BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 11 maja 2024, 19:12

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie. Możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 71 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 10 marca 2006, 21:39 
Offline
Przyjaciel forum

Posty: 3355
Lokalizacja: Katowice
Moje BMW: E36 323ti Compact
Kod silnika: M52B25
Kornelio napisał(a):
filtr paliwa co 40 tys chyba sie wymienia...co myslicie o wycieciu kata? :D m40 to lubia


racja co 40tys ,nie doczytałem że chodzi o filtr paliwa :)

_________________
Kierowca BMW bez punktów karnych ,nie ma takiego ,chyba że uciekł... lub ma CB ;)


moje CB -- > President Harry II ASC + Sirio ML-145

Mój mały czarny diabełek BMW 323Ti Compact


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 marca 2006, 23:35 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 973
Lokalizacja: Szczecin
Moje BMW: E91+E36M54
Kod silnika: N47 + M54
a ile pali Ci na trasie?

wg mnie 11-12 litrów to nie jest normalne spalanie w e36 316, tym bardziej, że Kornelio w Warszawie nie mieszka.

_________________
brak zgody administracji forum na reklamę


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 marca 2006, 14:14 
Offline
Uzależniony od forum :)

Posty: 5925
Lokalizacja: GorzĂłw Wlkp
slyszal ktos z was o jakiejs regulacji zaplonu w m40?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 marca 2006, 17:14 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 120
Lokalizacja: ÂŁĂłdÂź
Słuchaj Kornelio, jesli robisz same krótkie odcinki to chyba to norma. Chociaz przekonany nie jestem, a co dio wycięcia katAlizatora, to nie wiem, ale słyszałem rózne opinie na ten temat i raczej katalizator jest potrzebny wedlug mnie, pozatym będziesz miał głosne auto, ponoc może to zaszkodzic, ale nie wiem dokładnie i nie posiadam jakis rzetelnych i obiektywnych informacji...sprawdzałeś te przewody paliwowe czy nie są popekane ??

_________________
ÂŁukasz
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=6450/


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 marca 2006, 17:44 
Offline
Uzależniony od forum :)

Posty: 5925
Lokalizacja: GorzĂłw Wlkp
sprawdzilem sa ok.bylem u tlumikarza stwierdzil ze kata mam nie pierwszej mlodosci i najlepsze czasy ma za soba.mowi ze robil ostatnio 318 m40 tylko zamiast rurki tez wstawil mu strumienice zeby wygladalo jak kat i gosc mega zadowolony jest.kata juz wycinalem w innych autach i lataly bez problemu


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 marca 2006, 18:04 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 120
Lokalizacja: ÂŁĂłdÂź
8) Odnosnie strumienic to sązdania podzielone, według mnie to raczej nie!! no chyba , że strumienica jest dopasowana pod dane auto i to razem z wydechem i dolotem i takie tam bajery trzea byłoby zrobic,a gosc mógł byc zadowolony jedynie z glosnej prac ysilnika jesli go to kręciło, bo raczej koni mu to nie dodało chyba ze autosugestywnie :wink: , nie wiem, jak wyrzucisz kata to daj znac jak sie autko zachowuje;) pozdrowienia

_________________
ÂŁukasz
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=6450/


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 marca 2006, 18:09 
Offline
Uzależniony od forum :)

Posty: 5925
Lokalizacja: GorzĂłw Wlkp
strumienica tylko po to zeby wygladalo jak katalizator na przegladzie a nie mocy dodawac czaisz?a to nie pierwsza osoba ktora w m40 czuje ze lepiej mu zapierd... poczytaj na forum bkp sa zadowoleni, z jedym mam kontakt nawet...

wiec kat wycinac owszem bo nie przymula silnika a jakies dziwne teorie miedzy bajki wsadzic...problem z brakiem kata wytlumaczyl mi Pan tlumikarz ze jezeli sonda jest w katalizatorze to bywa roznie jezeli jest przed to jest cacy...zreszta wycinalem juz kata w innym aucie i tez bylo lepiej a bmw to rzaden cud techniki tylko normalne auto wkoncu...

aha a co do dzwieku to auto nie jest glosne po wycieciu kata...zmienia sie lekko barwa dzwieku...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 marca 2006, 19:51 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 973
Lokalizacja: Szczecin
Moje BMW: E91+E36M54
Kod silnika: N47 + M54
może lepiej zainwestowac w sportowy kaalizator o zwiekszonym przeplywie?
nic nie udaje przynajmniej tylko jest tym czym ma być.

_________________
brak zgody administracji forum na reklamę


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 marca 2006, 19:59 
Offline
Uzależniony od forum :)

Posty: 5925
Lokalizacja: GorzĂłw Wlkp
mysle ze w 316 nie ma to najmniejszego sensu...patrzac na wartosc i na to co taki kat moze wniesc jest to totalnie bez sensu...

a dlaczego zaczeto montowac katy?zeby auta spelnialy wymogi ekologiczne kosztem mocy...mozna to przesledzic np na motocyklach.przyklad: yamaha xt600. model 91' ma 45 koni, model 98 42 konie (inny duzo cichszy tlumik) a 2001 z katalizatorem tylko 39 bodajze...w silniku nie zmienilo sie nic...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 marca 2006, 23:09 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 973
Lokalizacja: Szczecin
Moje BMW: E91+E36M54
Kod silnika: N47 + M54
nie mowie, że przy sportowym katalizatorze bedziesz miał jakis zauważalny przysrost mocy, ale bedzie on spełniał swoją rolę - zgodnie z zamysłem producenta.
Jak wstawisz strumienice to może samochód bedzie sprawniejszy (niz obecnie), ale tylko dlatego, ze stary katalizator jest bardzo zapchany.
Tylko, że narażasz sie na zwiększenie emisji spalin i pewnie zmniejszenie cisnienia w układzie wydechowym.

_________________
brak zgody administracji forum na reklamę


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 marca 2006, 23:26 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 120
Lokalizacja: ÂŁĂłdÂź
Kornelio ja Ci powiem tak, jeśli chcesz wstawić strumienicę rodem a Allegro , i wydać na to 120 zeta powiedzmy to bez sensu, takie moje zdanie, taka uniwersalna strumienica nic ci nie da, nie chodzi nawet o moc skoro mówisz, że kata masz masakrycznie zciuranego.. :evil: ...tylko jak powiedział przedmówca taka strumienica niedopasowana pod parametry auta jest w stanie, zmniejszyć jego osiągi, bo zmniejsza podciśnienie wydalania spalin czy coś takiego...(ci, którzy wiedza, o co chodzi to ok:) :wink: ), a odnośnie katalizatora sportowego, to wolałbym osobiście dołożyć trochę kasy i właśnie takowy zakupić, czyli coś, co będzie zgodne z normami auta, których potrzebuje, i oprócz tego miało będzie charakter nieco inny niż Twój wspomniany katalizator (martwy), czyli nieco inny opór w przepuszczaniu spalin, znam osobiście takie przypadki, już teraz, ze "małolaty" chcieli sobie zrobić coś w tym rodzaju,...wiesz większy hałas itd, pewnie i większa moc w ich mniemaniu, a okazało się jak powiedział znajomy mechanik, że na hamowni okazało sie, ze w taki sposób spieprzyli sobie wszystko, bo moc auta nie tyle, ze nie wzrosła , ale zmalała coś około 10% :shock: :shock: , więc wniosek, strumienica może i okej...nie wiem, ale tylko, jeśli wszystko jest dopasowane do Twojego auta oprócz tego cały układ wydechowy między innymi...., więc jeśli chcesz wydalić kata to miej to na względzie, chociaż różne są zdania, ja mówię, jeśli się zdobędziesz na coś takiego...daj znać, bo też myślałem o czymś takim, ale zostało mi top odradzone :) , ale może akurat w m40 okej , nie wiem, daj znać , będę wdzięczny Kornel 8) zwłaszcza, że liczę na Twoja opinie

Ps. Mamy podobne auta m40 pojemność i nawet kolor :twisted: :twisted: 8) :D , pozdrawiam :wink:

_________________
ÂŁukasz
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=6450/


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 marca 2006, 23:38 
Offline
Uzależniony od forum :)

Posty: 5925
Lokalizacja: GorzĂłw Wlkp
wiesz póki, co mam kontakt z gościem z BKP, co od paru dni ma wycięty kat (strumienica wstawiona tylko po to żeby wyglądała jak kat) i mówi ze auta nie poznaje pod względem dynamiki (auto dużo szybciej sie wkręca, i lepiej ciągnie od dołu).Nikt tu nie uważa ze strumienica pomogła tylko chodzi o to ze kat nie zamula. Ja strumienicy raczej nie wystawie a wystawie rurkę w obudowę katalizatora...a jak pisałem z wstawianiem rurek zamiast kata póki, co mam dobre doświadczenia...

jak chcesz gg do niego to moge ci na pw dac to sam sobie pogadasz.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 marca 2006, 10:47 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 120
Lokalizacja: ÂŁĂłdÂź
No nie wiem mi odradzali, ale z kolei inni polecali, ponoć w bmw strumienica :shock: naprawdę nie wiem, ja do tego jeżdżę na gazie jeszcze, wiec nie wiem czy te spaliny będą sie zachowywały tak samo, nie mam pojęcie, jak coś dawaj znać, jak już wyjmiesz kata, ja myślałem nad sportowym jak juz wcześniej ktoś wspomniał takim, który ma 4 krotnie mniejszy opór, ale zobaczymy, jak zrobisz w każdym razie podziel się wrażeniami, jaka dynamika, jakie spalanie itd 8)

_________________
ÂŁukasz
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=6450/


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 marca 2006, 16:41 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 17
Lokalizacja: PoznaĂą
"M40-czemu pali 11-12?" według mnie to norma, zależy od tego jak jeździsz.
Mnie osobiście na mieście udało się zejść na 10-9,5 ale to była jazda na jaju, standartowo też mi łyka jakieś 11 do 12 literków 8)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 marca 2006, 08:42 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 75
Lokalizacja: POZNAÑ
Mi nawet i 13 spali jak go kręce na wysokie obroty , lub jazda na zlocie .Przy normalnej jezdzie łyka 10 L benzynki .Uwarzam ze to dobre spalanie

_________________
POZDRAWIAM
REKIN 8)

Obrazek

BMW E30 318i M40 byÂło ,sprzedane i rozbite przez amatora.

Obecnie mondeo


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 marca 2006, 13:26 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 120
Lokalizacja: ÂŁĂłdÂź
Dobra panowie , ale bez przesady, ja jak jeżdzę dosc dynamicznie i z wkrętami na wysokie obroty to 13 to spali w taką pogode ale gazu, zaznaczam że mam II gen...wiec 12 literkow Pb przy dosc normalnej jeżdzie to lekko za duzo...no chyba ze zbyt ciężka noga i przyspieszasz gwałtownie przy 60 k/h z piątki to rozumiem..nie wiem, moze wina stanu silnika, ale kornel mowił, ze wszystko jest okej bo wymianiał popychacze chyba i dzwigienki, a moze to dlatego, ze jeżdzisz na minerale?? CO?? Ale nie wypowiem sie na ten temat czy olej ma cos wspólnego ze spalaniem :?

_________________
ÂŁukasz
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=6450/


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 marca 2006, 13:30 
Offline
Uzależniony od forum :)

Posty: 5925
Lokalizacja: GorzĂłw Wlkp
olej nie ma nic wspolnego ze spalaniem a na minerale nie.byl zalany do przeplukania silnika.powiem wam tak ze chlopak z BKP ktory wycial kata po 2 tygodniach dalej jest zadowolony a wyniki spalania: z 11-12 jak u mnie spadlo mu na 10...decyzja u mnie zapadla :)

mam GG do chlopaka mozna z nim pogadac sobie jak ktos chce...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 marca 2006, 16:01 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 120
Lokalizacja: ÂŁĂłdÂź
Kornelio daj znać jak już wczesniej mowilem jak wytniesz kata i wstawisz rurę, jak będzie okej moze u siebie tez zrobie to, tylko nie wiem jak ze spalinami, bo ja mam gaz...hmm w każdym razie daj znać, a robiles płukanie silnika, bo wiem ze np mineralny jest niezby tdobry dla wrazliwych popychaczy w m40 i zanim sie olej rozgrzje tzn zlapie odpowiednia temp wtedy auto tez wiecej łyka, kiedyś ktoś mówil tutaj na forum, że jak zmienił z półsyntetyka na full syntetyk olej w swoim m40 po pulkaniu to auto cichsze i mniej paliło nieco

_________________
ÂŁukasz
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=6450/


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 marca 2006, 16:22 
Offline
Uzależniony od forum :)

Posty: 5925
Lokalizacja: GorzĂłw Wlkp
Co do spalin to tez nie wiem jak to wyjdzie. Nie robiłem płukania "plukanka”, bo nie chciałem żeby mi sie silnik zlał i rano kałuża pod samochodem. W starym aucie plukanka nie jest zdrowa......Na mineralnym zrobiłem 4 tys. i przy wymianie walka i dźwigienek wlałem półsyntetyk...aha popychacze tez nowe...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 marca 2006, 17:28 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 17
Lokalizacja: PoznaĂą
Klasa oleju wpływa na spalanie i to jest oczywiste :!:

Poza tym nie wiem czy masz mnie za totalnego debila, że mówisz że przyspieszam gwałtownie od 60 na V biegu.
Jak chce przyspieszyć to wyobraź sobie, że redukuje bieg :twisted:
Silnik mam w stanie idealnym, nie bierze ani grama oleju, zresztą jak chcesz to się przystaw :twisted: to się przekonasz :mrgreen:

A co do katalizatora to powiem, że go też wywaliłem i motor zupełnie inaczej pracuje, znacznie lepiej :!: :!: :!:


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 71 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 13 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL