Witam.
Chciał bym zaprezentować montaż GONG-u zamiast fabrycznego brzęczka który jest  wk 

 cy  dla ucha.
Cena gongu nie jest duża na alle w granicach 20zł, roboty też nie za wiele a dużo przyjemniejszy. 

Gong ma 2 x +12V i 2 x Masa (są na nim oznaczenia), ale wystarczy że jest jedno zasilanie puszczone.
Można tez od razu sprawdzić czy zakupiony gong jest sprawny, podpinamy +12 i masę, do pinów oznaczonych na gongu i masą dotykamy pinów t1,t2,t3,t4 i powinien dawać oznaki życia [t5 u mnie nie działa] 
Z gongu prowadzimy jeden kabelek PIN T3 do licznika/zegarów do mniejszej białej kostki i w wpinamy się w PIN14.

Brązowy kabelek pin 14  (gong jest sterowany masą)


I to by było na tyle z elektryki, reszta to kodowanie NCS.
W Teście zegarów TEST NR13 jest od gongu u mnie po mimo prawidłowego podłączenia w teście gognu nie słychać, ale nie ma się co tym sugerować. 
Nie pamiętam wszystkich które zaznaczyłem ale procedura jest prosta:
zamieniamy PIEZO na GONG oraz nicht_aktiv na aktiv, robimy to w module KMB.
WARN_MEDIUM_GURT
	gong
WARN_MEDIUM_ZUENDSCHL
	gong
WARN_MEDIUM_LIMIT
  	gong
WARN_MEDIUM_TOG
	gong
WARN_MEDIUM_AUSSENTEMP
	gong
AUSSENTEMP_WARN_AKUSTIK
	aktiv
WARN_MEDIUM_RDKS
	gong
RDKS
	aktiv
AKUSTIK_RDKS
	aktiv
AKUSTIK_PARKBREMSE
	aktiv
WARN_MEDIUM_PARKBREMSE
	gong
ZUENDSCHLUESSEL_WARNUNG
	aktiv
FUNKUHR 
	aktiv
Gong działa : przed pełna godziną, gdy zostawimy kluczyk w stacyjce i otworzymy drzwi, gdy ruszymy na zaciągniętym ręcznym, gdy temp spadnie poniżej 3*, gdy przekroczymy daną prędkość, gdy mamy nie zapięte pasy. Wszystko zależy od wyposażenia auta i to co sobie włączymy. 
Pozdro.