Witam.
Od pewnego czasu ABS w moim aucie odmawiał posłuszeństwa, objawiało sie to zapalaniem kontrolki podczas jazdy i brakiem ABS - w różnych warunkach, zaraz po ruszeniu autem, czy po 20km, jazda po dziurach, czy po "stole", nieraz po muśnięciu hamulca, czy gwałtownym blokowaniu kół.
Byłem kiedyś na kompie i przy okazji odczytano błędy ABS, pokazało masakrę

5 błędów w tym 132 pedal travel sensor. Błędy zostały skasowane, ale jazdy próbnej i ponownego odczytu nie było.
Po zakupie fejsa ADS w inpie pokazało jeden błąd
132 brake pedal sensorikCzujnik ten znajduje się w serwie hamulca

Na foto widać małe wyłamanie mocowania czujnika, nie polecam tego tykać w temp poniżej zera

Wypinamy wtyczkę, mocno siedzi, na szczęście są wykonane z bardziej elastycznego tworzywa i nie kruszą się w palcach na mrozie. Przewody trzeba będzie zabezpieczyć.

Podwadzamy metalowy pierścień

Zsuwamy pierścień, czujnik wychodzi bez oporu w stronę przodu auta. Uwaga na oring.


Gniazdo trzeba trochę wyczyścić

I mamy gada na stole


Na foto pokazane jak go rozłożyć. Rozdzielamy te dwa elementy (czerwone strzałki), można się wspomóc lekko przeginając jak pokazują niebieskie strzałki. Nie kręcimy względem siebie bo pokrzywimy styki.

Uwaga na sprężynę i ślizg żeby nie wyskoczył.

Wysuwamy płytkę. Czyścimy stary uszczelniacz z obudowy, płytkę i styki suwaka.

Łączymy płytkę z wtyczką i porządnie lutujemy z dodatkiem nowej cyny.

Składamy jak na foto

Dajemy nowy uszczelniacz w miejscu łączenia elementów, ja dałem budapren

I wciskamy

Montaż w serwie w odwrotnej kolejności, nie zapomnijmy o oringu, metalowy pierścień sam nie wskoczy, trzeba mu pomóc dopychając czujnik do serwa i wciskać pierścień.

Przed zmontowaniem można pomierzyć rezystancje.
250om na wysuniętym trzpieniu, 500om lekko wciśnięty, 1kom bardziej, natomiast wciśnięty do oporu brak przejścia.
Tu tez trochę info.
viewtopic.php?f=1&t=107697&start=0viewtopic.php?p=329288#p329288Tyle w temacie
