Witam.
Chciał bym zaprezentować montaż GONG-u zamiast fabrycznego brzęczka który jest wk

cy dla ucha.
Cena gongu nie jest duża na alle w granicach 20zł, roboty też nie za wiele a dużo przyjemniejszy.

Gong ma 2 x +12V i 2 x Masa (są na nim oznaczenia), ale wystarczy że jest jedno zasilanie puszczone.
Można tez od razu sprawdzić czy zakupiony gong jest sprawny, podpinamy +12 i masę, do pinów oznaczonych na gongu i masą dotykamy pinów t1,t2,t3,t4 i powinien dawać oznaki życia [t5 u mnie nie działa]
Z gongu prowadzimy jeden kabelek PIN T3 do licznika/zegarów do mniejszej białej kostki i w wpinamy się w PIN14.

Brązowy kabelek pin 14 (gong jest sterowany masą)


I to by było na tyle z elektryki, reszta to kodowanie NCS.
W Teście zegarów TEST NR13 jest od gongu u mnie po mimo prawidłowego podłączenia w teście gognu nie słychać, ale nie ma się co tym sugerować.
Nie pamiętam wszystkich które zaznaczyłem ale procedura jest prosta:
zamieniamy PIEZO na GONG oraz nicht_aktiv na aktiv, robimy to w module KMB.
WARN_MEDIUM_GURT
gong
WARN_MEDIUM_ZUENDSCHL
gong
WARN_MEDIUM_LIMIT
gong
WARN_MEDIUM_TOG
gong
WARN_MEDIUM_AUSSENTEMP
gong
AUSSENTEMP_WARN_AKUSTIK
aktiv
WARN_MEDIUM_RDKS
gong
RDKS
aktiv
AKUSTIK_RDKS
aktiv
AKUSTIK_PARKBREMSE
aktiv
WARN_MEDIUM_PARKBREMSE
gong
ZUENDSCHLUESSEL_WARNUNG
aktiv
FUNKUHR
aktiv
Gong działa : przed pełna godziną, gdy zostawimy kluczyk w stacyjce i otworzymy drzwi, gdy ruszymy na zaciągniętym ręcznym, gdy temp spadnie poniżej 3*, gdy przekroczymy daną prędkość, gdy mamy nie zapięte pasy. Wszystko zależy od wyposażenia auta i to co sobie włączymy.
Pozdro.