BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 2 maja 2025, 02:42

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie. Możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 16 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [Exx] Pojedynek Gaz IV generacji vs V
PostNapisane: 25 stycznia 2008, 16:25 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 39
Lokalizacja: WROCÂŁAW
Jest bardzo ciekawy wad i zalet tych gazów. Czytałen na forum opinie ze przy gazie V gen.
auto spala mnie gazu niz paliwa i ma wiekszego kopa, czy to prawda. Ile by kosztował gaz V gen do e46 coupe 3.0. Dziekuje


Ostatnio edytowano 18 lipca 2009, 06:34 przez tomaten, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 stycznia 2008, 17:29 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 351
Lokalizacja: PL ÂŁĂłdzkie
Słyszałem ze instalacja V generacji jest bardzo czuły na jakość gazu.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 stycznia 2008, 09:03 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 41
Posty: 553
Lokalizacja: Jelenia Gora ( Dolny Slask)
Moje BMW: e61 530xd LCI
Kod silnika: m57tu2
spala mniej gazu niz paliwa i wiekszy kop ?? MUSZE TO MIEC!!! :D wlasnie jezeli ktos ma takie cacko to sie podzielcie spostrzezeniami :D

_________________
OFICJALNY PARTNER BMW AG
Diagnostyka,kodowanie, aktualizacja, doposażanie.
F-ra VAT 23%
Tel. 790-465-462


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Gaz 5 generacji
PostNapisane: 26 stycznia 2008, 11:10 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 39
Lokalizacja: WROCÂŁAW
Michał tez to czytałem takie opinie, ale słyszałem tez ,ze są juz instalacje odporne na nasz gaz np. włoska instalacja(nie pamietam nazwy)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 stycznia 2008, 17:44 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 13
Lokalizacja: Bytom-Cracov
"odporne na nasz gaz" tzn?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 stycznia 2008, 15:51 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 39
Lokalizacja: WROCÂŁAW
Michał napisał ze instalacje te sa czule na gaz. Gaz sprzedawany na stacjach nie jest najwyższej jakosci, dlatego napisalem ze np. instalacja włoska ponoc dziala dobrze na naszym gazie(polskim), nie psuje pod jego wplywem


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 stycznia 2008, 13:07 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 25
Lokalizacja: ElblÂąg
ja jezdzilem na gazie V generacji. ori zakladanej w holandii firmy VIALLE.

odczucia z jazdy sa naprawde piekne. z tym wiekszym kopem to ra raczej chyba przesada ( podobno testy mowia ze jest lekko szybszy niz benzyna poniewaz gaz jako ciecz ma mniejsza wlasna temperature ).

wolalem jezdzic o wiele bardziej na gazie niz na benzynie. auto bylo wyraznie elastyczniejsze. moze nie jak w dislu ale roznica byla ewidenta. tak samo na gornych obrotach -> na korzysc gazu. auto ciagnelo do czerownych bardzo chetnie. na benzynie ostatnie obroty byly juz raczej dobijaniem niz przyspieszaniem:)

co do spalania -> mysle ze jest takie samo jak w benzynie. nie powiem dokladnie bo nie jezdzilem na benzynie wcale :)

kolejna sprawa. mam teraz sekwencje IV generacji i powiem Wam, ze to shit :) tu musi uzyskac jakas temp. najlepeij temp pracy silnika. wtedy dziala poprawnie.. ale i tak przy takich instacjach czlowiek woli jezdzic na benyznie.
w instalcji V jest zupelnie inaczej. auto zmienia sie ( z tego co pamietam ) na gaz od 1minuty do 3-4. wiec praktycznie nie jedzimy na benzynie. i od razu po wlaczeniu auto dziala jak nalezy. nie wazne czy jest cieple czy jest zimne i ile gazu pozostalo;] zawsze tak samo pieknie, jak fabryka chciala:)

noi na koniec minus tej instalacji. co 2 lata lub dana ilosc kilometrow - miejwiecej 50.000 trzeba ta instalcje serwisowac. jako ze mieszkam w Elblagu czyli u gory Polski najblizszy serwis byl w wawce;] nastepnym to chyba juz wroclaw albo kielce:P
przeglad taki -> przeczyszczenie wszystkiego + wymiana oleju w butli to koszt okolo 1500zl.
dodam ze u mnie trzeba bylo tez wymienic wtryskiwacze gazowe, ktore do tanich nie naleza ;) okolo 150 - 200 Euro. z ta cena moze byc roznie.. bo dowiadywalem sie jakis czas temu i ceny moze zmalaly.. a moze nie:P

takze jesli macie taka instalcje to trafiliscie w lotka ( pod warunkiem ze poprzedni wlasciciel prawidlowo uzytkowal ta instalcje ), a jesli chcecie zakladac to.. hmm. wielkie koszta i malo specow w polsce od tego:)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 stycznia 2008, 23:59 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 351
Lokalizacja: PL ÂŁĂłdzkie
a jakie sa ceny instalki V generacji do R6 ??


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31 stycznia 2008, 00:52 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 25
Lokalizacja: ElblÂąg
na chwile obecna ceny chyba sie ksztaltuja cos w granicach 8 - 14 tys. zwykla rzedowke mozna chyba cos wlasnie w graniach 8-10 zrobic.. moze teraz troche taniej. a z tego co wyczytalem ostatnio to do V8 cos kolo 12-14.

ale to trzeba by samemu sie dowiedziec:) bo moze ceny jakos spadly:P


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 lutego 2008, 14:44 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Posty: 875
Lokalizacja: Kraków
Co 50 tyś dopłacać 1500zł i ewentualnie jeszcze koszty nowych wtryskiwaczy. Kiepsko się to opłaca :kwasny:

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 lutego 2008, 00:18 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 43
Posty: 107
Lokalizacja: Przybiernów
Moje BMW: E30
Kod silnika: M52B28
instalacja V generacji to ciekły wtrysk gazu z tego co wiem to auto ma lepszego kopa gdyż gaz ma 105 oktanów a benzyna 95 i V generacj gaz jest podawany w postaci ciekłej dlatego te 105 oktanów auto dostaje minusem jest to ze w zbiorniku jest pompka która tłoczy ten gaz i podobno dosyć szybko sie zużywa a wymiana też bolesna dla kieszeni

_________________
zobacz już nie moją :( E36 328
viewtopic.php?p=207496#207496

Było E36 328
Jest E30 325 :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 lutego 2008, 10:30 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 708
Lokalizacja: STALOWA WOLA
Moje BMW: E61 530d 231KM
Kod silnika: M57N2
kolega Kiloff z klubu Beemka miał własnie w swojej e36 założoną 5 gen. Z tego co czytałem mał z nią mnóstwo problemów a zakładał ją w uznanym warsztacie. Wkońcu wywalił i zamontował 4 gen. i jest zadowolony.

5 gen ma problemy z Polskim gazem i pada pompa w zbiorniku. A jak wygląda Polski gaz każdy wie po wykręceniu filtra.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 lutego 2008, 12:14 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 25
Lokalizacja: ElblÂąg
z tym kopem to na papierze owszem. w praktyce slabo to jest odczuwalne.. bardziej ( tak jak napisalem wczesniej ) elastycznosc silnika i mozliwosc krecenia go wyzej;)

tak jak napisalem - co pewien okres lub dana ilosc km - trzeba robic przeglad butli. jesli sie go robi w terminach w jakich sie powinno, wtedy pompa nie padnie nigdy =)

ale przyjemnosc z jazdy.. kto jezdzi to wie o czym mowie.. BEZCENNE =)

ps. mi zaczela powoli padac pompa ( w sumie to nie pada.. tylko sie wyciera.. bo oleju brakuje i zaczna sie zacierac, albo po prostu przegrzewa ) po 20.000 od sprowadzenia auta z Holandii. gdybym jezdzil nim dalej mysle ze spokojnie 50 - 80 tys zrobilbym do nastepnej regeneracji.

ceny jakie podalem wyzej - czyli przeglad pompy - to nic innego jak wymiana niektorych podzespolow i oleju w niej :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: gaz V generacji bmw e46 coupe
PostNapisane: 17 lipca 2009, 20:19 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 37
Posty: 8
Lokalizacja: lubuskie
Moje BMW: e46
Kod silnika: m52b20
witam!gdzie najlepiej i najtaniej moge zalozyc gaz do mojego autka w gre wchodzi tylko V generacja bo sekwencja u mnie nie bedzie dzialac...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 lipca 2009, 10:30 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Posty: 16994
Moje BMW: mityczne
Kod silnika: tłuste konie
Garaż: Było: E36 318i sedan, E36 316i Compact, E39 528i sedan, E46 328Ci, E92 325Xi
Jest: F32 420i, F32 428i
Chciałem założyć V gen ale co lepsze warsztaty się z tego wycofały z powodu awaryjności, tak więc nie miałem gdzie założyć.

IV generacja będzie dobrze działać - pod warunkiem że będzie poprawnie założona - ale to już dobór gazownika - V gen też można zchrzanić tak samo jak IV.

Z przełączaniem się na benzynę - w R6 przełącza się po przejechaniu może 50m, czyli praktycznie z benzyny się nie korzysta.
R4 łapie temperaturę wolniej z tego co wiem.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 sierpnia 2009, 15:05 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 43
Posty: 2235
Lokalizacja: Nasielsk
Moje BMW: E39
Kod silnika: M52B28
maniakowy, w ramach wyjaśnienia, prawidłowo wyregulowana instalacja IV generacji przełącza się na gaz po uzyskaniu przez silnik nawet 15-20 st. C (za prawidłową pracę odpowiadają odpowiednie korekty w sterowniku LPG) Co do instalacji V generacji, największą bolączką jest rzeczywiście awaryjność pompy w zbiorniku ;)

_________________
Diagnostyka Komputerowa/Autoalarmy/CB/LPG



Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 16 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL