BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 2 maja 2025, 02:31

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie. Możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 45 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [Exx] ze zwykłego gazu na sekwencje ???
PostNapisane: 31 stycznia 2009, 16:54 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 38
Posty: 718
Lokalizacja: bawaria
da sie przerobic zwykly gaz na sekwencje ??? jak tak to czy beda mniejsze koszty takiej przerobki?? silnik 2.0
juz mam dosc jezdzenia na tym gazie po raczej auto nie pokazuje tych 150 koni pod maska wiec niejezdze na gazie a na sekwencji slyszalem ze bedzie mniejsza roznica


Ostatnio edytowano 31 stycznia 2009, 20:28 przez a Dark knight, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31 stycznia 2009, 17:02 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 28
Lokalizacja: GdaĂąsk
witam da się na pewno wymienić , i na pewno nie będziesz odczuwał znacznej zmiany mocy miedzy paliwem a sekwencja , tylko podejrzewam że kwota za przerobienie instalacji nie będzie mniejsza niż 1500 do 2tyś zł . nie wiem jak to idzie w parze z nowym atestem na butle gazową ? i nowymi przewodami od butli do silnika bo pewnie instalacja która masz ma już parę lat ? wiec sądzę że może się to skończyć na kompletnej wymianie a wtedy kwota sięgnie ok 2,700 zł ( jeżeli się mylę proszę o sprostowanie ) Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31 stycznia 2009, 17:05 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 38
Posty: 718
Lokalizacja: bawaria
gaz zostal założony 2 lata temu


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31 stycznia 2009, 17:13 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 28
Lokalizacja: GdaĂąsk
byś musiał sprawdzić ile trwa w papierach atest na butlę gazową jeżeli się nie skończył , to jechać do gazowników i dogadać się do kwoty , większych problemów raczej nie widzę z przerobieniem , a 2 lata to nie ma prawa się nic dziać z przewodami pod autem, więc nie będą mieli się do czego czepiać. a kwoty które ci podałem wyżej wziąłem na przykładzie znajomego który też chciał przerobić instalacje tylko że miał ją już ponad 5 lat i z tego te wysokie koszta Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31 stycznia 2009, 20:18 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 820
Lokalizacja: okolice Torunia
Moje BMW: E39 540iA
Kod silnika: M62TUB44
cześć,

wg mnie zostanie tylko butla przewody miedziane i reduktor o ile daje sobie radę, kolego jeśli chcesz mieć dobrą instalacje, to tylko STAG (sterownik) do trgo magicjety (wtryski) i kogoś kto się zna na lpg do BMW, (Nikoś z w-wy)

z mojego doświadczenia większość gazowników totalne lebiedzie przykład z Torunia muwięże auto przy 170-180 zaczyna się krztusić, nie ma problemu zrobią no i zrobili ze czasy wtrysków przy ok 4500 rpm się zlewały i następowało przełączenie na benzynę a dodatkowo gość później twierdzi że jak on to miał sprawdzić przy takiej prędkości
nawet peoducent instalacji z Łodzi nie potrafi sobie porzdzić ze swoją instalacją w mojej buńce

więc nie liczę na tych lebiedzi poczytałem na forum lpg co do BMW i tobie radzą zrobić to samo abyś nie przechodził przez to co ja

_________________
nasza buńka

E34 Obrazek

E53 Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31 stycznia 2009, 21:19 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Posty: 16994
Moje BMW: mityczne
Kod silnika: tłuste konie
Garaż: Było: E36 318i sedan, E36 316i Compact, E39 528i sedan, E46 328Ci, E92 325Xi
Jest: F32 420i, F32 428i
a Dark knight napisał(a):
da sie przerobic zwykly gaz na sekwencje ??? jak tak to czy beda mniejsze koszty takiej przerobki?? silnik 2.0
juz mam dosc jezdzenia na tym gazie po raczej auto nie pokazuje tych 150 koni pod maska wiec niejezdze na gazie a na sekwencji slyszalem ze bedzie mniejsza roznica


Da się wymienić.
Zostanie tylko butla i ewentualnie jakieś miedziane przewody.
Reszta elementów będzie zmieniona (reduktor, filtry, etc.).

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 czerwca 2009, 18:06 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 15835
Lokalizacja: Gdynia
Moje BMW: M3
Kod silnika: S65B40
Pozwolę sobie odświeżyć temat. Czy ktoś przerabiał II gen. na sekwencję? Ile kosztuje taka impreza? Czy można się spodziewać powrotu mocy? Bo to najważniejsze... zwrócić to wiadomo, że się nie zwróci. Ponoć można też jechać do gazownika i wymontować gaz zwykły, na tej zasadzie, że on bierze te części, a ja nic nie płacę za demontaż i przygotowanie auta z powrotem pod PB. Prawda to?

_________________
Piszę jak jest.

Bezpośredni link do galerii Audi S4 Łepka —> viewtopic.php?f=55&t=173434

Jeszcze nie witom, a już żegnom.:
WitoM napisał(a):
Ja póki co galerii M4 nie planuje bo jestem zajęty słuchaniem dziwieku silnika z głośników


Argumentum ad maiorem:
DamianTra napisał(a):
Kolego jestem inzynierem. Naukowcem. Nie bazuje na sci-fi, autobiografiach czy jakiejkolwiek nie naukowej literaturze w celu wyksztalcenia swiatopogladu...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 czerwca 2009, 22:08 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 1269
Lokalizacja: Krakow/Zakopane
Ostatnio bylem z takim problemem. Zostaje butla, przewody itp wymieniaja no chyba ze wolisz bez gwarancji bo zaklad za przewody itp nie bedzie poswiadczal itp. 2200 bez wymiany butli. Zdemontowac tez moga za pare stowek i nie ma z tym problemu. Akurat zwrot czesci w moim przypadku nie wchodzil w gre bo kolesie montuja tylko sekwencje i nie zajmuja sie innymi instalacjami wiec czesci ich nie interesowaly.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 czerwca 2009, 10:41 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 43
Posty: 2235
Lokalizacja: Nasielsk
Moje BMW: E39
Kod silnika: M52B28
Przeróbka takiej instalacji II generacji na IV, przy dwu-letniej instalacji jest wykonalna bez problemu. Tak jak umnie, dla przykładu, koszt do 6 cyl. (Stag 300, Valtek Red, Zavoli) to 1750-2000 zł. w zależności od tego jak bardzo instalacja II generacji popsuła auto ;)
Oczywiście jedyne co zostaje ze starej instalacji to;
-zbiornik
-wlew
-miedź //ewentualnie

_________________
Diagnostyka Komputerowa/Autoalarmy/CB/LPG



Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 czerwca 2009, 14:22 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 15835
Lokalizacja: Gdynia
Moje BMW: M3
Kod silnika: S65B40
Dzięki za pomoc. A jak wygląda sprawa z blosem? Ile takie coś kosztuje, co trzeba przerabiać? Czy moc na blosie jest podobna jak na sekwencji? Albo na benzynie chociaż taka sama? Bo najbardziej mi zależy na braku straty przy benzynie. Jakie są wady blosa? I jak się kształtuje spalanie?

_________________
Piszę jak jest.

Bezpośredni link do galerii Audi S4 Łepka —> viewtopic.php?f=55&t=173434

Jeszcze nie witom, a już żegnom.:
WitoM napisał(a):
Ja póki co galerii M4 nie planuje bo jestem zajęty słuchaniem dziwieku silnika z głośników


Argumentum ad maiorem:
DamianTra napisał(a):
Kolego jestem inzynierem. Naukowcem. Nie bazuje na sci-fi, autobiografiach czy jakiejkolwiek nie naukowej literaturze w celu wyksztalcenia swiatopogladu...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 czerwca 2009, 15:07 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 1269
Lokalizacja: Krakow/Zakopane
jiGsaw napisał(a):
Dzięki za pomoc. A jak wygląda sprawa z blosem? Ile takie coś kosztuje, co trzeba przerabiać? Czy moc na blosie jest podobna jak na sekwencji? Albo na benzynie chociaż taka sama? Bo najbardziej mi zależy na braku straty przy benzynie. Jakie są wady blosa? I jak się kształtuje spalanie?


Wady blosa. Kupilem z lpg przejechalem na nim jakies 200km brak mocy w porownaniu z benzyna, krzuszenie, cudawianki az w koncu wystrzal i przelaczenie na PB do momentu az sprzedalem auto :) Facet do ktorego podjechalem sie zapytac o przerobke na widok blosa sie za glowe chwycil i ucieszylo go tylko to ze nie jezdzilem na gazie bo wg niego silnik juz moglby byc kaplica. Zreszta kolektor i pare rzeczy blos zalatwil :( Natomiast z tego co gaziarz mowil przy blosie w BMW jest kupa problemow, wiecej chyba niz to warte, czego sam doswiadczylem. Polecam sekwencje jak cos, lepiej odlozyc przez miesiac dluzej ale cieszyc sie jazda a nie stac w warsztatach i narzekac na lpg :)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 czerwca 2009, 15:20 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 43
Posty: 2235
Lokalizacja: Nasielsk
Moje BMW: E39
Kod silnika: M52B28
wnukus pozwolą sobie nie zgodzić się z tobą.
Porostu ktoś odwalił fuszerką przy montażu, a ktoś inny po prostu nie wiedział jak w ogóle podejść do tego urządzenia.
Blos to taki gaźnik gazowy. Urządzenie to jest bardzo proste w konstrukcji, a dodatkowo nie ogranicza przepływu gaz i powietrza do silnika. Montuje się go zamiast tradycyjnego miksera, koszt to około 400 zł.
Jest to 100% bezpieczniejsze rozwiązanie (w przypadku silników o dużej pojemności i mocy), niż tradycyjna instalacja II generacji, jednak 100% trudniejsze w ustawieniu dla ludzi którzy nie mieli z tym odczynienia.
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p=489999
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=47121
http://www.youtube.com/watch?v=-_NPgXbYfBc
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=41659

_________________
Diagnostyka Komputerowa/Autoalarmy/CB/LPG



Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 czerwca 2009, 20:36 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 1269
Lokalizacja: Krakow/Zakopane
Nie twierdze ze tak nie jest. Ale dla mnie po prostu wystrzal = mam gdzies nie bede na tym jezdzic zeby nie rozwalic silnika, natomiast jesli gaz to tylko sekwencja. Gazownik tylko spojrzal co i jak zeby zmienic, nie rozmawialem z nim w ogole o regulacji itp. Po prostu dla mnie jesli sekwencja jest najlepsza to wole taka instalacje zamontowac i jezdzic bez problemow niz co chwila regulowac itp. Juz wole smigac na PB niz miec przestoj jak potrzebuje auta bo wiecej mnie to kosztuje niz oszczedze na gazie :/ Choc 1,70 przy obecnych cenach kusi i zastanawiam sie nad zamontowaniem instalacji gazowej :]

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 czerwca 2009, 00:05 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 15835
Lokalizacja: Gdynia
Moje BMW: M3
Kod silnika: S65B40
W TDS? :P

_________________
Piszę jak jest.

Bezpośredni link do galerii Audi S4 Łepka —> viewtopic.php?f=55&t=173434

Jeszcze nie witom, a już żegnom.:
WitoM napisał(a):
Ja póki co galerii M4 nie planuje bo jestem zajęty słuchaniem dziwieku silnika z głośników


Argumentum ad maiorem:
DamianTra napisał(a):
Kolego jestem inzynierem. Naukowcem. Nie bazuje na sci-fi, autobiografiach czy jakiejkolwiek nie naukowej literaturze w celu wyksztalcenia swiatopogladu...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 czerwca 2009, 00:08 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 1269
Lokalizacja: Krakow/Zakopane
Tadeusza juz nie ma :) Tj jest ale nie za bardzo sie nadaje do jazdy :) Zdjecia z galerii juz mocno nieaktualne :)
A blosik byl w 520 tej w tle na zdjeciach

_________________
Obrazek


Ostatnio edytowano 19 czerwca 2009, 00:11 przez wnukus, łącznie edytowano 2 razy

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 czerwca 2009, 00:09 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 1269
Lokalizacja: Krakow/Zakopane
...

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 czerwca 2009, 00:25 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 15835
Lokalizacja: Gdynia
Moje BMW: M3
Kod silnika: S65B40
Rozbiłeś go?

_________________
Piszę jak jest.

Bezpośredni link do galerii Audi S4 Łepka —> viewtopic.php?f=55&t=173434

Jeszcze nie witom, a już żegnom.:
WitoM napisał(a):
Ja póki co galerii M4 nie planuje bo jestem zajęty słuchaniem dziwieku silnika z głośników


Argumentum ad maiorem:
DamianTra napisał(a):
Kolego jestem inzynierem. Naukowcem. Nie bazuje na sci-fi, autobiografiach czy jakiejkolwiek nie naukowej literaturze w celu wyksztalcenia swiatopogladu...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 czerwca 2009, 00:27 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 1269
Lokalizacja: Krakow/Zakopane
Rozklada sie powolutku :) Do teraz nie moge uwierzyc ile miejsca jest w e34 jak nie ma deski z przodu :)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 czerwca 2009, 07:58 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 3945
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: 550i
Kod silnika: M70B54
To moze ja cos napisze na temat przekladki gazu i blosa.
Zmiana ze zwyklego gazu na sewkencyjny tak jak koledzy pisza wiaze sie z pozostawieniem tylko wlewu, zbiornika oraz ewentualnie przewodow miedzianych.
W E36 robilem taka operacje i ze starej instalacji zostal mi tylko wlew. Przewody miedziane byly za malej srednicy, pozaginane gdzieniegdzie i stwierdzili, ze lepiej wymienic. Druga sprawa, w butli gromadzi sie syf z gazu przez co zmniejsza sie pojemnosc butli, nie mamy gwarancji na butle/wielozawor.
Takze z ekonomicznego punktu widzenia zostawianie starych gratow jest nieoplacalne. Chyba, ze ktos bedzie liczyl kazda zlotowke, a nie bedzie liczyl sie z jakoscia wykonania i poprawnoscia dzialania tego gazu. Zostawiajac butle w moim przypadku zaoszczedzilbym kolo 300pln.

Blos jest lepszym rozwizaniem od zwyklego miksera, bo:
- zwezka w dolocie jest mniejsza od zwezki zwyklego miksera, przez co na benzynie bedzie wiecej mocy (wiecej powietrza w dolocie).
- dawka gazu rosnie stale wraz z obrotami, przez co odczujemy wieksza moc przy wyzszych obrotach. Nie ma efektu, w ktorym im wieksze obroty tym slabiej samochod przyspiesza.
- to blos steruje dawka gazu - poprzez podcisnienie w dolocie powietrza.
Jeden wazny warunek - reduktor musi byc wydajny.
Montaz jest utrudniony, poniewaz blos jest "dluzszy" (w lini dolotu) od miksera. Sa dwie szkoly montazu, pierwsza blos przed przeplywka (miedzy filtrem, a przeplywka), druga za przeplywka (miedzy przeplywka, a przepustnica). Osobiscie sprawdzalem tylko ta druga opcje, jednak czasami stosuje sie pierwsza opcje - przewaznie przy przeplywomierzach klapkowych.

Toudi napisał(a):
jednak 100% trudniejsze w ustawieniu dla ludzi którzy nie mieli z tym odczynienia.

Na czym ta trudnosc polega? Sam regulowalem taka instalacje na analizatorze spalin i wyszlo poprawnie. Oczywiscie idealnymi warunkami bylaby hamownia + analizator spalin.

_________________
W końcu nie kolejne sreberko - 5er E34 550i
Szary Kaszalot - 7er E65 745i


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 czerwca 2009, 08:14 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 43
Posty: 2235
Lokalizacja: Nasielsk
Moje BMW: E39
Kod silnika: M52B28
mongooes o ten analizator właśnie chodzi. To jest ta trudność.
Ja osobiście nie widzę swojej pracy bez analizatora. Zarówno w przypadku benzyny jak i LPG.
W większości stacji montażu analizator występuje jako mebel, bo ITS go wymaga do uzyskania homologacji.
Instalacje I i II generacji jestem w stanie wyregulować bez analizatora tak, że po podłączeniu auta pod to urządzenie skład spalin wymaga, lub nie wymaga, minimalnej korekty.
W przypadku blosa bez analizatora niema co kręcić regulacją.

Druga sprawa to taka, że większość gazowników jak widzi Blos, to zaraz zadaje głupie pytanie;
"Auto z Holandii sprowadzone??"
A tu zonk BRC to Włoska firma, ale gaziarze nigdy nie widzieli takiego urządzenia, więc jak mieliby je poprawnie wyregulować??

_________________
Diagnostyka Komputerowa/Autoalarmy/CB/LPG



Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 45 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 8 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL