BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 2 maja 2025, 02:44

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie. Możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 6 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [Exx] EGT na LPG
PostNapisane: 15 czerwca 2009, 23:08 
Offline
Forumowicz

Wiek: 40
Posty: 114
Lokalizacja: izabelin c
Moje BMW: E30,E92
Kod silnika: M54,N47
Na początek chciałbym powitam wszystkich forumowiczów.
A teraz sprawa, mianowicie:
Czy ktoś z was mierzył bądz zna inżynierskie badania na ten temat , czyli temperatury spalin mierzonej w kolektorze wydechowym jak najblizej wyjscia z cylindrów dla poprawnie wystrojonego gazu i jak to się ma do tych samych pomiarów przy zasilaniu benzyną (w tym samym silniku i przy użyciu tych samych urządzeń).Przez poprawnie wystrojenie rozumiem takie że spalanie gazu jest 20-30% wieksze niz spalanie benzyny.Moje pytanie tyczy sie instalacji z sekwencyjnym wtryskiem gazu IV lub V generacji.Myśle że temat przy canach 4.5/1.8 zł za litr zainteresuje wszystkich którzy maja w zamiarze gazować a jednak kochają swoje silniki tym bardziej że w innym poście przyklejonym w tej kategorii można znaleźć informacje że zasilanie LPG silników pierwotnie zasilanych benzyną w żaden sposób nie wpływa na ich zużycie.Sądze że to twierdzenie jest prawdą tylko po części gdyż być może z zewnętrzych obserwacji trudno to przyśpieszone zużycie odnotować lecz po rozebraniu dwóch silników po 300tyś km pracujących jeden na benzynie , drugi na gazie i zbadaniu ich w warunkach laboratoryjnych rożnice byłyby drastyczne.Dodam że samochód który aktualnie użytkuję do przetaczania się (nie jest to BMW) i który mam od nowości zrobił 300tyś km i między wymianami oleju co 15tys km z bagnetu nie znika ani mm oleju.Czy komuś na tym forum udało sie zrobić 300tys km na gazie od nowości lub po remoncie z takim wynikiem...Olej to fully syntetic 0W-40


Ostatnio edytowano 16 czerwca 2009, 21:34 przez stayer, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 czerwca 2009, 12:04 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 43
Posty: 2235
Lokalizacja: Nasielsk
Moje BMW: E39
Kod silnika: M52B28
Średnia temperatura spalania benzyny jest niższa o 100-200 °C niż gazu, który spalany jest w temperaturze ok. 500°C.
Jednak podwyższona temperatura spalania, nie jest najgroźniejszą dla silnika.
Do zapalenia mieszanki benzynowej na elektrodach świecy zapłonowej potrzebne jest napięcie 7-8 kV, a w przypadku mieszanki gazowej 9-10 kV. Brak zapłonu mieszanki w komorze spalania powoduje tzw. Zjawisko cofania się czoła płomienia, co ma fatalne skutki dla silnika(Czyli tak zwane "strzały"). Aby zminimalizować wystąpienie tego zjawiska, w niektórych samochodach istnieje konieczność zmiany odstępu między elektrodami świecy zapłonowej w stosunku do określanego przez producenta pojazdu. Należy zmniejszyć odstęp elektrod o 0,1-0,2mm nie mniej niż 0,7 mm.
W samochodach z instalacją LPG, zaleca się stosowanie świec z jedną lub maksymalnie dwoma elektrodami bocznymi, by zminimalizować opory rozprzestrzeniania się płomienia początkowego w komorze spalania.
Wymiana świec zapłonowych z rdzeniem miedzianym powinna być dokonywana co 15-20 tys. km przebiegu. Jeżeli chodzi o rdzeń platynowy 40-60 tyś km
Ze względu na możliwość cofania się płomienia, ważny jest sposób podania gazu. W przypadku podania mieszanki przed przepustnicą, istnieje duże prawdopodobieństwo zapłonu mieszanki znajdującej się w kolektorze. Ryzyko zapalenia się mieszanki w przypadku wtrysków gazu, jest minimalne, ponieważ kolektor nie jest wypełniony mieszanką paliwową, zatem niema co się zapalać.
Powyższa informacja to nie jest mój wymysł, ale efekt badań przeprowadzonych przez takie firmy jak Bosch, NGK, LTA Polonia. (Czasami na targach LPG, oraz szkoleniach, można dowiedzieć się ciekawych rzeczy ;) )
Dodatkowo, prawidłowo podany gaz, w odpowiedniej dawce, spala się w temperaturze niewiele wyższej od ubogiej mieszanki benzynowo-powietrznej, nie niszcząc silnika. (producenci silników zakładają dużą poprawkę na temperaturę zapłonu mieszanki paliwowej, tak więc podwyższona temperatura spalania nie uśmierci odrazu silnika, choć na pewno, w jakimś stopniu, skróci jego żywotność)

Cytuj:
Czy komuś na tym forum udało się zrobić 300tys km na gazie od nowości lub po remoncie z takim wynikiem

Posiadam VW Transportera T4 z 93r silnik 2.0 8V benzyna, który na instalacji gazowej przejechał ponad 300 tyś. Instalacja montowana była przy przebiegu 160 tyś. km., teraz jest ponad 460 tyś.
Żadnych napraw silnika, po za typowymi eksploatacyjnymi;
-oleje
-filtry
-płyny
-rozrząd
-pompa wody
-uszczelki pod deklem zaworów i listwą wtryskową
-świece + przewody
-czujnik temp. płynu
-sonda lambda
Więcej grzechów tego auta nie pamiętam, a to tylko VW. :hyhy:

_________________
Diagnostyka Komputerowa/Autoalarmy/CB/LPG



Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 czerwca 2009, 10:50 
Offline
Forumowicz

Wiek: 40
Posty: 114
Lokalizacja: izabelin c
Moje BMW: E30,E92
Kod silnika: M54,N47
Back fire jest poza tematem bo rozwazane instalacje to tak jak napisałem IV i V generacja.
To że silnik w ogóle się kręci na gazie to wiejszym przebiegu nie jest jakims wiekim osiagnieciem.Pytanie czy silnik nadal nie bierze nic oleju


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 czerwca 2009, 11:09 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 43
Posty: 2235
Lokalizacja: Nasielsk
Moje BMW: E39
Kod silnika: M52B28
stayer
Cytuj:
Back fire jest poza tematem bo rozwazane instalacje to tak jak napisałem IV i V generacja.

Jeszcze chłopie mało w życiu widziałeś. Silniki potrafią strzelać również na benzynie, a jest ona podana bliżej komory spalania niż gaz.
Strzały na sekwencji też występują i nie jest to spowodowane złą konfiguracją, ustawieniem, czy montażem, ale skutkiem niewłaściwego działania zapłonu.
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p=529127

P.S. Takiego silnika, co oleju nic nie bierze, jeszcze nie stworzono (mowa o silnikach spalinowych).
Naturalnym jest że każdy jeden silnik w jakimś stopniu spala olej.
Jeżeli chodzi o zużycie, to ta T4-ka, stan trzyma od wymiany do wymiany, czasem jak ją przekatuje to z 0,75l na 15 tyś trzeba dolać.

_________________
Diagnostyka Komputerowa/Autoalarmy/CB/LPG



Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 czerwca 2009, 15:58 
Offline
Forumowicz

Posty: 160
Lokalizacja: koziegÂłowy
Toudi napisał(a):
Takiego silnika, co oleju nic nie bierze, jeszcze nie stworzono


jako ciekawostka-- w instrukcji opsługi opel astra I pisze: ze moze spalic do 1litra na 1000km, dla mnie to kosmos ale tak pisze


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 czerwca 2009, 16:03 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 1008
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki
Moje BMW: E39 525i
Kod silnika: M54B25
jacek28 napisał(a):
Toudi napisał(a):
Takiego silnika, co oleju nic nie bierze, jeszcze nie stworzono


jako ciekawostka-- w instrukcji opsługi opel astra I pisze: ze moze spalic do 1litra na 1000km, dla mnie to kosmos ale tak pisze

Kolejna ciekawostka - sprawdź normy BMW ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 6 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL