rozwalają. Z tego wnioskouje ze opis w katalogu bilsteina jest prawdziwy - ze b6 do sprezyn standard, a b8 to m-technik (czyli 20/20)

generalnie napalilem sie na bilsteiny b8 bo kumpel przewiozl mnie swoja 2,8 coupe z tymi amorami w sposob rajdowy (bo jezdzi w rajdach amataorskich) i to jak to auto pokonywalo zakrety z mega predkoscia nie wpadajac w poslizgi/drift, po tylko trzymajac sie jak rzepa - prostu mnie zatkalo. Moim to byl 20 razy wypadl lub dupe by zarzucilo. Wsiadl pozniej w moj i powiedzial ze, mimo tego 50/20 i twardych mts-ow -to za bardzo buja autem przy szybich zmianach kierunku, a do tego jest zbyt twardo, mowil ze jakies dziwne te mts-y . W sumie amory za 600zl wiec co sie dziwic.


dodatkowo teraz juz zupelnie zglupialem, bo zaczalem wyczytywac gdzies na forach ze amory gazowe (tzn olejowo-gazowe) bardzo zle sprawuja sie zimą. Ze twardnieja gdy jest duzy mroz, albo kiedy maja juz duzo przebiegu to potrafia nie zaskakiwac przez kilkanascie minut jazdy po postoju. Mam uraz do zimy bo mialem 2 wypadki moim autem, wlasnie przez zla przyczepnosc tylu, dlatego zaczalem myslec ze moze to przez to mocne obnizenie i twarde mts-y. mam 50/20 moze przez takie nierowne obnizenie lekko przesunalem srodek ciezkosci na przod i dupa jest nie dociazona i szybciej zima ucieka na boki?

przede wszystkim chce by poprawilo mi sie bezpieczenstwo i do tego jakos chce pogodzic to z wygladem.
Dlatego lekkie obnizenie i na logike twarde zawieszenie. Bo chyba im twardziej tym bezpieczniej w lecie na suchym, ale co z zima? lejpiej miekko czy twardo?

_________________
E36 318is coupe, amory: BiLSTEiN B8, springi: EiBACH -30/-15, ringi+hid-y na soczewkach DEPO (nie oslepiam innych) Wydech Ulter dedykowany pod is-a + koncowka owal. biale felgi 17" i skóry, zegary Indiglo (jak w VW-ach bo niestety tak lubie)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e36] mam weitec 50/20 i problem z amortyzatorami
PostNapisane: 15 maja 2011, 21:17 
Offline
Forumowicz

Posty: 215
Lokalizacja: Wwa
Moje BMW: E34
Kod silnika: M30B35
Na przod do -30 wrzucaj B8, w ogole nie ma o czym dyskutowac. Amory o seryjnej wysokosci to pomylka, B6 beda co prawda dawac rade lepiej niz B4 albo cokolwiek innego bo to bardzo wysokiej jakosc produkt, ale do B8 nie ma porownania.
Na tyl do -15 B6 powinny bez problemu dawac rade, czy B8 beda dobrze pracowac przy takim wyciagnieciu to ciezko powiedziec, zadzwon do Zerkopolu i spytaj, 30 sekund i bedziesz wiedzial.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e36] mam weitec 50/20 i problem z amortyzatorami
PostNapisane: 16 maja 2011, 07:20 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 170
Moje BMW: 7er ///M-Sport
Kod silnika: M57d30
Koledzy nie chcę śmiecić i zakładać nowego tematu. Powiedzcie mi ile jest w tym prawdy: http://allegro.pl/sprezyny-tyl-przod-am ... 18987.html
Pierwszy raz widzę aby BMW montowało czerwone sprężyny :przestraszony: Jak uważacie, czy ta zawieszka jest 100% ory?

_________________
Obrazek
- mamo, mamo, dlaczego ci ludzie klękają?
- bo to jedzie BMW e38 synku...
-------------------------------------------------
///M-Sport Individual


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e36] mam weitec 50/20 i problem z amortyzatorami
PostNapisane: 16 maja 2011, 11:03 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 68
Lokalizacja: gdynia
Moje BMW: E36 coupe
Kod silnika: m42b18
korba napisał(a):
Na przod do -30 wrzucaj B8, w ogole nie ma o czym dyskutowac. Na tyl do -15 B6 powinny bez problemu dawac rade, czy B8 beda dobrze pracowac przy takim wyciagnieciu to ciezko powiedziec


odpowiedz z przodem mi sie podoba. ale odpowiedz w sprawie tylu zastanawia. TO mozna tak miksowac amortyzaotry? To jest bezpieczne i nie wplywa na ogolna przyczepnosc auta? Zawsze bylem przeciwny mixowaniu czegos z dwoch roznych kompletow -czy to sprezyn i amorow, czy tez opon.

korba napisał(a):
zadzwon do Zerkopolu i spytaj, 30 sekund i bedziesz wiedzial.

No wlasnie wolalem tego nie robic by nie namieszac sobie w glowie. Kumpel ktory kupil b8, odrazal mi takie praktyki, bo oni podobno czasem farmazony plotą. Doradzają pod swoją korzyść. Podobno jest tam jeden tylko taki "kumaty" a reszta to ma slabe rozeznanie w tym co lepiej zalozyc. Dlatego wolalem sie tutaj doradzic tych, ktorzy maja w tym temacie praktyke (maja e36 i te amory na codzien, a nie tylko gole amory i teorie w zakladzie regenerujacym)

_________________
E36 318is coupe, amory: BiLSTEiN B8, springi: EiBACH -30/-15, ringi+hid-y na soczewkach DEPO (nie oslepiam innych) Wydech Ulter dedykowany pod is-a + koncowka owal. biale felgi 17" i skóry, zegary Indiglo (jak w VW-ach bo niestety tak lubie)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e36] mam weitec 50/20 i problem z amortyzatorami
PostNapisane: 16 maja 2011, 11:43 
Offline
Forumowicz

Posty: 215
Lokalizacja: Wwa
Moje BMW: E34
Kod silnika: M30B35
B6 i B8 to bardzo podobne (takze twardosciowo) amory, roznia sie glownie dlugoscia.
Mozesz mieszac bez problemu.

Ja bym do Zerkopolu zadzwonil i posluchal co maja do powiedzenia.
Informacja czy B8 beda nominalnie pracowac na -15mm nie wiaze sie z zadna korzyscia dla nich, B6 i B8 kosztuja prawie tyle samo. Nie sadze zebys na tym forum znalazl kogos kto sie lepiej zna na Bilsteinach od nich, no ale fakt ze mozesz trafic na jakiegos praktykanta od odbierania telefonow, szczegolnie jak poczekasz do czerwca do konca szkoly :D


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e36] mam weitec 50/20 i problem z amortyzatorami
PostNapisane: 16 maja 2011, 20:15 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 68
Lokalizacja: gdynia
Moje BMW: E36 coupe
Kod silnika: m42b18
dobrze, tak zrobie zadzwonie do nich na dniach.

w katalogu bilsteina przy b6 wskazane sa spreznyny standart a przy b8 napisane jest m-technik.
m-techinik ma 20/20 tak? czy te 5mm to az taka roznica by trzeba bylo wsadzac b6?
ok ale masz racje. zadzwonie do nich na dnich jak wroce z wyjazdu.

_________________
E36 318is coupe, amory: BiLSTEiN B8, springi: EiBACH -30/-15, ringi+hid-y na soczewkach DEPO (nie oslepiam innych) Wydech Ulter dedykowany pod is-a + koncowka owal. biale felgi 17" i skóry, zegary Indiglo (jak w VW-ach bo niestety tak lubie)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e36] mam weitec 50/20 i problem z amortyzatorami
PostNapisane: 16 maja 2011, 21:20 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 170
Moje BMW: 7er ///M-Sport
Kod silnika: M57d30
Koledzy czy może ktoś mi odpowiedzieć na pytanie? Sprawa dla mnie b.istotna.

_________________
Obrazek
- mamo, mamo, dlaczego ci ludzie klękają?
- bo to jedzie BMW e38 synku...
-------------------------------------------------
///M-Sport Individual


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e36] mam weitec 50/20 i problem z amortyzatorami
PostNapisane: 16 maja 2011, 21:30 
Offline
Forumowicz

Posty: 215
Lokalizacja: Wwa
Moje BMW: E34
Kod silnika: M30B35
radek-bmw napisał(a):
w katalogu bilsteina przy b6 wskazane sa spreznyny standart a przy b8 napisane jest m-technik.
m-techinik ma 20/20 tak? czy te 5mm to az taka roznica by trzeba bylo wsadzac b6?


Trudno powiedziec, to beda juz niewielkie roznice.
Jezeli powiedza ci w Zerku ze B8 na -15 bedzie pracowal w odpowiednim zakresie to bierz i sie nie zastanawiaj.
Obojetne co wybierzesz to bedzie jedna z najlepiej wydanych kwot jezeli chodzi o radosc z jazdy:)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e36] mam weitec 50/20 i problem z amortyzatorami
PostNapisane: 17 maja 2011, 11:15 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 68
Lokalizacja: gdynia
Moje BMW: E36 coupe
Kod silnika: m42b18
korba napisał(a):
Jezeli powiedza ci w Zerku ze B8 na -15 bedzie pracowal w odpowiednim zakresie to bierz i sie nie zastanawiaj.


Dzwonilem, rozmawialem z milym panem ktory znal sie na rzeczy. Wiedzial o co pytam i jaki mam problem. Odpowiedzial mi jednak zupelnie z innej beczki. Przód oczywiście tak jak pisales, powiedzial ze ma byc b8, ale koniecznie wersja VE3-4402 i VE3-4403 - zeby nie brac wersji V36-... Co do tyłu... powiedział ze nie poleca ani b6 ani b8. Podkreslil ze sa na rynku 25 lat, maja duze doswiadczenie i wiedza co przychodzi do regeneracji. Obwinial cienką rure i tulejke gumowa na gorze mocowania amortyzatora. Wszystko dosc szybko potrafi sie wyrobic i rurka bedzie sie obijac i spowoduje to odksztalcenia na tloczysku i rozszczelnienie amortyzatora. Mowil, ze moga mi przygotowac amortyzatory na tyl. Biara od m3 na grubej rurze i przerabiaja/dostrajają odpowiednio sily/twardosc itp do mojego auta. Dodal ze z tego rozwiazania korzysta u nich duzo driftowcow i innych osob jezdzacych ekstremalnie - wszyscy zadowoleni - cena 550zl sztuka.

Ja jednak naciskalem na podpowiedz - wybor pomiedzy b6 a b8. Powiedzial, ze na tyl przy -15mm nie ma to wiekszego znaczenia. Podkresil ze jesli wsadze b8 to sprezyna bedzie troszke bardziej scisnieta, bo amor skrocony jest o 20mm, wiec zaowocuje to lekko twardszym zawieszeniem, ale dodal ze twardosc pomiedzy samymi amortyzatorami b6 i b8 jest taka sama. Powiedzial tez ze b8 sa troche za twarde jak na polskie drogi. Jednak mimo wszystko odradzal by b6 i b8 na tyl bo czesto sa problemy wlasnie z tylem w e36 na tych amorach.


Greneralnie slabo mu uwierzylem. A to z racji takiej - ze zawsze bylem przeciwny przeróbkom i poprawianiem inzynierow ktorzy zęby zjadli na skonstruowaniu takich amortyzatorow i z pewnoscia mieli duzo bardziej wyspecjalizowaną amarature do prowadzenia testow i symulacji. Dlatego jestem zwolennikiem nietkniętych b6 i b8 a nie jakis przerobek z m3.

Tak czy inaczej - zadzwonilem i wyszlo z tego maslo maslane a nic konkretnego.
chyba faktycznie zamontuje b8 na przod i tyl.

_________________
E36 318is coupe, amory: BiLSTEiN B8, springi: EiBACH -30/-15, ringi+hid-y na soczewkach DEPO (nie oslepiam innych) Wydech Ulter dedykowany pod is-a + koncowka owal. biale felgi 17" i skóry, zegary Indiglo (jak w VW-ach bo niestety tak lubie)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e36] mam weitec 50/20 i problem z amortyzatorami
PostNapisane: 17 maja 2011, 12:57 
Offline
Forumowicz

Posty: 215
Lokalizacja: Wwa
Moje BMW: E34
Kod silnika: M30B35
No to ciekawe co piszesz z tym tyłem.
Pytanie co ty bedziesz robil z autem, jak katowal w sporcie/drifcie to ja bym posluchal pana...
Oni od bardzo wielu lat robia bilsteiny pod indywidualne potrzeby, regeneruja zuzyte, raczej wiedza co mowia.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e36] mam weitec 50/20 i problem z amortyzatorami
PostNapisane: 17 maja 2011, 19:49 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 68
Lokalizacja: gdynia
Moje BMW: E36 coupe
Kod silnika: m42b18
korba napisał(a):
ja bym posluchal pana...Oni od bardzo wielu lat robia bilsteiny pod indywidualne potrzeby

tak i ja bym go tez posluchal gdyby proponowal mi przerobione b8 czy b6. a powiedzial wyraznie ze biora amor od m3 i przerabiaja.

Juz raczej zaczynam byc pewny swego - b8 na przod i tyl. Zostalo mi jeszcze 1,5tygodnia czasu na przemylenia hehe, bo jestem na wyjezdzie i jeszcze jest czas na decyzje. jak wroce to juz musze miec amory.

_________________
E36 318is coupe, amory: BiLSTEiN B8, springi: EiBACH -30/-15, ringi+hid-y na soczewkach DEPO (nie oslepiam innych) Wydech Ulter dedykowany pod is-a + koncowka owal. biale felgi 17" i skóry, zegary Indiglo (jak w VW-ach bo niestety tak lubie)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e36] mam weitec 50/20 i problem z amortyzatorami
PostNapisane: 24 maja 2011, 19:11 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 47
Posty: 28
Lokalizacja: Zgorzelec
Moje BMW: E61
Kod silnika: M57T2
Witam,

Z tytułu iż jestem na etapie wymiany zawieszenia to podłączę się do tematu.
Miał ktoś z Was styczność z takim zestawem http://moto.allegro.pl/amortyzatory-spo ... 07027.html ? Co o tym sądzicie?

_________________
"Człowiek nie ma przyjaciół, przyjaciół ma powodzenie"

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e36] mam weitec 50/20 i problem z amortyzatorami
PostNapisane: 30 czerwca 2011, 23:24 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 68
Lokalizacja: gdynia
Moje BMW: E36 coupe
Kod silnika: m42b18
Panowie!

mam od 2 miesiecy komplet bilstein b8 + eibach -30/-15

Nie czytajcie tego co wczesniej pisalem.

Musze to powiedziec - KU..WA bilsteiny b8 to POEZJA! nic innego sie nie liczy! zadne mts, zadne blistein b4.
One są warte całych 1800zl. do Sportowej zawiechy tylko lekko obnizone nie za twarte sprezyny i bilstein b8. Po prostu CUDO. nigdy bym nie uwierzyl gdybym sie nie przejechal. Nic czym jezdzilem nie wybiera tak dziur jak b8 i tak trzyma sie auto drogi. MTS przy bilsteinie b8 to PRĘTY. B8 jest bezkonkurencyjny - wybiera dziury pięknie a do tego daje lepsza przyczepnosc od mts. SZOK.Kogokolwiek wioze robiac ostre zakrety, to jest zdziwiony ze tak sie trzyma

wkrotce foty!

_________________
E36 318is coupe, amory: BiLSTEiN B8, springi: EiBACH -30/-15, ringi+hid-y na soczewkach DEPO (nie oslepiam innych) Wydech Ulter dedykowany pod is-a + koncowka owal. biale felgi 17" i skóry, zegary Indiglo (jak w VW-ach bo niestety tak lubie)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e36] mam weitec 50/20 i problem z amortyzatorami
PostNapisane: 4 lipca 2011, 22:01 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 10
Moje BMW: 328
Czesc Radek,tu Piotrek od bordowego 328
Ciesze sie ze jestes zadowolony,sądze ze teraz twoje auto prowadzi sie lepiej od mojego(ze względu ma 4-cylindry),jeszcze mozesz sie pokusic o grubsze m-pakietowe stabilizatory.Tak jak ci mowiłem-twardo i nisko nie znaczy dobrze,zwłaszcza ze ty miałes bardzo twarde sprężyny i do tego kiepski amor który nie był w stanie ich wytłumic.
Dasz sie karnąć? :mrgreen: będe spokojnie jechał ;D


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 56 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL