BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 2 maja 2025, 02:29

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie. Możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 16 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E34] czy na lpg można odłączyć pompke paliwa???
PostNapisane: 5 maja 2009, 13:46 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 33
Lokalizacja: podkarpacie
czy na gazie można odłączyć pompke paliwa??? są różne opinie jedni mówią że można drudzy że nie ponieważ paliwo chłodzi wtryski. prosze o jakąś fachową porade.


Ostatnio edytowano 6 maja 2009, 12:39 przez marcin.mn1, łącznie edytowano 2 razy

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 maja 2009, 15:31 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 56
Lokalizacja: krakĂłw
niw nie mozna poniewaz prawidłowo twoje auto odpala najpierw na benzynie a potem przełancza na gaz


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 maja 2009, 10:32 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 33
Lokalizacja: podkarpacie
to nie tak. odpalam auto na benzynie. chodzi o to czy auto które przełączyło sie na juz na gaz, czy mozna odłączyc pompke żeby na darmo nie chodziła. słyszałem ze musi chodzić ponieważ pompka chłodzi wtryski nie wiem czy to prawda dlatego pytam.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 maja 2009, 10:39 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 507
Lokalizacja: Opole
Moje BMW: e39 Mpak 2001
Kod silnika: najlepszy
Ja w e30 miałem założony przekaźnik i kiedy przełączałem na lpg, pompa paliwa przestawała chodzić. Zrobiłem to po to,żeby pompka nie chodziła na sucho, gdyż paliwa zazwyaczaj było mało, a szkoda było mi zatrzeć pompę. Po roku czas nie widzę żadnych problemów, kiedy chcę jechac na benzynie, auto chodzi bez zarzutów.
Każdy elektromechanik powinien Ci coś takiego zrobić w godzinkę.

_________________
www.loombard.pl

www.kantoor.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 maja 2009, 11:27 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 45
Posty: 741
Można zrobić coś takiego,tylko pytanie w jakim celu?Przecież to praktycznie niczemu nie służy... Dlaczego chcesz odłączać pompkę?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 maja 2009, 11:59 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 35
Posty: 785
Lokalizacja: Zduńska Wola
Moje BMW: e46
Można tak zrobić, wystarczy prosty przekaźnik.Ale lepiej mieć w baku trochę więcej paliwa i niech pompka pracuje.

_________________
...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 maja 2009, 08:45 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 134
Lokalizacja: LubaĂą
ja wlasnie wczoraj zalozylem przekaznik na bezpiecznik od pompy i teraz ja chce jechac na paliwie to jade a jak przelanczam na gaz to pompa staje. narazie nie widze zadnych niedogodnien. silnik m20b25

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 maja 2009, 09:03 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 97
Moje BMW: E34
Kod silnika: M20B25
Automatyczne odcięcie pompy każdy gaziaz to zrobi za niewielkie pieniądze, bardzo dobra rzecz.. pzdr


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 maja 2009, 09:09 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 134
Lokalizacja: LubaĂą
nie trzeba gaziaza to proste jak budowa cepa :P

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 maja 2009, 12:49 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1801
Lokalizacja: polska
konkretnie rzecz biorac pompa paliwa na gazie pracuje caly czas - chlodzac wlasnie wtryski- bez niej lub bez benzyny w baku szlag je trafia - ten przekaznik sluzy tylko do odciecia pradu od wtryskow by nie podawaly paliwa razem z gazem - jesli on jest zepsuty to wlasnie tak sie dzieje i ciagnie auto na dwa baki ale wierzcie mocniejsze nie jest tylko kieszen bardziej obciazona - w nowszych zagazowaniach dzieje sie to przelaczenie automatycznie po przegazowaniu pedalem lub tez po osiagnieciu przez motor odpowiedniej temperatury - pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 maja 2009, 13:55 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 43
Posty: 2235
Lokalizacja: Nasielsk
Moje BMW: E39
Kod silnika: M52B28
harnas621, jest też opcja odłączenia pompy i wcale nie spowoduje to uszkodzenia wtryskiwaczy.
Żeby nie pisać tego samego:
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=46275

_________________
Diagnostyka Komputerowa/Autoalarmy/CB/LPG



Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 maja 2009, 00:04 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1801
Lokalizacja: polska
Drogi Pawle !!! o tym samym pisalem do czego mnie odeslales - jesli mam zagazowane auto a wiadomo ze benzyna go startuje - to po uruchomieniu - przegazowuje sie by nastapilo automatyczne przejscie z benzyny na gaz - drugi sposob to automatyczne przejscie po osiagnieciu przez motor odpowiedniej temperatury silnika - teraz- przekaznik i tu i tu nie rozlacza pompy - bowiem paliwo w listwie krazy i chlodzi wtryski a jedynie zamyka wspomniane powyzej wtryski- tez o tym pisalem - w przypadku padniecia przekaznika automatycznie otwieraja sie wtryski i auto ciagnie na tym i na tym - ciagnie w miare dobrze tak ze dopiero po wskaznikach widac ze cos nie tak jest-przelaczysz na benzyne wylaczajac gaz - bedzie jechalo ale jak wlaczysz gaz rowniez - tylko na tym i na tym - konczac -jesli bedziesz mial brak benzyny w zbiorniku lub pompa paliwowa z jakiegos tam powodu stanie a bedziesz w dlugiej trasie na gazie szlag wezmie wtryski - zapieka sie -reasumujac benzyna musi krazyc a wiec i pompa pracowac - by wlasnie to krazenie utrzymac - pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 maja 2009, 00:04 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1801
Lokalizacja: polska
Drogi Pawle !!! o tym samym pisalem do czego mnie odeslales - jesli mam zagazowane auto a wiadomo ze benzyna go startuje - to po uruchomieniu - przegazowuje sie by nastapilo automatyczne przejscie z benzyny na gaz - drugi sposob to automatyczne przejscie po osiagnieciu przez motor odpowiedniej temperatury silnika - teraz- przekaznik i tu i tu nie rozlacza pompy - bowiem paliwo w listwie krazy i chlodzi wtryski a jedynie zamyka wspomniane powyzej wtryski- tez o tym pisalem - w przypadku padniecia przekaznika automatycznie otwieraja sie wtryski i auto ciagnie na tym i na tym - ciagnie w miare dobrze tak ze dopiero po wskaznikach widac ze cos nie tak jest-przelaczysz na benzyne wylaczajac gaz - bedzie jechalo ale jak wlaczysz gaz rowniez - tylko na tym i na tym - konczac -jesli bedziesz mial brak benzyny w zbiorniku lub pompa paliwowa z jakiegos tam powodu stanie a bedziesz w dlugiej trasie na gazie szlag wezmie wtryski - zapieka sie -reasumujac benzyna musi krazyc a wiec i pompa pracowac - by wlasnie to krazenie utrzymac - pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 maja 2009, 09:40 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 43
Posty: 2235
Lokalizacja: Nasielsk
Moje BMW: E39
Kod silnika: M52B28
harnas621, nie zrozumieliśmy się. Ja pisałem o automatycznym odłączeniu pompy benzynowej, pisałem również że jest to możliwe do wykonania. Używasz zwykłego przekaźnika podwójnego, jak auto przełączy się na gaz, przekaźnik automatycznie wyłącza pompę benzyny.
Przełącznik LPG klikasz w pozycje benzyna i pompa powrotne zostaje załączona.
Jak odłącza się wtryskiwacze, to akurat wiem i skierowałem Cię do tego odnośnika, ponieważ tam opisałem że jak benzyna przestanie krążyć przez listwę, to bzdurą jest że stopią się wtryskiwacze benzynowe (mówimy oczywiście o normalnym układzie, kiedy listwa wtryskowa obsadzona jest na kolektorze dolotowym)
Odłączania pompy nie praktykuje się w autach z zamontowaną instalacją IV generacji, z przyczyn, które po krótce też opisałem.

P.S. Pompę benzyny podczas pracy na gazie wyłącz się z dwóch przyczyn:

1. Jeżdżąc na LPG benzyny w zbiorniku większość użytkowników ma jak na lekarstwo, pompa nie jest całkowicie zanurzona w paliwie, co za tym idzie nie ma chłodzenia i szybko się przepali (to tak jak ze zwykłą pompą do wody czy szamba, puść ją na godzinę i nie zanurz w jakimkolwiek płynie, a przestanie działać)

2. Niektóre układy wtryskowe regulacje ciśnienia posiadają na pompie lub filtrze paliwa, w przypadku braku odbioru paliwa (zamknięte wtryskiwacze benzyny), regulatory zdychają, a pompa wytwarza takie ciśnienie, że szlak ją trafi.

Pisze to z doświadczenia, a nie z wiedzy którą można zdobyć przy użyciu googli. :P

_________________
Diagnostyka Komputerowa/Autoalarmy/CB/LPG



Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 maja 2009, 12:26 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1801
Lokalizacja: polska
Drogi Pawle !!! moim zamiarem nie bylo dyskredytowanie twej wiedzy - uwazam ze wiedza obojetnie z jakiego zrodla bez doswiadczenia czasami jest bezuzyteczna -chociaz zachecam zawsze mlodszych ode mnie do uczenia sie - ja posiadam doswiadczenie - i mysle by zakonczyc temat zgadzam sie z toba - jak to mowia diabel tkwi w szczegolach - serdecznie cie pozdrawiam - narka


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 maja 2009, 09:59 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 43
Posty: 2235
Lokalizacja: Nasielsk
Moje BMW: E39
Kod silnika: M52B28
Wcale się nie obrażam :) chciałem tylko te szczegóły właśnie wyjaśnić, a że mam taki upierdliwy charakter :wstyd: , to lubię żeby wszystko było wyjaśnione do końca.
Na naukę nigdy nie jest za późno, a człowiek uczy się całe życie. Sam lubię się dowiedzieć
czegoś nowego, jeżeli ten co mówi mówi to z sensem i nie jest narwany, a chce się podzielić swoją wiedzą żeby innym życie ułatwić.
Zgadzam się z Tobą co do tego zachęcania do nauki, ale starsi od nas też nie wszystko wiedzą i trochę dodatkowych informacji im nie zaszkodzi.
Pozdrawiam.

_________________
Diagnostyka Komputerowa/Autoalarmy/CB/LPG



Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 16 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 8 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL