BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 2 maja 2025, 13:14

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie. Możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E38] jakie spalanie jest bmw 725td, 730d i 730ben
PostNapisane: 26 kwietnia 2009, 21:28 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 52
Lokalizacja: woÂłomin
mam zamiar kupic e38 i interesuje mnie spalanie tych silnikow i jak z awaryjnoscia ich ? pomozcie koledzy

_________________
domelwwl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 kwietnia 2009, 11:57 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 2081
Lokalizacja: Sandomierz
Moje BMW: X6
Spalanie 725 tds

Spalanie 730d

Spalanie 730i

O silnikach:

725 tds odradzam głównie dlatego że to jest własnie tds i 2,5 to zdecydowanie zamało na bude 7er.

730d, bardzo dobry niezbyt awaryjny silnik. Do zwykłego przemieszczania się z punktu A do punktu B jest to idealne rozwiązanie. Połączenie komfortu (7er) i małego spalania (3,0d). Ale gorzej jak sikę coś zacznie psuć. Jest do Diesel i potrafi skosić trochę $ kiedy jest źle użytkowany. Ale jeśli jeździ się zgodnie z ''przykazaniami diesla'' (umieściłem ich tu an forum, poszukaj,poczytaj) to wtedy potrafi się odwdzięczyć małym spalaniem i niezawodnością.

730i, jest to silnik starszej generacji. Rzadko spotykany, wiec w razie czego może być kłopot z częściami. (Chyba że będziesz auto naprawiał w ASO). Ogólnie nie słyszałem o nim dużo dobrego ale złego też nie. Spalanie ma podobne do 4,4 w ekstremalnych warunkach a jazda wiadomo inna. Ogólnie z tych trzech silników brałbym 3,0d i oczywiscie 4,4 :hyhy: V8. Ale to już zależy od grubości portfela.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 kwietnia 2009, 12:10 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 52
Lokalizacja: woÂłomin
sebuś bardzo ci dziekuje za wypowiedz i doradzenie mi! jeszcze by bylo fajnie zeby ktos sie wypowiedzial na co zwracac uwage przy kupnie e38?

_________________
domelwwl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 kwietnia 2009, 12:43 
Offline
Forumowicz

Posty: 411
Lokalizacja: Gliwice
silnik 2.5tds odradzam bo to straszny kibel
ogulnie przy kupnie e38 radze wzrucic uwage na ogulny stan tech a nie na rok produkcji.Jesli napotkasz na lekko rdzewiejaca tylnia klape nad rejestracja to jest normalny objaw dla klapy nie lakierowanej ponownie.Sprawdz jak chodzi automat,jak przełancza biegi,czy nie szarpie.Radziłbym podpiać w miarę możliwości podpiąc auto pod kompa przed zakupem i sprawdzić czy a jeśli tak to jakie ma błędy.Czy czasem nie występuje bład skrzyni.Prawde mówiąc to w starszych rocznikach trudno znaleść automat który będzie w dobrym stanie.Z własnego doświadczenia ja swojej e38 szukałem przez ponad 5mieś aż udało mi się znaleść w dobrym stanie technicznym i realnym przebiegiem jak na pojemność silnika a mam 5.4l


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 kwietnia 2009, 13:20 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 42
Posty: 70
Lokalizacja: Kraków
Moje BMW: e38
Kod silnika: M60B30
Obecnie posiadam silnik 3,0 w e38 i jestem bardzo z niego zadowolony. Nie miałem z nim zadnych problemów. Jedynie co to odme tylko wymienilem bo zaczela sie dziurawic i śmiga dalej jak miodzio także szczerze moge poleciec 730 w benzynce. Jeśli chodzi o spalanie to przy mojej jezdzie 17 litrow normalnie 15 a jak pozyczam matce to 13 w miescie, na trasie 10l takze tragiedii nie ma.
RafalGliwiceBMW napisał(a):
Jesli napotkasz na lekko rdzewiejaca tylnia klape nad rejestracja to jest normalny objaw dla klapy nie lakierowanej ponownie.

Kurcze rdzewieje mi tylko w tym miejscu i zastanawiałem sie czy nie była bita w tym w tył a przed kupnem dokładnie sprawdziłem pod wzgl. bezwypadkowości i myślałem że coś zostało przeoczone...

_________________
Moja e38 Brąz

viewtopic.php?f=6&t=48063&hilit=E38&start=20


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 kwietnia 2009, 13:23 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 7390
Lokalizacja: Lublin
Moje BMW: E91 LCI
Kod silnika: N53B30A
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=157967
domelwwl napisał(a):
zeby ktos sie wypowiedzial na co zwracac uwage przy kupnie e38?


TUTAJ masz poradnik na co zwracać uwage.


RafalGliwiceBMW napisał(a):
silnik 2.5tds odradzam bo to straszny kibel


Nie zgodze się. Chociaż do E38 to on faktycznie za słaby...

_________________
Obrazek

Typer EURO 2016 - I miejsce


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 kwietnia 2009, 15:01 
Offline
Forumowicz

Posty: 411
Lokalizacja: Gliwice
w silniku 2.5tds sypie się pompa,same wtryski,dużo modeli przegrzanych
zresztą sam wiesz,że to stara leciwa konstrukcja silnika nie jednokrotnie z prawdziwymi przebiegami ok 400tyś km,ozatym bardzo ciężko znaleść tds w dobrym stanie.Z tych powodów kategorycznie odradzam zakup 2.5TDS


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 lipca 2009, 16:24 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 26
Lokalizacja: CzĂŞstochowa
a moze ktoś powiedzieć który z silników diesla najbardziej polecacie jeśli chodzi o spalanie, dynamiczność oraz niezawodność. Głównie mi chodzi który z silników diesla w E38 jest najtrwalszy gdyż nie mam zamiaru remontować co 2 miesiace silnika.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 lipca 2009, 16:58 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 7390
Lokalizacja: Lublin
Moje BMW: E91 LCI
Kod silnika: N53B30A
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=157967
Kamil3123 napisał(a):
a moze ktoś powiedzieć który z silników diesla najbardziej polecacie jeśli chodzi o spalanie, dynamiczność oraz niezawodność. Głównie mi chodzi który z silników diesla w E38 jest najtrwalszy gdyż nie mam zamiaru remontować co 2 miesiace silnika.


3.0d

_________________
Obrazek

Typer EURO 2016 - I miejsce


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 10 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL