BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 2 maja 2025, 16:12

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie. Możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 19 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E30] Zalozenie LPG prosze o pomoc
PostNapisane: 19 sierpnia 2009, 13:42 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 4
Lokalizacja: Jarocin
Witam wszystkich. tematu szukalem ale nie znalazlem...jak cos to przepraszam. posiadam bmw e30 1,8i 115KM 90r. nie mam pojecia jaki to jest typ silnika:/...mianowicie chce zalozyc instalacje lpg do tego bmw ale rozmawialem z mechanikiem i powiedzial ze bmw gazu nie lubi:)...tzn. ze czesto sie cos psuje np. przepływomierz i jakies tam bajery i ze koszty napraw moga mnie wyniesc wiecej niz zaoszczedze na benzynie. Czy warto zakladac lpg? jezeli tak to jakiej firmy i gdzie? najlepiej zeby to był poznan lub okolice. Jaka jest mniej wiecej cena instalacji?zalezy mi na ekonomicznej jezdzie gdyz bede robil okolo 650km tygodniowo. prosze o pomoc i pozdrawiam.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 sierpnia 2009, 14:11 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 29
Posty: 2890
Lokalizacja: Bangladesz
Moje BMW: Sędziwy Paździerz
Ja w swojej e30 m40 miałem gaz II generacji, przejechałem nim 80.000 a teraz brat jeździ dalej i nigdy nie wymieniałem przepływomierza. Trochę szkoda ładować hajs w ten silnik, ale jeśli chciał byś sekwencje to wyniesie ona zapewne ~2400. Jeśli będziesz nim jeszcze długo jeździł to warto ponieść dodatkowe nakłady finansowe. Drugą opcją jest instalacja II generacji... ale tu nie mam zdania (bo zaraz mnie zjedzą). I jeśli gaz to tylko u gaziarza w 100% polecanego.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 sierpnia 2009, 16:27 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 15835
Lokalizacja: Gdynia
Moje BMW: M3
Kod silnika: S65B40
Jak założysz sekwencję to nic Ci nie strzeli, zwykłego nie zakładaj.

_________________
Piszę jak jest.

Bezpośredni link do galerii Audi S4 Łepka —> viewtopic.php?f=55&t=173434

Jeszcze nie witom, a już żegnom.:
WitoM napisał(a):
Ja póki co galerii M4 nie planuje bo jestem zajęty słuchaniem dziwieku silnika z głośników


Argumentum ad maiorem:
DamianTra napisał(a):
Kolego jestem inzynierem. Naukowcem. Nie bazuje na sci-fi, autobiografiach czy jakiejkolwiek nie naukowej literaturze w celu wyksztalcenia swiatopogladu...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 sierpnia 2009, 07:38 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Posty: 16994
Moje BMW: mityczne
Kod silnika: tłuste konie
Garaż: Było: E36 318i sedan, E36 316i Compact, E39 528i sedan, E46 328Ci, E92 325Xi
Jest: F32 420i, F32 428i
Cytuj:
Jak założysz sekwencję to nic Ci nie strzeli, zwykłego nie zakładaj.


Dokladnie tak.
M40 mimo że swoje lata ma ale jest to silnik na tyle nowoczesny że wymaga sekwencji.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 sierpnia 2009, 08:30 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 15986
Lokalizacja: Los Santos
Moje BMW: E30 E46 E83
Kod silnika: M20B25 FTMW!!!
Garaż: ᶘ ᵒᴥᵒᶅ
Demonizujecie, sporo tych silników do dziś jeździ na gazie na kurek i nie ma problemów. Ba, znam teraz dwie M40 - jedna na prostym gazie I czy II generacji - 0 problemów, 10l/100km. Druga na sekwencji - gazownicy partacze, nic nie działa tak jak trzeba, pali 11l/100km.
Grunt to dobry gazownik - wtedy nawet z kuchenną butlą i rurą do puszki filtra pojedzie ;)

_________________
BMW z duszą skończyły się na Kill 'em All.
Obrazek
Było: '92 E36 320i 2d diamantschwarz/stoff anthrazit; '98 E46 323i 4d farngruen/leder hellbeige, '97 E36 323i->328i 2d arktissilber/leder montana schwarz
Jest: '90 E30 325i 2d diamantschwarz/leder bison schwarz (M3), '05 E46 330ci stahlblau/leder schwarz, '08 E83 X3 3.0si alpinweiss 3/leder nevada tabak


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 sierpnia 2009, 08:36 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 29
Posty: 2890
Lokalizacja: Bangladesz
Moje BMW: Sędziwy Paździerz
TomekB napisał(a):
Demonizujecie, sporo tych silników do dziś jeździ na gazie na kurek i nie ma problemów. Ba, znam teraz dwie M40 - jedna na prostym gazie I czy II generacji - 0 problemów, 10l/100km. Druga na sekwencji - gazownicy partacze, nic nie działa tak jak trzeba, pali 11l/100km.
Grunt to dobry gazownik - wtedy nawet z kuchenną butlą i rurą do puszki filtra pojedzie ;)


Jak pisałem ja przelatałem m40 80000 km na II generacji i samochód dalej kręci kilometry. Rzeczą jasną jest, że pojedzie z kuchenną butlą i rurą kanalizacyjną do puszki filtra, ale jest to większe zło, mniejszym złem będzie jednak sekwencja.

_________________
e30 87' M-technic 1
Ładne 320iT Mpak


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 sierpnia 2009, 17:31 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1436
Lokalizacja: Augustów
Moje BMW: e30,e36
Kod silnika: m40,m41,m43,m62
Kyokushin napisał(a):
Cytuj:
Jak założysz sekwencję to nic Ci nie strzeli, zwykłego nie zakładaj.


Dokladnie tak.
M40 mimo że swoje lata ma ale jest to silnik na tyle nowoczesny że wymaga sekwencji.


Wymaga? hmm
Miałem kiedyś 316 m40 z prostym gazem "na śrubkę" i zrobiłem blisko 100tkm. Spalanie zawsze 10l i było o.k. Auto potem zrobiło kolejne sto tkm i skończyło żywot na szrocie z przebiegiem 470tkm, gdzie i silnik i gaz jeszcze chodziły, za to podłogi nie było:/

Teraz mam 316 z takim gazem i też jest spoko.
Mam też obecnie 318 m40 do której właśnie wrzuciłem sekwencję. Ponieważ jest to full grupa, to gazownicy nieco marudzili, są problemy z ustawieniem wolnych obrotów, zwalają to na świece i kable. Po wymianie ma być lux.

Obecnie instalacja sekwencyjna to wydatek rzędu 1800zł, instalacja zwykła z mikserem to 1500-1600zł.
Nie wiem czy warto oszczędzać w takim przypadku te kilka stów.

Najbardziej jednak racjonalne wyjście, to wsadzić używaną instalację nawet starszej generacji. Całość zamknie się w 400zł, więc spokojnie można będzie przyinwestować w kluczowe fanty jak świece, kable, cewka.

Wszystko da się zrobić legalnie i porządnie, a przy aucie wartym góra kilka tyś, będzie to najrozsądniejsza inwestycja.

Ja założyłem teraz sekwencje z powodu pośpiechu i z chęci stestowania na tym motorze, jak to zagra.

Podsumowując:
- najrozsądniej wsadzić używaną starszą generację za 400-500zł (po dodaniu do tego wymiany świec itp, serwisie reduktora, zostanie jeszcze sporo na tankowanie w porównaniu z nową instalką)
- jak nie chce Ci się bawić w załatwianie i szukanie i decydujesz się na nową instalację, to jednak sekwencja.


Z ciekawostek: m40 na sekwencji pali mi póki co 10,5 średnio, a ze zwykłym palnikiem pod maską nigdy nie przekracza 10l. Do tego palnikową odpalam zawsze na gazie, a sekwencję na benzynie, więc spalanie zaniżone też przez te każdorazowe 5km na benzynie.
Spadek mocy i tu i tu nieodczuwalny :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 sierpnia 2009, 17:40 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 29
Posty: 2890
Lokalizacja: Bangladesz
Moje BMW: Sędziwy Paździerz
qqiz napisał(a):
wsadzić używaną instalację nawet starszej generacji.

Ta sugestia podchodzi pod druciarstwo :dobani: Zakładanie używanych elementów instalacji gazowej chyba jest zabronione polskimi przepisami, diagnosta nie powinien przepuścić takiej instalacji przy pierwszym przeglądzie, ale jak zapewne wiadomo w Polsce da się wszytko załatwić...
Ciekaw jestem wielce "werdyktu" sipola.


Ostatnio edytowano 20 sierpnia 2009, 18:05 przez Juras, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 sierpnia 2009, 17:46 
Offline
Forumowicz

Posty: 430
Lokalizacja: Lubawa
nie jest zabronione pod warunkiem że starą instalacje zdemontował i założył gazownik z papierami no i oczywiście zrobił przegląd oraz wystawił nowe papiery.
druga sprawa to taka że mało który gazownik chce się bawić w używane instalacje

_________________
Wygląd to rzecz gustu a o gustach się nie dyskutuje.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 sierpnia 2009, 17:56 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 29
Posty: 2890
Lokalizacja: Bangladesz
Moje BMW: Sędziwy Paździerz
_VIRUS_ napisał(a):
nie jest zabronione pod warunkiem że starą instalacje zdemontował i założył gazownik z papierami no i oczywiście zrobił przegląd oraz wystawił nowe papiery.
druga sprawa to taka że mało który gazownik chce się bawić w używane instalacje

I tak nie zmienia to wydźwięku "druta" :wstyd:

_________________
e30 87' M-technic 1
Ładne 320iT Mpak


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 sierpnia 2009, 17:59 
Offline
Forumowicz

Posty: 430
Lokalizacja: Lubawa
czemu jak bym miał okazje sekwencje używke za 1000 wstawić to bym ją brał bez zastanowienia

_________________
Wygląd to rzecz gustu a o gustach się nie dyskutuje.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 sierpnia 2009, 19:09 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1436
Lokalizacja: Augustów
Moje BMW: e30,e36
Kod silnika: m40,m41,m43,m62
jurexxx napisał(a):
_VIRUS_ napisał(a):
nie jest zabronione pod warunkiem że starą instalacje zdemontował i założył gazownik z papierami no i oczywiście zrobił przegląd oraz wystawił nowe papiery.
druga sprawa to taka że mało który gazownik chce się bawić w używane instalacje

I tak nie zmienia to wydźwięku "druta" :wstyd:


pitolenie

Nie mówię o kupie gruzu ze złomu, tylko o używanej instalacji. Używane felgi to też druciarstwo? A używana lampa albo zbiornik paliwa?
Bez jajów
Wystarczy podjechać na większy szrot, pogadać dobrze, a w przeciągu miesiąca bankowo trafi się coś świeżego z np. półroczną instalką.
Bierzesz to za 200zł, pan gazownik regeneruje co trzeba i wstawia Tobie.

Druciarstwo, to instalacja gazowa w uazie mojego kolegi. Butla z kuchni za fotelem, przewód do dolotu. Odkręca kurek i jedzie :rotfl:


E30 to nie jest drogie auto. Poradzisz chłopakowi nową sekwencję, najlepiej LR na medach za 3300zł i w ten sposób wyda tyle co na sam samochód, a kasy i tak nie odzyska przy sprzedaży.
Nie lepiej, jak weźmie ze szrotu taka instalację za 200zł???

Ja założyłem właśnie nową sekwencję do 318, ale tak jak pisałem z pośpiechu i ciekawości raczej, a nie z rozsądku. Gdybym miał czas, to założyłbym używkę za 500zł i w ten sposób miał zwrot inwestycji po miesiącu lub dwóch :hyhy:

Tak na marginesie, to moja instalacja, kosztowała 1300zł (włożyłem używaną butlę).
No tak, ale to druciarstwo przecież :wstyd:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 sierpnia 2009, 19:25 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 29
Posty: 2890
Lokalizacja: Bangladesz
Moje BMW: Sędziwy Paździerz
qqiz napisał(a):
pitolenie

Ma być tanio i na chwile - używka
Ma być solidnie i na długo - nówexxx sztuka
To jest cała esencja mojego podejścia do tematu instalacji gazowej, jak ktoś chce jeździć na używce ze szrotu "bo pan powiedział że prawie nie śmigana" to nikomu nie bronie. Ja tam używki instalacji bym nie włożył do mojego autka.

_________________
e30 87' M-technic 1
Ładne 320iT Mpak


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 sierpnia 2009, 19:29 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Posty: 875
Lokalizacja: Kraków
_VIRUS_ proponuje zapoznać się z aktem prawnym:


[center]ROZPORZĄDZENIE
MINISTRA INFRASTRUKTURY


z dnia 28 września 2005 r.

w sprawie wykazu przedmiotów wyposażenia i części wymontowanych z pojazdów, których ponowne użycie zagraża bezpieczeństwu ruchu drogowego lub negatywnie wpływa na środowisko.[/center]

Potem napisz czy coś jest zabronione czy nie.

To że można zalegalizować taką instalacje to nie znaczy że jest to zrobione zgodnie z literą prawa.

Osobiście mam gdzieś że jest to nie legalne a zalegalizowanie dziecinnie proste ale chce żeby wszystko było jasne.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 sierpnia 2009, 11:37 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 5
Lokalizacja: lublin
fakt wstawianie gazu do bmw to mala porazka ale jesli ktos chce tanio jezdzic sa dwie mozliwoosci albo wstawienie sekwencji co kosztuje nie malo....albo wstawienie tzw "blosa" druga druga dobra strona blosa jest nie tylko niewielki koszt okolo 400zl http://www.allegro.pl/item710325376_now ... m_brc.html taki jak na podanym linku ale takze powoduje ze autko nie kicha na gazie co czesto powoduje rozwaleniem przeplywomierza lub klapy przepustnicy co moze miec gorsze skutki w przypadku gdy kawalki klapy mogly sie dostac do silnika , kolejnym plusem blosa jest brakiem spadkiem mocy silnika co ma miejsce gdy sie jezdzi na zwyklym gazie i ma takiego samego kopa na benzynie jak i na gazie.... :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 sierpnia 2009, 17:15 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Posty: 875
Lokalizacja: Kraków
Może takie M40 będzie dobrze jeździć na gazie ale takie M60/62 nie bardzo.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 sierpnia 2009, 17:27 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 617
Lokalizacja: Orońsko
Moje BMW: Twoje?
Kod silnika: 25 6S1
hedanos napisał(a):
powoduje ze autko nie kicha na gazie co czesto powoduje rozwaleniem przeplywomierza lub klapy przepustnicy co moze miec gorsze skutki w przypadku gdy kawalki klapy mogly sie dostac do silnika


BLOS nie eliminuje całkowicie ryzyka strzału! jeśli jest dobrze ustawiony to masz rację osiągi są niezłe, spalanie znośne ale dalej może strzelić. Tylko na wtrysku gazu auto silnik nie "strzeli". To że rzadziej strzela na BLOSie to tylko zasługa tego że można trochę dokładniej wyregulować dawkę. Jeśli chce się jeździć wielopunktem na zwykłej instalacji to trzeba mieć układ zapłonowy w idealnym stanie a to nie tylko świece i przewodu. To także cewka/cewki moduł, kopułka, palec rozdzielacza i masa czujników do tego - CPW, czujnik położenia wałka rozrządu...

_________________
Obrazek
Banda Złego :)
---===Zobacz Moje E36===---


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 sierpnia 2009, 22:54 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 310
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Moje BMW: E34
Kod silnika: M51D25
Kolego a ja Ci powiem najlepiej jak zrób, ja tak robiłem i wszystko śmiga:
ojciec kupił w 2004 r. e30 z silnikiem M40 1.8 i od razu był zainteresowany montażem lpg, a ja jako młody elektronik i hobbistyczny mechanik (wtedy 14-latek) poszukałem., poczytałem i zamontowałem mu całą instalację, oczywiście z jego małą pomocą, tylko bez przewodów gazowych. Oczywiście była to nowa instalacja, potem pojechał do gazowników, zamontowali przewody i za legalizację, ustawienie i montaż przewodów zapłacił 300zł, a reszta części kosztowała go 600zł. Teraz ja uzytkuję samochód, na gazie przejechał już prawie 130tys. i niema z nim zadnych problemów. W tech chwili zamontowałem już kilkanaście instalacji w ten sposób, jeśli się tylko odważysz to słuzę pomocą. Ja doradzam II gen. (jeśli chodzi o koszty) na sterowniku Autotronic Al800.
Pozdro!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 sierpnia 2009, 10:59 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 400
Lokalizacja: WĂŞgrĂłw
Posiadalem kiedys w e30 i silniku m40 instalacje II generacji. Nie bylo najmniejszych problemow, zadnych strzalow, spalanie w granicach 9-12 litrow. Zakladanie sekwencji, ktorej koszt mozliwe ze bedzie polowa wartosci samochodu jest raczej nieoplacalne.

_________________
e39 520ia
nie dziekuj - kliknij pomogl...
Przytkaj dyfer pal poluma małolat


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 19 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL